printlogo

ولادیمیر پوتین برای شرکت در نشست سه جانبه سران آستانه که در تهران برگزار می ‌شود وارد کشورمان شد. رئیس جمهور روسیه در این سفر خودروی فوق زرهی خود را به ایران آورده است.
کد خبر : 21597
تاریخ انتشار : 28 تیر 1401 - 20:33

«خبرماشین» - ولادیمیر پوتین برای شرکت در نشست سه جانبه سران آستانه که در تهران برگزار می ‌شود وارد کشورمان شد. رئیس جمهور روسیه در این سفر خودروی فوق زرهی خود را به ایران آورده است.

این خودرو که محصول شرکت خودروسازی زیل روسیه است، از خودروی ویژه رئیس جمهور آمریکا پیشرفته‌تر است. این خودرو که کاملا زرهی و امن است، هفت تن وزن دارد، شیشه های این خودرو ضد گلوله و ضد موشک است و ساختار تجهیزات داخلی آن به گونه ای است که حتی می‌توان یک جنگ را از درون آن اداره کرد.

بر اساس این گزارش خودروی مذکور حتی در مقابل حملات شیمیایی نیز مصون بوده و از سیستم پیشرفته الکترونیکی بهره‌مند است که قابلیت کنترل و حرکت آن از داخل و خارج خودرو را فراهم می کند، این خودرو تجهیزات پیشرفته ارتباطاتی دارد که می‌توان آن را در حال حرکت خودرو به یک سالن ارتباطات و نشست های نظامی کاملا محرمانه تبدیل کرد.

پوتین خودروی لیموزینی در اختیار دارد که کاملا روسی است و "شرکت زیل" برای ساخت آن 6 سال زمان صرف کرد. رئیس جمهور روسیه اصرار داشت تمامی اجزا و قطعات این خودرو ساخت همین کشور باشد و فناوری امنیتی و نظامی آن نیز از روسیه تامین شود تا به صورت کامل بتوان آن را خودرویی ساخت روسیه دانست.

این وسیله نقلیه 1.7 میلیون دلاری دارای موتوری ۴.۴ لیتری با هشت سیلندر و حدود ۷ متر طول است. لایه‌ای از تیتانیوم در این لیموزین به کار رفته است و همچنین سقف آن از نوعی آهن ویژه ساخته شده که می‌تواند وزن یک تانک "تی 72" را تحمل کند.