printlogo

تشریح برنامه های توسعه ای گروه بهمن در نشست خبری در حاشیه نمایشگاه تبریز :
مدیران ۵ شرکت زیر مجموعه گروه بهمن دیروز در نشست خبری در حاشیه نمایشگاه تبریز به تشریح دستاوردها و برنامه های توسعه ای  شرکت پرداختند.
کد خبر : 21536
تاریخ انتشار : 18 تیر 1401 - 10:21

مدیران ۵ شرکت زیر مجموعه گروه بهمن دیروز در نشست خبری در حاشیه نمایشگاه تبریز به تشریح دستاوردها و برنامه های توسعه ای  شرکت پرداختند.
حسین خضری  مدیرعامل بهمن دیزل در نشست خبری با خبرنگاران که غرفه گروه بهمن در حاشیه نمایشگاه تبریز برگزار شد به اهداف حضور در نمایشگاه تبریز اشاره سلام بیان داشت:  با توجه به اینکه استان آذربایجان شرقی و بویژه  تبریز، ظرفیت‌های بالایی در حوزه خودروهای تجاری و سواری دارد، به منظور آشنایی بیشتر مجموعه ها در بخش شبکه حمل و نقل و آشنایی مردم با محصولات و توانمندی گروه  بهمن در این نمایشگاه حضور یافتیم.

سهم ۵۰ درصدی بهمن دیزل در بازار کامیونت 

خضری با اشاره به اینکه گروه بهمن با پنج شرکت زیر مجموعه خود با نام های شرکت بهمن موتور در حوزه خودروهای سواری، بهمن دیزل در حوزه خودروهای تجاری، سیبا موتور در حوزه تجاری-باری شرکت اسنا در حوزه تجاری-مسافری و ایران دوچرخ  تولید کننده انواع موتور سیکلت دراین نمایشگاه شرکت کرده است، اظهارداشت: 
شرکت بهمن دیزل در همه حوزه‌ها یک برنامه‌ توسعه‌ای دارد که مهم ترین آن، توسعه محصولاتی است که از سال گذشته تولید آن شروع شده است، همچنین  ۲ سری محصولات ما سال گذشته به بازار معرفی شده و امسال تعداد قابل توجهی تولید داشتیم که قرار است به بازار عرضه شود.
خضری با اشاره به اینکه کامیون ۱۸ تن و ۲۶ تن و کامیونت ۱۲ تن در آینده ای نزدیک به بازار عرضه می شود، بیان داشت:  چشم اندازی که  در حوزه خودروهای تجاری- باری ترسیم کرده ایم این است که باید جایگاه اول کشور را بدست آوریم.
وی با تاکید بر اینکه  در حوزه کامیونت بیش از ۵۰ درصد سهم بازار مربوط به شرکت بهمن دیزل بوده و قصد داریم این درصد را افزایش دهیم، تصریح کرد: می خواهیم در ناوگان حمل و نقل تجاری- سنگین نیز نقش آفرین باشیم؛  در کامیون کشنده محصولاتی بر اساس آخرین استانداردهای ملی کشور ، محصولات را عرضه می کنیم.
وی افزود: از سال گذشته تولید وانت را هم در بهمن دیزل شروع کردیم و قصد داریم، امسال ۱۵ هزار دستگاه تولید کنیم.
مدیرعامل بهمن دیزل با تاکید بر اینکه متناسب با توسعه فیزیکی، باید توسعه اشتغال نیز داشته باشیم، گفت: امسال بیش از ۱۰۰ درصد رشد نیروی انسانی داشته و تعداد نیروهایمان از ۶۰۰ نفر در سال گذشته به بیش از ۱۵۰۰ نفر رسیده  و پیش بینی ما این است که نیروهای بیشتری جذب  کنیم.
خضری با توجه به نام گذاری امسال به نام تولید، اشتغال و دانش بنیان گفت: امسال از سازندگان در حوزه قطعه سازی که هم از نظر فناوری و هم از نظر کیفی در سطح خوبی هستند دعوت می کنیم با ما همکاری  کنند.
خضری همچنین با انتقاد از قیمت گذاری دستوری دولت در بازار گفت: قیمت گذاری دستوری یکی از چالش های اصلی صنعت خودرو شمرده می شود و برای این مساله باید چاره ای اندیشیده شود.

