printlogo

از حدود 10 سال گذشته ایران خودرو تصمیم گرفت که خودروی سمند را دستخوش به ‏روز رسانی ‏های متعددی نماید، بنابراین ضمن تغییر نسل این اتومبیل، دنا متولد شد، خودرویی که طی سال‏ های اخیر باتوجه به ارتقا کیفی و فنی آن مورد توجه خریداران قرار گرفته است.
کد خبر : 16884
تاریخ انتشار : 14 مرداد 1397 - 13:55

هر گونه کپی برداری کامل یا بخشی از مطالب این سایت در سایر سایت های اینترنتی، نشریات کاغذی، شبکه های اجتماعی و ... حتی با ذکر منبع ممنوع و فقط با اجازه کتبی از «خبرماشین» بلامانع است. 
«خبرماشین» - سلمان امیدبخش - عکس: سید علی موسوی / از حدود 10 سال گذشته ایران خودرو تصمیم گرفت که خودروی سمند را دستخوش به ‏روز رسانی ‏های متعددی نماید، بنابراین ضمن تغییر نسل این اتومبیل، دنا متولد شد، خودرویی که طی سال‏ های اخیر باتوجه به ارتقا کیفی و فنی آن مورد توجه خریداران قرار گرفته است و هم ‏اکنون مدل جدید دنا با آپشن های بیشتر و طراحی بدنه و کابین به‏روز‏تر با نام «دنا پلاس» در دسترس مصرف‏ کنندگان بوده و در ادامه تکامل این روند، مدل توربوشارژردار آن هم مدتی است جزو گزینه های خرید مشتریان ایرانی محسوب می‏شود. ضمن اینکه بزودی با اضافه شدن گیربکس اتوماتیک ساخت کمپانی پانچ بلژیک روی این اتومبیل، اعضای خانواده دنا افزایش خواهند یافت. 
ظاهر دنا پلاس نسبت به نمونه معمولی تغییراتی داشته و جلو پنجره بزرگ ‏تر و چراغ ‏های جلو تغییر شکل یافته است که با سامانه روشنایی روز به همراه خطوط بدنه جدید جلب توجه می ‏کنند. 
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین» به نقل از «مجله ماشین»؛ آینه های جانبی قابلیت جمع‏ شوندگی به صورت برقی داشته و اضافه ‏کردن سانروف و انتقال آنتن به انتهای سقف نمای بهتری به اتومبیل داده و در بخش انتهایی گرافیک چراغ ‏های عقب هم متفاوت است. کیفیت مونتاژ نسبتاً مطلوب بوده، اما در برخی موارد مانند درز و فاصله بین چراغ‏ ها و سپر دقت لازم به ‏کار نرفته است. 
مالک با اضافه کردن مواردی مانند اگزوز دوبل، رینگ ‏هایی با طرح مرسدس‏ های AMG Plus، دودی کردن شیشه‏ های خودرو و کاهش ارتفاع سامانه تعلیق تا حدود زیادی سعی کرده که به صورت نسبی جذابیت ‏های بیشتری را به بدنه اضافه کند. مضاف بر اینکه لاستیک ‏های پهن ‏تر هم علاوه بر ایجاد حسی زیبا، به طور حتم در فرمان ‏پذیری و تعادل این مدل نقش مهمی دارند.
داخل کابین از کیفیت درخور توجهی سود برده و اگر طرح چوب کیفیت بهتری داشته و یا از مواد دیگری در تزئینات داخلی به جای آن استفاده می ‏شد، نظر خریدار را بیشتر جلب می ‏کرد. ضمن اینکه بخش مرکزی غربیلک فرمان هم می ‏توانست از ظرافت و طرح بهتری برخوردار باشد. 
اما دیگر قسمت ‏ها و دسترسی به ادوات تا حدود زیادی قابل قبول بوده و فضاسازی هم در کابین به خوبی انجام شده و وجود سانروف حس متفاوتی را القا می ‏کند. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین»، 3 سرنشین در خودرو نشسته‏ اند، صدای پیشرانه حداقل در زمان استارت از اجداد بزرگ، یعنی سمند و سورن کمتر است، کشش خودرو در دنده یک نسبت به قبل بهتر شده و روند شتاب گیری خطی و پایداری وسیله در سرعت‏ های بالا قابل توجه است، اما وزن زیاد وسیله در حرکت کاملاً احساس می ‏شود. کیفیت سواری با وجود کاهش ارتفاع و استفاده از رینگ و لاستیک بزرگ ‏تر، نرم و مناسب است. مضاف براینکه اگر بخواهیم یک امتیاز مثبت به دنا پلاس اعطا کنیم، همانا به خاطر ترمزهای آن خواهد بود. 
به پیچ و خم‏های جاده لواسان می‏ رویم. کیفیت مانورپذیری وسیله در سطح نسبتاً مطلوبی بوده و مجموعه کلاچ هم تقریباً نرم و روان است. 
دید رو به جلو و عقب خوب است، البته ستون ‏های جلو تا ‏حدودی دید به کنار را محدود کرده ‏اند، اما این مورد آزار ‏دهنده نبوده و پس از مدتی به این سبک عادت خواهید کرد. 
صندلی ‏ها از گودی مناسب اما عرض نسبتاً کمی برخوردارند، با این وجود، میزان حمایت آنها مطلوب و پذیرفتنی است. سرنشینان جلو و عقب از فضای خوبی برخوردارند که در هر صورت نقطه قوت وسیله برای خانواده‏ های پرجمعیت محسوب می ‏شود. دسترسی به صندوق بار از داخل کابین یکی از مزیت‏های مناسب خودرو است. 
دنا پلاس از سطح تجهیزات رفاهی و ایمنی مناسبی سود می ‏برد که همین مورد می ‏تواند تاحدود زیادی باعث شود تا این خودرو برای کسانیکه در این بازه قیمتی به دنبال مشخصات فنی مطلوب و سطح تجهیزاتی مناسب می‏ گردند، انتخاب قابل قبولی به حساب آید. البته این موضوع را فراموش نکنیم که برخی از مصرف‏ کنندگان به زیبایی بدنه، تزئینات داخلی و آپشن اهمیت داده و کسانی هم هستند که قوای فنی و عملکرد خودرو برایشان مهمتر از وجود سانروف و سایر تجهیزات است.
بنابراین، یکی از رقیبان مستقیم دنا پلاس، تندر 90 خواهد بود که آن هم امروزه با یک + در میدان حضور دارد. البته نباید از برلیانس H330، بسترن B30 و دنای معمولی غافل شد. 
دنا پلاس با برخورداری از ظاهری نسبتاً زیبا، فضای داخلی مناسب و جادار، سطح تجهیزاتی و ایمنی قابل توجه و ترمزهای قوی می‏تواند مورد توجه خانواده‏ها و حتی جوانانی قرار گیرد که هنوز هم سمند را دوست دارند. از مالک خودرو آقای علیرضا‏میری به جهت صرف وقت در تهیه این گزارش تشکر می‏کنیم. 

جهت مشاهده قیمت دنا پلاس اینجا کلیک کنید.