printlogo

در این مطلب می توانید از آخرین وضعیت جاده های کشور و محدودیت های ترافیکی مطلع شوید.
کد خبر : 19230
تاریخ انتشار : 28 اسفند 1399 - 11:12

آخرین وضعیت راه‌های کشور در ۸ فروردین ماه

رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور به بیان توضیحاتی در خصوص آخرین وضعیت راه‌های کشور در ۸ فروردین ماه پرداخت.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین» به نقل از میزان- براساس تصاویر دریافتی از دوربین‌های نظارتی، سامانه‌های ترددشمار وگشت‌های شعب راهداری سراسر کشور، در حال حاضر به‌استثنای برخی محور‌ها، مابقی محور‌های مواصلاتی کشور باز و تردد در آن‌ها به روال عادی در جریان است.

 
آخرین وضعیت محور‌های شمالی:
- تردد روان در محور‌های چالوس، هراز و فیروزکوه، آزادراه تهران - شمال و آزادراه قزوین - رشت (رفت و برگشت)
(*ضمناً محور‌های چالوس، فیروزکوه دارای بارش برف و باران و محور هراز، آزادراه قزوین – رشت دارای بارش باران و آزادراه تهران – شمال فاقد هرگونه مداخلات جوی می‌باشند.)

آخرین وضعیت ترافیکی سایر محور‌ها:
- ترافیک سنگین در آزادراه کرج-قزوین حدفاصل پایانه شهید کلانتری تا مهرویلا

آخرین وضعیت جوی:
- بارش برف و باران در برخی از محور‌های استان‌های البرز، مازندران، گلستان، سمنان و خراسان شمالی
- بارش باران در برخی از محور‌های استان‌های گیلان، خراسان رضوی

آخرین وضعیت محور‌های شمالی:
- تردد روان در محور‌های چالوس، هراز و فیروزکوه، آزادراه تهران - شمال و آزادراه قزوین - رشت (رفت و برگشت)
(*ضمناً محور‌های چالوس، فیروزکوه دارای بارش برف و باران و محور هراز، آزادراه قزوین – رشت دارای بارش باران و آزادراه تهران – شمال فاقد هرگونه مداخلات جوی می‌باشند.)

آخرین وضعیت جوی:
- بارش برف و باران در برخی از محور‌های استان‌های البرز، مازندران و گلستان
- بارش باران در برخی از محور‌های استان‌های گیلان، خراسان شمالی و خراسان رضوی

 

 


آخرین وضعیت راه‌های کشور در ۷ فروردین ماه

رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور به بیان توضیحاتی در خصوص آخرین وضعیت راه‌های کشور در ۷ فروردین ماه پرداخت.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین» به نقل از میزان- براساس تصاویر دریافتی از دوربین‌های نظارتی، سامانه‌های ترددشمار وگشت‌های شعب راهداری سراسر کشور، در حال حاضر به‌استثنای برخی محور‌ها، مابقی محور‌های مواصلاتی کشور باز و تردد در آن‌ها به روال عادی در جریان است.


آخرین وضعیت محور‌های شمالی:

- ترافیک سنگین در محور چالوس (شمال به جنوب) محدوده‌های مرزن آباد و مجلار
- تردد روان در محور‌های هراز، فیروزکوه، آزادراه تهران - شمال و آزادراه قزوین - رشت (رفت و برگشت)

آخرین وضعیت ترافیکی سایر محور‌ها:

- ترافیک سنگین در آزادراه کرج - قزوین محدوده پل فردیس
- ترافیک سنگین در آزادراه قزوین – کرج حدفاصل ساسانی تا پل فردیس

آخرین وضعیت جوی:

- بارش برف و باران در برخی از محور‌های استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی
- بارش باران در برخی از محور‌های استان گیلان