امسال کشنده ای با ۵۵۰اسب بخار را وارد بازار می کنیم 

در ادامه این نشست خبری بهزاد حق بر مدیرعامل سیبا موتور با تاکید بر اینکه این مجموعه از سال ۹۱ تولیداتش را در تبریز با همکاری تراکتورسازی شروع و محصولاتش را در حوزه خودروهای تجاری به بازار عرضه می کند، گفت: امسال با هدف کسب رضایت مشتری  و بالا بردن سطح کیفیت، کشنده ای با ۵۵۰ اسب بخار را وارد بازار می کنیم که  قوی ترین کشنده حال حاضر ایران است.
مدیرعامل سیبا موتور با بیان اینکه این شرکت از بدو تاسیس تا هم اکنون نزدیک ۸ هزار دستگاه که در ناوگان کشوری تولید و عرضه کرده است، افزود: با توجه به این تیراژ تولید و سابقه ای که برند سیبا داشته و با قیمت هایی که عرضه می کند،  بازار خوبی برای خودش دارد.
وی به افزایش تولید  ۱۵۰ درصدی امسال نسبت سال قبل را جز برنامه های توسعه ای سیبا بر شمرد و گفت:این امر هم رضایت مشتریان از نظر تامین محصولات به دنبال دارد و نیز می توانیم سهم خوبی در حوزه خودروهای تجاری در بازار داشته باشیم.

برنامه داریم برای سال آینده چند محصول جدید را به بازار عرضه کنیم 

 

آرمان موسوی مدیرعامل ایران دوچرخ نیز در ادامه این نشست خبری با بیان اینکه این شرکت پرسابقه ترین تولید کننده موتور سیکلت در ایران است، افزود: این شرکت اولین تولیدکننده موتورسیکلت و دوچرخه برقی در ایران می باشد.
وی با تاکید بر اینکه استقبال خوب مردم از نمایشگاه، فرصتی را فراهم کرده تا محصولات خود را ارائه دهیم؛ بیان داشت: محصولات ما بالغ بر ۱۵ دستگاه مختلف شامل طرح وسپا، خیابانی، سه چرخه برقی، و موتوری که مستعد برای فعالیت ورزشی می باشد، است.
موسوی ادامه داد: پیش بینی ما این است که تا پایان ۱۴۰۱,  ۱۵ هزار دستگاه تولید کنیم و چند نوع محصول جدید برای سال جدید در نظر گرفته شده است.

نقش مهم اسنا در نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی 

همچنین در ادامه این نشست خبری امید بی نظیر قائم مقام مدیرعامل شرکت اسنا نیز با بیان اینکه این مجموعه سابقه تولید اتوبوس‌های دوکابین شهری را دارد، افزود: در حوزه اتوبوس شهری، شرکت اسنا یک سال است که به گروه بهمن پیوسته است و در تبریز فعالیت می‌کند.
بی نظیر گفت: هم اکنون ۱۰۰ دستگاه از ناوگان دو کابین شهری شهر تبریز انحصارا برای شرکت اسنا است و  مجموعا هزار دستگاه اتوبوس دوکابین فعال در تهران و صد دستگاه در شهر اصفهان فعال است.
وی به انعقاد قرارداد میان اسنا و شهرداری تبریز نیز اشاره و اظهار داشت: صد دستگاه از اتوبوس جدید ۱۲ متری شهری در خدمت تبریز است.
وی با بیان اینکه ناوگان حمل و نقل عمومی کشور  فرسوده است و دولت تلاش می‌کند از طرق مختلف این ناوگان را نوسازی کند، اظهار کرد: شرکت ما هم به عنوان یکی از شرکت های اتوبوس ساز خصوصی کشور نقش پررنگی در این کار دارد.
بی نظیر  بیان کرد: این اتوبوس ها مطابق استانداردهای روز اروپا با  تجهیزات و امکانات منحصر به فرد که در نوع خود بی رقیب بوده و دارای امکاناتی بوده که در محصولات مشابه نیست عرضه می شود.
بی نظیر ظرفیت اسمی سالانه تولید را ۱۵۰۰ دستگاه بیان کرد و گفت: در اتوبوس های جدید رمپ ویژه معلولین وجود دارد که اتوبوس وقتی به ایستگاه رسید ارتفاع اتوبوس را متناسب با سطح ایستگاه پایین آورده و ویلچر وارد میشود و جایگاه مخصوصی برای معلولین در نظر گرفته شده است البته کمربند ایمنی هم دارد.
وی با تاکید بر اینکه در برنامه توسعه ای تولید اتوبوس های برقی مد نظر قرار دارد، خاطرنشان کرد:  اسنا می تواند تامین کننده این اتوبوس شهری بوده و تبریز که شهر صنعتی است و پتانسیل نیروی انسانی مناسب را دارد، با کمک صنعتگران می توانیم در رشد و تعالی این شهر نقش اثر گذار داشته باشیم.