printlogo

در جریان برگزاری مراسم رژه نیرو‌های مسلح در اهواز حمله تروریستی به وقوع پیوست.
کد خبر : 17340
تاریخ انتشار : 31 شهریور 1397 - 9:50

12:54 - تیم تروریستی حادثه اهواز در همان ابتدا به هلاکت رسیدند

قدرت الله دهقان معاون استاندار خوزستان پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران در خصوص حادثه تروریستی اهواز اظهار کرد: هنوز در ارتباط با تعداد شهدا و مجروحان در حال بررسی میدانی از بیمارستان ها هستیم ولی اینکه تعدادی از هموطنان مظلوم به ویژه مردم عادی و مظلوم، برخی دستگاه ها و خبرنگاران به شهادت رسید اند، مسجل است.
وی افزود: آن چیزی که مهم است تیم تروریستی در دقایق اولیه با اقدام به موقع نیروهای امنیتی به هلاکت رسیدند ولی تحقیقاتی در مورد سایر بخش های حادثه ادامه دارد.
دهقان عنوان کرد: دستگیری هم داشتیم ولی تیم اصلی حمله کننده به مردم در همان دقایق به هلاکت رسیدند.
معاون استاندار خوزستان با بیان اینکه مردم عادی و مظلوم مثل همیشه در این حادثه تلفات داشته اند، عنوان کرد: همه تمهیدات لازم انجام شده و به هیچ وجه این اقدام مذبوح نمی تواند در گرامیداشت هفته دفاع مقدس خللی ایجاد کند.

12:50 - افزایش شمار شهدا به 12 نفر

12:46 - افزایش مجروحان به بیش از ۶۰ نفر (رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز)

12:14 -  آیت الله حیدری نماینده خوزستان در مجلس خبرگان:

- بنده وقتی صدای تیر را شنیدم اشهدم را خواندم.
- چند فردی که با لباس نظامی پوشش داشتند، به سمت جایگاه شلیک کردند
- هدف مهاجمان جایگاه مسئولان بود اما موفق نشدند به این سمت مسئولان شلیک کنند.

12:09 -  سخنگوی ارشد نیروهای مسلح: هیچکدام از تروریست‌های حمله به رژه اهواز متواری نیستند/ ۳ نفر کشته و ۱ نفر دستگیر شده‌ است.

 

۱۲:۰۷ - آمار مجروحان حادثه تروریستی اهواز به ۶۰ نفر رسید
ایرج نظری رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: تاکنون تعداد مجروحانی که بعد از حادثه صبح امروز رژه نیروهای مسلح به مراکز درمانی منتقل شده اند، ۶۰ نفر هستند. کلیه بیمارستان ها و مراکز درمانی این دانشگاه برای مداوی مجروحان به حالت آماده باش درآمده اند و کمبودی در این زمینه وجود ندارد.

 

12:03 - ظریف: ایران قاطعانه به حملات تروریستی اهواز پاسخ خواهد داد/ حامیان تروریسم و اربابان آمریکایی‌شان مسئول هستند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین» به نقل از تسنیم، محمد جواد ظریف در پی حمله تروریستی در اهواز در پیامی توئیتری نوشت: تروریستهای استخدام شده، آموزش دیده و تسلیح شده و تامین شده توسط یک رژیم خارجی به اهواز حمله کرده‌اند. کودکان و خبرنگاران در میان قربانیان هستند. ایران، حامیان تروریسم در منطقه و اربابان آمریکا آنها را برای چنین حملاتی مسئول می‌داند. ایران، در دفاع از ایرانیان، قاطعانه و سریع پاسخ خواهد داد.

 

11:43 - گروه «الاحواز» مسئولیت اقدام تروریستی اهواز را به عهده گرفت

گروه تجزیه طلب «الاحواز» وابسته به رژیم آل سعود روز شنبه با ارسال پیامی در فضای مجازی مسئولیت اقدام خرابکارانه در جریان رژه نیروهای مسلح در اهواز را به عهده گرفت.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین» به نقل از ایرنا؛ معاون عملیات نیروی انتظامی استان خوزستان با تایید این مطلب گفت: این گروهک کور سالهای قبل نیز اقدامات خرابکارانه ای در استان خوزستان انجام داده است.
سرهنگ نقیب فاطمی روز شنبه شهادت یک سرباز وظیفه نیروی انتظامی استان خوزستان در جریان این اقدام تروریستی را تایید کرد و گفت: سرباز یاد شده در مقابل جایگاه قرار داشت که پس از اصابت گلوله به وی مجروح و سپس به شهادت رسید.
گروه تجزیه طلب الاحواز که از سوی معاندان خارج از کشور از جمله عربستان سعودی حمایت می شود در سال 84 نیز دست به عملیات تروریستی و بمب گذاری در چند نقطه اهواز کرده که در جریان این اقدامات تعدادی از شهروندان خوزستانی به شهادت رسیدند.
در حادثه روز شنبه در مراسم رژه نیروهای مسلح در اهواز 9 نفر شهید و بیش از 20 نفر مجروح شدند و احتمال افزایش شهدا نیز محتمل است.