سرهنگ احمد شیرانی گفت: تردد روان در محور‌های چالوس، هراز، فیروزکوه، آزادراه تهران - شمال و آزادراه قزوین - رشت در مسیر رفت و برگشت گزارش شده است. همچنین محور‌های شمالی فاقد هرگونه مداخلات جوی هستند.
وی گفت: براساس پیش بینی هواشناسی در برخی از محور‌های استان آذربایجان غربی بارش برف و باران  و در برخی از محور‌های استان‌های آذربایجان شرقی، کردستان، خراسان شمالی و خراسان رضوی  بارش باران به ثبت رسیده است.
شیرانی افزود: اکنون در برخی محور‌های استان مازندران بارش باران گزارش شده است.
رئیس مرکز اطلاعات و کنترل راهور ناجا گفت: برابر مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا با توجه به قرار گرفتن تعدادی از شهر‌های استان خوزستان در وضعیت قرمز، ورود پلاک‌های غیربومی و خروج پلاک‌های بومی از این شهر‌های استان خوزستان ممنوع اعلام شده است.
شیرانی افزود: همچنین ورود خودرو‌های شخصی به استان‌های با وضعیت نارنجی و قرمز ممنوع است.
رئیس مرکز اطلاعات و کنترل راهور نیروی انتظامی از هموطنان خواست قبل از تردد از طریق شماره تلفن ۱۲۰ و ۸۸۲۵۵۵۵۵ (۱۰ خط) در جریان آخرین وضعیت جوی و ترافیکی قرار گیرند.

 

 


آخرین وضعیت راه‌های کشور در ۵ فروردین ماه

رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور به بیان توضیحاتی در خصوص آخرین وضعیت راه‌های کشور  در  ۵ فروردین ماه پرداخت.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین» به نقل از میزان - احمد شیرانی در خصوص آخرین وضعیت راه‌های کشور در ۵ فروردین ماه گفت: در محور‌های چالوس، هراز و فیروزکوه و آزادراه تهران - شمال و آزادراه قزوین - رشت در مسیر رفت و برگشت  تردد روان است.
وی ضمن اشاره به اینکه محور‌های شمالی با بارش باران هستند، افزود: در برخی از محور‌های استان‌های مازندران، قزوین، قم، همدان، تهران و البرز بارش باران گزارش شده است.
 


پیش‌بینی ترافیک سنگین برخی جاده‌ها در روزهای آخر هفته
1400/01/03

رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور ‌گفت: با توجه به مسافرت برخی از هموطنان در چند روز ابتدای نوروز و ظرفیت مشخص جاده‌ها، در صورت همزمانی برگشت سفرهای چند روزه اخیر در ۲ روز آخر این هفته، احتمال ایجاد ترافیک سنگینی در برخی از جاده وجود دارد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین» به نقل از انتظامی باشگاه خبرنگاران پویا؛ سرهنگ احمد شیرانی ضمن توصیه به مسافرانی که قصد بازگشت به شهرهای خود را دارند، اظهار کرد: به رانندگان توصیه می‌کنیم زمان برگشت از سفر را مدیریت کرده و صرفاً به روز پنجشنبه و جمعه پایان هفته موکول نکنند.
رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور افزود: با توجه به مسافرت برخی از هموطنان در چند روز ابتدای نوروز و نزدیک شدن به زمان پایان تعطیلات و ظرفی
مشخص جاده‌ها، در صورت همزمانی برگشت سفرهای چند روزه اخیر در پنجشنبه و جمعه پایان این هفته احتمال ایجاد ترافیک سنگینی در برخی از جاده وجود دارد.
وی تصریح کرد: با توجه به نیاز به تردد در هر دو جهت جاده‌ها در این ایام، برنامه‌ای برای یک‌طرفه کردن جاده‌ها در پایان تعطیلات این هفته در طرحهای ترافیکی پلیس راهور ناجا وجود ندارد.
این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: ظرفیت تردد در برخی از جاده‌ها مانند جاده چالوس به نسبت سایر جاده‌های شمالی، پایین‌تر است و طبیعتاً در شرایط موجود با توجه به همزمانی سفرها، تراکم بالای خودروها باعث کندی تردد و افزایش زمان بیشتر سفر در این جاده می‌شود که در این شرایط بهتر است از سایر جاده‌های شمالی مانند هراز و فیروزکوه استفاده شود.

