printlogo

کارشناس تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: برخی رانندگان با خودخواهی مانع حرکت آمبولانس در سطح معابر می‌شوند.
کد خبر : 19838
تاریخ انتشار : 19 مرداد 1400 - 15:52

کارشناس تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: برخی رانندگان با خودخواهی مانع حرکت آمبولانس در سطح معابر می‌شوند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین» به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ سرهنگ رابعه جوانبخت افزود: خودرو‌های امدادی برای انجام خدمت رسانی و امداد رسانی خاص به آحاد جامعه فعالیت می‌کنند.
وی گفت: این خودرو‌ها ظاهر مشخص دارند که از چراغ‌های گردون و آژیر‌های ویژه‌ای استفاده می‌کنند، بغل نویسی‌های خاصی دارند و ظاهر آن نشان دهنده نوع خدمتی هست که قرار است به شهروندان ارایه شود و می‌توانید مصداق و مشخصه بارز آن را آمبولانس‌ها و خودرو‌های آتش نشانی مشاهده کنید و خودرو‌های دیگری نیز هستند که در زمره این خودرو‌ها قرار دارند.
وی ادامه داد: ماده ۱۶۱ آیین نامه به صراحت اشاره می‌کند که سایر خودرو‌ها موظف هستند هنگام برخورد با خودرو‌های امدادی که دستگاه‌های آگاه سازی شنیداری و دیداری خودشان را روشن کرده اند و منظور ما همان آژیر و چراغ‌های گردون است که استفاده می‌نمایند و مشخص است که برای انجام خدمت فوری خدمت رسانی انجام می‌دهند؛ راه را باز کنند.
سرهنگ جوانبخت گفت: مردم در مواجهه با این خودرو مسیر را باز نمایند و به منتهی الیه سمت راست منتقل شوند و تا جایی که می‌توانند امکان تردد راحت این خودرو‌ها را فراهم کنند و اگر شرایط معبر به گونه‌ای است که اجازه عبور نیست توقف کامل را داشته باشند تا خودروی امدادی بتوانند به راحتی از میان سایر خودرو‌ها عبور نماید و به ماموریت فوری خود برسد.
وی افزود: مشاهده ما این است که خیلی از موارد به این صورت نیست و متاسفانه شهروندان ما به این موضوع توجه نکرده و ما چه کار مهم و ویژه‌ای بالاتر از این داریم که مصدوم و مجروحی که درون آمبولانس هست و دقایق طلایی را می‌گذراند در اولویت رسیدن باشد، ولی بعضی از رانندگان با خودخواهی سعی می‌کنند که این مسیر را در اختیار خودرو‌های امدادی قرار ندهند.
وی اشاره کرد: می‌بایست در این خصوص یک بازنگری به خودمان و فرهنگ رانندگی داشته باشیم و این مهم را در اولویت رانندگی خود قرار دهیم.