printlogo

مالکان محترم خودرو ها و موتورسیکلت ها می توانند به دو صورت زیر نسبت به پرداخت عوارض وسیله نقلیه خود اقدام نمایند.
کد خبر : 13171
تاریخ انتشار : 17 آذر 1395 12:12:00

«خبرماشین» - مالکان محترم خودرو ها و موتورسیکلت ها می توانند به دو صورت زیر نسبت به پرداخت عوارض وسیله نقلیه خود اقدام نمایند.

1.غیر حضوری: شهرداری تهران در راستای توسعه خدمات غیر حضوری و نیل به اهداف شهر الکترونیک و به منظور جلوگیری از ترددهای غیرضروری و کاهش ترافیک و آلودگی هوا، امکان پرداخت عوارض را از طریق درگاه اینترنتی http://cartax.tehran.ir/ فراهم نموده است. شهروندان محترم می توانند با انتخاب گزینه پرداخت الکترونیکی عوارض خودرو و با وارد نمودن شماره 17رقمی شناسه خودرو (VIN)، مشخصات خودرو،وضعیت پرداختی ها و بدهی را رویت نموده و پس از اطمینان ازصحت اطلاعات با انتخاب درگاه بانک نسبت به پرداخت الکترونیکی اقدام نمایند و در صورت تمایل جهت دریافت گواهی پرداخت (مفاصا حساب) ، با روش های مختلف تعیین شده  نسبت به دریافت گواهی پرداخت (مفاصا حساب) اقدام نمایند.

2.حضوری: چنانچه شهروندی قادر به پرداخت عوارض خودرو از طریق اینترنت نباشد و یا تمایل داشته باشد خدمات خود را به شکل حضوری دریافت نماید، دفاتر خدمات الکترونیک شهر و دفاتر منتخب پیشخوان خدمات دولت،آماده ارائه خدمات به شهروندان می باشند، در این صورت شهروندان گرامی می بایست با در دست داشتن مدارک خودرو، شامل (سند مالکیت، برگه فروش کارخانه یا برگ گمرکی و قبوض پرداختی سنوات قبل) به یکی از دفاتر مذکور مراجعه نمایند.