 


ترافیک سنگین در در محور کرج - چالوس / تردد روان در محور فیروزکوه و آزادراه قزوین - رشت
1400/01/03

رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا به بیان توضیحاتی در خصوص آخرین وضعیت راه‌های کشور - ۳ فروردین ماه پرداخت.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین» به نقل از میزان - سرهنگ احمد شیرانی در خصوص آخرین وضعیت راه‌های کشور - ۳ فروردین ماه گفت: در محور کرج - چالوس حدفاصل دوراهی شهرستانک تا نسا و محدوده‌های پل زنگوله و هزارچم ترافیک سنگین گزارش شده است.
وی ضمن اشاره به اینکه در آزادراه تهران - شمال حدفاصل تونل شماره ۱۷ تا انتهای مسیر ترافیک سنگین وجود دارد، افزود: در محور هراز مسیر جنوب به شمال محدوده‌های مشا و آب اسک ترافیک نیمه سنگین است.
رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا یا بیان اینکه در محور فیروزکوه و آزادراه قزوین - رشت (رفت و برگشت) تردد روان است، ادامه داد: محور‌های شمالی فاقد هرگونه مداخلات جوی هستند و همچنین در برخی از محور‌های استان‌های ایلام و خوزستان بارش پراکنده باران پیش‌بینی می‌شود.
 


آخرین وضعیت راه‌های کشور - اول فروردین ماه/ ترافیک سنگین در محور چالوس
1400/01/01

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل راهور نیروی انتظامی ترافیک سنگین در محور چالوس مسیر (جنوب به شمال) حدفاصل شهرستانک تا گچسر و همچنین تردد روان در محور‌های هراز و فیروزکوه، آزادراه تهران – شمال و آزادراه قزوین - رشت (رفت و برگشت) خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین» به نقل از میزان- سرهنگ احمد شیرانی در خصوص تردد جاده‌ها افزود: از آخرین وضعیت راه‌های کشور در اول فروردین ماه ۱۴۰۰ خبر داد. آخرین وضعیت محور‌های شمالی بدین صورت است که ترافیک سنگین در محور چالوس مسیر (جنوب به شمال) حدفاصل شهرستانک تا گچسر و همچنین تردد روان در محور‌های هراز و فیروزکوه، آزادراه تهران – شمال و آزادراه قزوین - رشت (رفت و برگشت) می باشد.
وی ادامه داد: ضمناً محور‌های شمالی فاقد هرگونه مداخلات جوی می‌باشند.

 


آخرین وضعیت راه‌های کشور - ۳۰ اسفندماه 99

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل راهور نیروی انتظامی تردد روان در محور‌های چالوس، هراز و فیروزکوه، آزادراه تهران – شمال و آزادراه قزوین - رشت (رفت و برگشت) خبر .
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین» به نقل از میزان- سرهنگ احمد شیرانی در خصوص تردد جاده ها افزود: آخرین وضعیت محور‌های شمالی تردد روان در محور‌های چالوس، هراز و فیروزکوه، آزادراه تهران – شمال و آزادراه قزوین - رشت (رفت و برگشت) می‌باشد.
وی گفت: ضمناً محور‌های شمالی فاقد هرگونه مداخلات جوی می‌باشند.
رئیس مرکز اطلاعات و کنترل راهور نیروی انتظامی گفت: آخرین وضعیت جوی: بارش باران در برخی از محور‌های استان‌های گلستان و سمنان و همچنین محور‌های مسدود  شهداد - نهبندان، خرم آباد - پلدختر و همچنین محدودیت تردد با تغییر مسیر: محور قزوین - همدان (کیلومتر ۱۱۰) مسدود بوده و تردد از مسیر جایگزین لاین روبرو به صورت دوطرفه انجام می‌گردد.
 