 

11:18 - معاون سیاسی استاندار خوزستان گفت: در پی حادثه صبح امروز رژه نیروهای مسلح در اهواز ۱۰ نفر کشته و ۲۱ نفر مجروح شدند. در این بین یک نفر هم خبرنگار بوده که شهید شده است. تروریست‌ها 4 هم نفر بوده‌اند که 2 نفر کشته و 2 نفر دستگیر شده‌اند. (تسنیم)

10:26 - اولین آمار از شمار مجروحان حمله تروریستی به رژه اهواز/ ۸ تن از نیروهای سپاه به شهادت رسیده‌اند

10:26 - در جریان حمله تروریستی به رژه نیروهای مسلح در اهواز، اخبار اولیه از به شهادت رسیدن مسئول ایثارگران سپاه استان خوزستان حکایت دارد/تسنیم

10:16 - اولین آمار تلفات حمله به رژه اهواز: تاکنون زخمی شدن 20 نفر تایید شده است / ایرنا

10:12 - شنید ها حاکی از آن است که 4 یا 5 نفر از عوامل حادثه تروریستی در اهواز توسط نیروهای امنیتی و انتظامی کشته شدند./ ایرنا

10:11 - یک کودک و یک زن در بین مجروحان حادثه تروریستی اهواز دیده می شوند/ ایرنا

 

 

ارتش مردم و خبرنگاران را در پادگان لشکر 92 زرهی پناه داد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین» به نقل از فارس، صبح امروز عده‌ای تکفیری با حمله مسلحانه به مردم در رژه نیروهای مسلح در اهواز سبب آسیب رسیدن به شهروندان اهوازی شدند.
براساس مشاهدات خبرنگار فارس پس از آغاز مراسم رژه نیروهای مسلح دو نفر از پارک شهید سبحانی که پشت استیج رژه قرار دارد با به رگبار بستن مردم قصد حمله به جایگاه رژه را داشتند که نیروهای مسلح مستقر در محل رژه با دعوت مردم به پناه گرفتن با افراد مسلح درگیر شدند.
2 نفر موتورسوار که به رژه نیروهای مسلحانه در اهواز حمله کردند بودند پس از زخمی کردن چند نفر از محل تیراندازی گریختند.
شهروندان حاضر در محل رژه ابتدا گمان می‌کردند که تیراندازی سهوی بوده اما با زخمی شدن چند نفر از شهروندان متوجه حمله تروریستی شدند.
هنوز از تعداد شهدای این حادثه و افراد زخمی شده خبری منتشر نشده اما آمبولانس‌های مرکز فوریت پزشکی اهواز با حضور در محل رژه در حال انتقال مجروحان به مراکز درمانی هستند.
هم‌اکنون ترافیک سنگینی در خیابان‌های منتهی به کمپلو ایجاد شده است.
پس از این حمله تروریستی نیرو‌های ارتش حاضر در محل رژه، برخی از مردم و خبرنگاران را در پادگان لشکر 92 زرهی اهواز پناه دادند.
آیت الله موسوی‌جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، آیت الله حیدری عضو مجلس خبرگان رهبری، شریعتی استاندار خوزستان و عالمی نیسی فرماندار اهواز از جمله مسؤولان حاضر در جایگاه رژه بودند که به آنها آسیبی نرسیده و در سلامت کامل هستند.


جزئیات حمله تروریستی اهواز از زبان سخنگوی سپاه
در پی این حمله تروریستی سخنگوی سپاه پاسداران به خبرنگار ایسنا گفت: افرادی که در جریان رژه نیروهای مسلح اقدام به تیراندازی به مردم و نیروهای مسلح کردند وابسته به جریان الاهوازیه هستند.
وی با اشاره به اینکه این جریان از عربستان سعودی تغذیه می‌کند، اظهار کرد: اقدام آنها برای تحت الشعاع قرار دادن عظمت رژه نیروهای مسلح است.
وی همچنین گفت: در این مراسم از مردم هم دعوت شده بود و این عناصر مسلح هم به سمت مردم تیراندازی کردند و هم به سمت نیروهای مسلح حاضر در رژه.
سردار شریف  گفت: چنین اقداماتی پیش از این هم مسبوق به سابقه است و این جریان به سمت کاروان‌های راهیان نور در سال‌های گذشته تیراندازی کرده است.
طبق مشاهده خبرنگار ایسنا، این حمله دقایقی پیش در هنگام برگزاری رژه نیروهای مسلح به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس در منطقه لشکر 92 زرهی اهواز صورت گرفت.
گزارش حاکی است که تیراندازی از پشت جایگاه مخصوص مسئولان انجام شده و حاضران برای احتیاط روی زمین افتادند. مهاجمان لباس نظامی به تن داشته‌اند. از تعداد زخمی‌ها هنوز آماری در دست نیست.
این  تیراندازی حدود چند دقیقه ادامه داشته است و تا لحظه مخابره خبر، صدای آژیر آمبولانس‌ها که به سوی محل می‌رفتند، شنیده می‌شد.
طبق گزارش ایسنا، آیت‌الله جزایری، نماینده ولی ففیه در خوزستان، آیت‌الله حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، غلام رضا شریعتی، استاندار خوزستان و جمال عالمی نیسی، فرماندار اهواز از جمله مسوولان حاضر در این مراسم بودند که اکنون در سلامت کامل هستند.

 

در جریان برگزاری مراسم رژه نیرو‌های مسلح در اهواز حمله تروریستی به وقوع پیوست.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین» به نقل از میزان، در جریان برگزاری مراسم رژه نیرو‌های مسلح در اهواز حمله تروریستی به وقوع پیوست.
بر اساس گزارش شبکه خبر، در اوایل رژه نیرو‌های مسلح در اهواز، از پارکی که در پشت محل برگزاری رژه بود، چند عنصر مسلح تکفیری، شروع به تیراندازی کردند که با سد نیرو‌های امنیتی مواجه شدند.
این حمله تروریستی تلفاتی نیز داشته است، اما هنوز از آمار شهدا و زخمی‌ها اطلاعی در دست نیست.
طبق اخبار تکمیلی، چند عنصر مسلح تکفیری، رژه نیروهای مسلح در اهواز و مردم حاضر را به رگبار بستند؛ در این حمله تروریستی، شماری به شهادت رسیده و عده‌ای زخمی شدند.