printlogo

به تازگی شرکت آرین موتور، نماینده رسمی میتسوبیشی موتورز ژاپن در ایران، شرایط تست اوتلندر PHEV، تازه وارد خود را برای خبرنگاران در پیست اتومبیلرانی آزادی فراهم کرد.
کد خبر : 15917
تاریخ انتشار : 21 اسفند 1396 14:24:00

«خبرماشین» - به تازگی شرکت آرین موتور، نماینده رسمی میتسوبیشی موتورز ژاپن در ایران، شرایط تست اوتلندر PHEV، تازه وارد خود را برای خبرنگاران در پیست اتومبیلرانی آزادی فراهم کرد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین»، اوتلندر PHEV دارای ساختاری چهار چرخ فعال است و از موتور 2.0 لیتری چهار سیلندر برای محور جلو و دو موتور برقی کمکی (حداکثر قدرت مجموعه 230 اسب بخار) بهره می برد که می تواند تا سرعت 120 کیلومتر در ساعت را بدون استفاده از بنزین طی کند.
میتسوبیشی اوتلندر PHEV واکنش مطمئنی نسبت به فرمان های راننده دارد و به طور کلی کنترل مطلوبی به وجود می آورد. موتور دوقلوی 4WD همراه با S-AWC اصطکاک و گشتاور بهینه را در هر کدام از چرخ ها تامین می کند و شتاب واکنشی بیشتری در طول رانندگی EV حاصل می آید. موتورهای دارای خروجی بالا به طور جداگانه در محورهای جلویی و عقبی قرار گرفته اند و گشتاور لازم را برای عملکرد نرم و واکنش پذیر 4WD تامین می کند. در حالت رانندگی برقی، موتورها به کمک برق تولید شده توسط باتری، نیروی لازم وسیله نقلیه را فراهم می کنند. در این صورت، میزان مصرف سوخت و انتشار گازهای دی اکسید کربن به صفر می رسد. این حالت رانندگی بی صدا، پاک، قدرت مند و حداکثر سرعت قابل دست یابی 120 کیلومتر بر ساعت است. در حالت رانندگی هیبریدی موتورهای الکتریکی با استفاده از برق حاصل از موتور بنزینی نیروی لازم وسیله نقلیه را تامین می کند. زمانی که مقدار باتری پایین است، موتور اقدام به تولید برق می کند و در هنگام شتاب گیری سریع تا پیمودن سربالایی بر میزان نیرو می افزاید. در حالت هیبرید موازی، موتور بنزینی نیروی لازم جهت حرکت وسیله نقلیه را در سرعت بالا و همچنین هنگام نیاز موتورهای الکتریکی به نیروی بیشتر را تامین می کند. نمایشگر داخلی، مصرف انرژی شما را با نشانگری که روی قسمت های Eco، Power یا Charge Zone قرار می گیرد، آگاه می سازد. کنترل میزان مصرف باتری با فرمان شما قابل تنظیم است.  در هنگام چرخش در سر پیچ ها، سیستم کنترل پایداری (ASC) به طور خودکار خروجی موتور را تنظیم کرده و نیروی ترمز را در چرخ های مناسب اعمال می کند تا کنترل حفظ شده و از لغزیدن جلوگیری شود.
برای پیشگیری از برخورد در حین پارک خودرو، اگر حسگرهای جلویی یا عقبی مانعی را در نزدیکی شناسایی کنند، یک هشدار به صدا درآمده و نمایشگر آن را نمایش می دهد. اگر به طور تصادفی ناگهان شتاب را افزایش بدهید، سرعت خودرو کنترل می شود. عملکرد ایمنی بدنه در سیستم RISE خودروهای میتسوبیشی ارتقا داده شده است، به طور کارآمد انرژی را جذب کرده و یکپارچگی کابین را در صورت برخورد حفظ می کند.
میتسوبیشی اوتلندر PHEV دارای قسمت جلوی Dynamic Shield دیده شده در دیگر مدل های میتسوبیشی است. چراغ های جلوی این خودرو LED بوده و دارای لامپ های LED دید در روز هستند. قسمت زیرین این خودرو دارای متمایز کننده سپر و چراغ های مه شکن گرد به قاب کرومی است.
در نیم رخ این خودرو تزئینات کرومی و ریل های سقف به چشم می خورند. هم چنین آینه های کناری دو رنگ و رینگ های آلیاژی دو رنگ 18 اینچی نیز برای این خودرو تعبیه شده اند. در قسمت پشت این خودرو چراغ ترمز LED و تزئینات کرومی دیده می شود.
سیستم هیبریدی میتسوبیشی اوتلندر PHEV شامل نیرومحرکه Twin Motor 4WD با موتورهایی روی محورهای جلو و عقب به همراه باطری ظرفیت بالایی در کف این خودرو است. از امکانات رفاهی این خودرو می توان به 7 کیسه هوا، بلوتوث موبایل، ترمزدستی برقی، کروز کنترل، گرم کن صندلی، درب برقی صندوق عقب، سیستم ورود و خروج و روشن و خاموش کردن بدون سوئیچ، دی لایت و ... اشاره نمود.
قیمت میتسوبیشی اوتلندر PHEV  از سوی آرین موتور 317 میلیون تومان اعلام شده است که به صورت اقساطی 12 و 24 ماهه با موعد تحویل فروردین 97 به فروش می رسد. جهت کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.
 

عکس: بهزاد اویسی