 


تردد عادی و روان در جاده‌ها/ جریمه و نمره منفی در انتظار رانندگان پرخطر
99/12/29

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا از تردد عادی و روان خودروها در جاده‌های کشور خبر داد.
سرهنگ احمد شیرانی رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا در خصوص آخرین وضعیت جوی و ترافیکی محورهای مواصلاتی کشور اظهار داشت: در حال حاضر ترافیک در جاده‌های کشور روان و بدون مشکل در جریان است.
وی به هشدار سازمان هواشناسی مبنی بر وزش باد شدید و گردوخاک برای استانهای مرکزی اشاره و تصریح کرد:احتمال بروز گردوخاک و کاهش میدان دید رانندگان در جاده ها متصور است؛ بنابراین در این شرایط پرهیز از سفر غیر ضروری توصیه می شود.
سرهنگ شیرانی افزود: در صورت سفر ضروری، رعایت سرعت مطمئنه و فاصله طولی بیشتر با خودروی جلویی و احتیاط بیشتر در رانندگی الزامی است.
وی با بیان اینکه تردد در برخی از جاده ها به نسبت سال گذشته_ که محدودیت کامل سفرها اعلام شده بود_ افزایش محسوسی داشته است، گفت: بررسی تردد در شهرها بیانگر رعایت پرهیز از سفر توسط مردم نیز بوده و از همکاری و همراهی مردم در اجرای توصیه ستاد ملی مقابله با کرونا تشکر می کنیم.
رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا تصریح کرد: تردد و سفر به شهرهای گروه قرمز و نارنجی ممنوع بوده ‌و محدودیت تردد شبانه در تمامی شهرها کشور در گروه قرمز و نارنجی و زرد و آبی کماکان ادامه دارد.
وی خاطرنشان کرد: تیم‌های پلیس راه جهت تسهیل در تردد و انضباط بخشی و برخورد با تخلفات و انجام اقدامات لازم به منظور کاهش تصادفات در آماده‌باش کامل هستند. 
شیرانی با بیان اینکه ۸۲درصد از تصادفات جاده ای به علت ۴ علت اصلی سرعت غیرمجاز ، سبقت غیرمجاز ، عدم توجه کافی به جلو ، عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه حادث می شود گفت: استفاده از تلفن همراه مهمترین علت در عدم توجه کافی به جلو است؛ همچنین خستگی و خواب آلودگی مهمترین نقش را در عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه دارد.
وی به رانندگان توصیه کرد: در هر زمان رانندگان احساس خستگی و خواب آلودگی کردند بلافاصله در محلی توقف و با استراحت کوتاه و تغییر وضعیت ادامه مسیر بدهند و اصراری بر رانندگی طولانی مدت و یکنواخت و بدون توقف نداشته باشند و زمان بیشتری برای سفر در نظر بگیرند.
سرهنگ شیرانی با بیان اینکه دوربین‌های مکانیزه تخلفات را ثبت و تیمهای گشتی پلیس بصورت قاطع با تخلفات رانندگی در جاده‌ها برخورد می‌کنند خاطرنشان کرد: جریمه و نمره منفی گواهینامه در تخلفات حادثه ساز همزمان اعمال می شود.

 


جاده‌های شمالی پرترافیک شد
99/12/29

رئیس پلیس راه مازندران اعلام کرد: درحال حاضر آمد و شد خودروها در تمامی محورهای مازندران به‌صورت پرحجم است.
تردد در محور‌های هراز، چالوس، فیروزکوه، آزادراه تهران - شمال و آزادراه قزوین - رشت (رفت و برگشت) روان است.
طبق اعلام سازمان راهداری کشور؛ در محور چالوس مسیر جنوب به شمال حدفاصل شهرستانک تا گچسر ترافیک سنگین مشاهده می شود.
محور‌های شمالی فاقد هرگونه مداخلات جوی هستند.
ترافیک نیمه سنگین در آزادراه کرج - قزوین محدوده گلدشت برقرار است.
محور‌های شریانی شهداد - نهبندان و خرم آباد - پلدختر مسدود هستند.
محور قزوین - همدان (کیلومتر ۱۱۰) مسدود بوده و تردد از مسیر جایگزین لاین روبرو به صورت دوطرفه انجام می‌شود.

 


آخرین وضعیت راه‌های کشور در ۲۹ اسفندماه
99/12/29

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل راهور نیروی انتظامی از ترافیک سنگین در محور کرج - چالوس حدفاصل دزدبن تا مجلار خبر داد.
گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین» به نقل از میزان- سرهنگ احمد شیرانی در خصوص تردد جاده ها افزود: آخرین وضعیت محور‌های شمالی گفت: ترافیک سنگین در محور کرج - چالوس حدفاصل دزدبن تا مجلار و همچنین تردد روان در محور‌های هراز، فیروزکوه، آزادراه تهران - شمال و آزادراه قزوین - رشت (رفت و برگشت) می‌باشد.
وی ادامه داد: ضمناً محور‌های شمالی فاقد هرگونه مداخلات جوی می‌باشند.
رییس مرکز اطلاعات و کنترل راهور نیروی انتظامی در خصوص آخرین وضعیت ترافیکی سایر محور‌ها گفت: ترافیک سنگین در آزادراه کرج - قزوین حدفاصل پل حصارک تا گلدشت می‌باشد.
وی در خصوص آخرین وضعیت جوی اظهار کرد: بارش پراکنده برف در برخی از محور‌های استان آذربایجان غربی و همچنین بارش باران در برخی از محور‌های استان‌های خراسان رضوی و خراسان جنوبی می‌باشد.
 

 


پلیس راهور: تردد شبانه در جاده‌ها ممنوع نیست
99/12/29

معاون اجتماعی پلیس راهور گفت: تردد شبانه (از ساعت ۲۱ تا سه صبح) در جاده‌ها منعی ندارد و مشمول جریمه نیست.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین» به نقل از باشگاه خبرنگاران پویا، سرهنگ عین‌الله جهانی با بیان اینکه محدودیتهای تردد شبانه (از ساعت 21 تا سه بامداد) فقط داخل شهرهای قرمز، نارنجی، زرد و آبی اعمال می‌شود، اظهار کرد: تردد شبانه (ساعت 21 تا سه بامداد) در جاده‌ها ممنوعیت ندارد و شامل جریمه نیست.
معاون اجتماعی پلیس راهور تصریح کرد: تردد به 40 شهر کشور (9 شهر قرمز و 31 شهر نارنجی) همراه با محدودیت برقرار است؛ خودروهای با پلاک غیربومی اجازه ورود به این شهرها و خودروهای پلاک بومی نیز اجازه خروج از این 40 شهر را ندارد.


 

اسامی شهرهای ممنوعه برای سفر از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین/ مسافرپذیر بودن شهرها ملاک نیست
99/12/29

بنابر اعلام کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، سفر به ۴۰ شهر کشور در تعطیلات نوروزی ممنوع است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین» به نقل از باشگاه خبرنگاران پویا؛ بنابر اعلام کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا سفر از/به 40 شهر کشور  (9 شهر قرمز و 31 شهر نارنجی) از 25 اسفند 99 تا 15 فروردین 1400 ممنوع است.
همچنین چنانچه وضعیت هریک از شهرهای زرد و آبی در طول مدت ایام تعطیلات به وضعیت نارنجی و قرمز تغییر یابد، کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی نسبت به اعلام وضعیت به ستاد استانی اقدام می‌کند.

اسامی شهرهای با وضعیت قرمز که تردد به آنها از 25 اسفند 99 تا 15 فروردین 1400 با ممنوعیت همراه است و ورود پلاکهای غیربومی به این شهرها یک میلیون تومان جریمه در پی خواهد داشت.
استان خوزستان: آبادان، اهواز، بندرماهشهر، دزفول، رامهرمز، شوش، شوشتر و کارون
استان کهگیلویه و بویراحمد: گچساران

اسامی شهرهای با وضعیت نارنجی که تردد به آنها از 25 اسفند 99 تا 15 فروردین 1400 با ممنوعیت همراه است و ورود پلاکهای غیربومی به این شهرها 500 هزار تومان جریمه در پی خواهد داشت.
استان آذربایجان شرقی: سراب و عجب‌شیر
استان آذربایجان غربی: ارومیه، چایپاره، ماکو و نقده
استان اصفهان: گلپایگان
استان ایلام: دهلران
استان بوشهر: دیلم، کنگان و گناوه
استان چهارمحال و بختیاری: سامان
استان خوزستان: امیدیه، اندیمشک، ایذه، باغ‌ملک، باوی، بهبهان، خرمشهر، شادگان، دشت آزادگان و‌ مسجدسلیمان
استان فارس: ارسنجان و زرین‌دشت
استان کردستان: دیواندره
استان لرستان: پلدختر و دورود
استان مرکزی: خمین
استان هرمزگان: خمیر
استان همدان: نهاوند
استان یزد: خاتم

به گفته سردار سید کمال هادیانفر؛ رئیس پلیس راهور، اگر هموطنان به شهرهای زرد و آبی سفر کرده باشند و وضعیت آن شهرها به نارنجی و قرمز تغییر پیدا کند تا سه روز فرصت دارند از شهر مذکور خارج شوند وگرنه مشمول جریمه خواهند شد همچنین هر خودروی غیربومی که در شهرهای قرمز و نارنجی تردد داشته باشد در هر 24 ساعت یک بار جریمه می‌شود.
همچنین تردد شبانه از ساعت 21 تا سه بامداد، در تمام شهرهای قرمز،‌ نارنجی، زرد و آبی ممنوع بوده و مشمول جریمه 200 هزار تومانی خواهد بود.
نکته حائز اهمیت این است که ملاک ممنوعیت سفر به شهرهای کشور، رنگ‌بندی آنها است و دیگر مسافرپذیر بودن آنها ملاک نیست.

 

 

مرکز مدیریت اطلاعات راه‌های کشور اعلام کرد؛
99/12/28 - ترافیک در محور چالوس/ محور هراز تا اطلاع بعدی مسدود شد

طبق اعلام مرکز مدیریت اطلاعات راه‌های کشور، محور هراز به دلیل ریزش کوه تا اطلاع بعدی مسدود شد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین» به نقل از مهر، در گزارش مرکز مدیریت راه‌ها آخرین وضعیت جوی و ترافیکی راه‌های کشور در روز بیست و هشتم اسفند ماه سال ۹۹ تشریح شده است.
براساس این گزارش، محور هراز مسیر شمال به جنوب در محدوده تونل شماره ۶ امروز پنجشنبه ۲۸ اسفند ماه به دلیل ریزش کوه تا اطلاع بعدی بسته شد.
همچنین ترافیک در محور چالوس مسیر رفت و برگشت محدوده گچسر سنگین و در محور سوادکوه و آزادراه تهران - شمال رفت و برگشت عادی است.

 

ترافیک روان در جاده‌ها/ممنوعیت سفر به ۴۰ شهر قرمز و نارنجی کرونایی

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا ازترافیک روان در جاده‌ها و ممنوعیت سفر به ۴۰ شهر با شرایط قرمز و نارنجی کرونایی خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین» به نقل ازفارس، سرهنگ احمد شیرانی رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا در خصوص آخرین وضعیت جوی و ترافیکی محورهای مواصلاتی کشور اظهار داشت: در حال حاضر ترافیک روان و بدون مشکل در جاده‌های کشور در حال جریان بوده و به جز جاده شهداد_ نهبندان و خرم آباد_ پلدختر بقیه جاده‌های اصلی و مواصلاتی کشور باز است.
وی گفت: در برخی از جاده های کوهستانی استانهای شمالی بارش پراکنده باران گزارش شده است.
سرهنگ شیرانی از پیش بینی و هشدار هواشناسی مبنی بر وزش باد شدید و گردوخاک برای استانهای شمال غربی، شمالی، مرکزی و شمال شرقی و هرمزگان و بروز پدیده گردوخاک و کاهش میدان دید رانندگان در جاده ها خبر داد.
سرهنگ شیرانی با توصیه به پرهیز از سفر در شرایط نامناسب جوی اظهار داشت: در صورت ضرورت سفر ضمن رعایت شیوه نامه های بهداشتی با در نظر گرفتن زمان بیشتر برای رانندگی و کاهش سرعت و توجه کافی به جلو اقدام به سفر کنید.
وی گفت: برابر آخرین اطلاعیه ستاد ملی مقابله با کرونا ضمن توصیه به پرهیز از سفرهای غیر ضروری در صورت ضرورت به سفر، سفر به شهرهای قرمز و نارنجی ممنوع و سفر به سایر شهرهای گروه زرد و آبی بلامانع است؛ همچنین خروج خودرو با پلاکهای بومی از شهرهای گروه قرمز و نارنجی نیز ممنوع است.
رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا خاطرنشان کرد: محدودیت‌های تردد شبانه از ساعت ۲۱ تا ۳ بامداد کماکان در تمامی شهرهای گروه قرمز، نارنجی، زرد و آبی ادامه خواهد داشت.

 

رفع ابهام از سفرهای نوروزی/ سفر به شمال و مشهد و اصفهان و شیراز ممنوع نیست!

۴۰ شهر قرمز و نارنجی کرونایی دارای محدودیت تردد و ممنوعیت سفر هستند و سفر به مابقی شهرها که در شرایط آبی و زرد قرار دارند، منعی ندارد.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین» به نقل از فارس؛ دو روز پیش، ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در اطلاعیه شماره ۵ خود ضمن اعلام جدول رنگ­بندی شهرستان‌ها از ممنوعیت سفر به شهرهای نارنجی و قرمز خبر داد.
در این اطلاعیه ۹ شهر در وضعیت قرمز و ۳۱ شهر در وضعیت نارنجی قرار گرفته و اعلام شد تردد به شهرهای آبی و زرد محدودیتی ندارد.
اگرچه متن این اطلاعیه گویا بود اما آنچه مردم را دچار بلا تکلیفی کرد موضوع «محدودیت تردد به سه استان شمالی و ۷ شهر مسافرپذیر » بود که از چند هفته قبل آغاز و تا پیش از این به شدت دنبال و اجرا می شد؛ اگرچه شرایط زرد و گاها آبی کرونایی را برخوردار بودند.
محدودیت تردد به استان‌های گیلان، مازندران و گلستان و هفت شهر مقصد گردشگری از جمله مشهد، شیراز، اصفهان، بوشهر، بندرعباس، کیش و قشم تا حدی سفت و سخت به مرحله اجرا گذاشته شد که در مقطعی حتی صدور مجوز تردد به این شهرها نیز با اما و‌ اگر‌ و محدودیتهای خاصی ‌همراه بود.
این موضوع در حافظه مردم باقی مانده و هیچ مسؤولی درباره ادامه یا عدم اجرای این محدودیت به‌طور واضح سخن نگفت تا آنجا که تعدادی از مخاطبان خبرگزاری فارس با درج کامنت یا تماس با خبرگزاری، خواستار پیگیری این موضوع و تعیین تکلیف شفاف سفرهای نوروزی از مسوولان مربوطه شدند.
این ابهام وجود داشت تا آنکه روز گذشته خبری از اعمال محدودیت تردد به مشهد به عنوان یکی از مقاصد گردشگری و بازگرداندن خودروهایی با پلاک غیر بومی در برخی رسانه ها و شبکه‌های اجتماعی منتشر شد و بر نگرانی مردم افزود.
شهروندان نگران شدند؛ چراکه واضح اعلام نشد که تکلیف چیست؟ آیا می توان بدون مجوز تردد فرمانداری به شهرهای شمالی و یا ۷ شهر مسافرپذیر سفر کرد یا نه؟
مردم‌ برای سفر مستأصل مانده و این نگرانی را داشتند که نکند با خانواده به جاده ‌زده و بعد، از ترددشان جلوگیری شود.
برای آگاهی از این موضوع  و پاسخگویی به دغدغه مردم سراغ فرماندهان پلیس کشور رفتیم ؛سردار مهدی حاجیان، سخنگو و معاون اجتماعی نیروی انتظامی در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری اظهارداشت: آنچه که ستاد مدیریت مقابله با کرونا آن را ابلاغ کرده است پلیس همان را اجرا می‌کند،  اگر شهرهایی در وضعیت قرمز و نارنجی هستند محدودیت تردد ایجاد شده و جریمه یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی برای متخلفان  اعمال خواهد شد؛ ملاک، مصوبات ستاد کروناست و براساس مصوبات ۹ شهرقرمز و ۳۱ شهر نارنجی بوده و محدودیت تردد دارند.
جریان محدودیت تردد در استان خراسان رضوی را از سردار‌ سید تیمور حسینی جانشین رئیس پلیس راهور ناجا پیگیر شدیم.
جانشین رئیس پلیس راهور ناجا با تاکید براینکه پلیس مجری مصوبات ستاد کروناست، اعلام کرد: براساس مصوبات  ورود از هر مبدا با رنگبندی مختلف کرونایی به ۹ شهر قرمز استان خوزستان و ۳۱ شهر نارنجی که در کشور پراکنده‌اند ممنوع است؛ همچنین برای خروج از این ۴۰ شهر قرمز و نارنجی به هر مقصد دیگری نیز ممنوعیت اعمال شده تا از انتشار و گسترش ویروس کرونا کاسته شود. 
سردار حسینی در پاسخ به دیگر پرسش فارس در این خصوص که تکلیف سفر به مشهد _ با توجه به انتشار اخباری مبنی بر اعمال محدودیت از سوی پلیس راه خراسان رضوی_ چگونه است، گفت: شهر مشهد بنابر جدول رنگبندی ابلاغی در زمره شهرهای دارای محدودیت تردد قرمز و نارنجی قرار نگرفته و لذا محدودیتی برای تردد پلاک‌های غیر بومی ندارد اگرچه پلیس به مردم عزیز توصیه می کند که برای جلوگیری از چرخش ویروس کرونا از سفرهای غیر ضروری و دورهمی‌ها پرهیز کنند. 
سردار حسینی با تاکید دوباره بر اینکه اعمال محدودیت تردد در سفرهای نوروزی فقط بر اساس مصوبه اخیر ستاد کرونا و رنگبندی اخیر اجرا می شود  اعلام کرد:سفر به استان‌های شمالی و ۷ شهر مسافرپذیر اگر در شرایط زرد و آبی کرونایی باشند منعی نداشته و بدون مجوز امکانپذیر است و جریمه‌ای نیز در کار نخواهد بود.
اگرچه جاده‌ها باز است و محدودیت‌های قبلی در بسیاری از نقاط برقرار نیست اما رعایت نکات زیر در راستای صیانت از سلامت خود و خانواده مهم است.
قبل از سفر از وضعیت سلامت خود و خانواده اطمینان کامل داشته باشید و بعد برنامه ­ریزی سفر کنید؛ افرادی که تست مثبت بیماری کرونا دارند به هیچ عنوان اقدام به تردد یا سفر نکنند!
سفر با خودروی شخصی - حتی المقدور- پرهیز از برگزاری دورهمی خانوادگی و تجمع و ترددهای غیر ضروری و رعایت دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی در طول سفر و برگشت از سفر ظرف کمترین زمان ممکن در صورت اعلام تغییر روند بیماری در شهرها از جمله مهمترین توصیه‌های ستاد مدیریت بیماری کرونا‌ برای ‌مسافران نوروزی است.