printlogo

با افزایش کیفیت خودرو شاهین توسط گروه خودروسازی سایپا، استقبال مشتریان از این محصول داخلی در بازار افزایش پیدا کرده است.
کد خبر : 22159
تاریخ انتشار : 15 آبان 1401 - 18:54

محمدعلی شبیری - «خبرماشین» | با افزایش کیفیت خودرو شاهین توسط گروه خودروسازی سایپا، استقبال مشتریان از این محصول داخلی در بازار افزایش پیدا کرده است.

به این ترتیب به نظر می‌رسد با وجود دوران دشواری که خودروسازان ایرانی در سال‌های اخیر تجربه کرده‌اند، سایپا توانسته بخشی از اهداف خود در تولید و عرضه محصولات جدید را نهایی کند و شاهین در سال‌های آینده، سهم مهمی از بازار را در اختیار خواهد گرفت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین»؛ طی چندماه اخیر به موضوع کیفیت محصولات گروه خودروسازی سایپا به‌طور ویژه پرداخته شده است؛ از جمله فعالیت های که برای افزایش کیفیت، رشد تولید و تولید اقتصادی صورت گرفته می توان به ، مدیف میزگردان و اصلاح نرم افزار ربات، پروژه ضدخطاسازی عملکرد اسلاید پرس های هیدرولیک سالن پرس، رباتیک کردن پاشش عایق کف خودرو سالن رنگ ، تعویض لوله های رفت و برگشت سیستم آب خنک کن نقطه جوش ها و ربات ها، اصلاح و کالیبراسیون کابین های واتر تست شرکت سایپا و فعالیت های تعمیراتی  و پیشگیرانه جهت جلوگیری از توقف دستگاه در راستای افزایش و بهبود OEE تجهیزات و افزایش کیفیت و کمیت محصول تولیدی اشاره کرد.

گروه خودروسازی سایپا با همکاری قطعه‌سازان و همدلی و همراهی مهندسان و کارگران این مجموعه موفق شد در کمتر از یک‌ماه، رشد کیفی را در خودروهای تولیدی این مجموعه پیاده‌سازی کند؛ در گام اول ارتقای کیفیت، کاهش صدای خودرو اقتصادی شاهین در دستور کار قرار گرفت و در یک فرآیند ۴۵روزه صدای غیرعادی این خودرو حذف شد. بدین‌ترتیب اکنون شاهین نسبت‌ به صدا ایزوله و این امر باعث رضایت نسبی خریداران است.

افزایش کیفیت سایپا شاهین تنها به رفع صدای اضافه پیشرانه و کابین خلاصه نمی‌شود؛ درصد بالایی از ایرادهای خودروهای تولید داخل به ضعف در مونتاژ و سرهم بندی قطعات مربوط است که موجب نارضایتی مشتریان می‌شود که این ایراد نیز با اصلاح و کالیبراسیون دستگاه های مونتاژ کننده حل شده است.

با مطالعه انتقادات مالکان سایپا شاهین و آگاهی از مهمترین ایرادهایی که مشتریان نسبت به سایپا شاهین مطرح کردند، کیفیت پایین و ارگونومی نامناسب صندلی‌های سایپا شاهین از مهمترین عوامل نارضایتی خریداران بوده است.

سایپا در اقدامی با تعویض صندلی های سایپا شاهین و استفاده از طراحی و ارگونومی صندلی زانتیا و سیتروئن C۳ این ایراد که موجب خستگی و ناراحتی سرنشینان شاهین می‌شد، برطرف کرده است.

سایپا همچنین از رفع نقص موتور شیشه بالابرهای شاهین به عنوان یکی از دیگر از اقدامات این شرکت در خصوص افزایش کیفیت سایپا شاهین خبر داده است چرا که شیشه بالابرهای پیشین موجب نارضایتی خریداران شده بود.

زیبا و ایمن عناوینی است که جدیدترین محصول نارنجی پوشان جاده مخصوص از آن خود کرده، این خودرو که در سال 97 با نام رهام رونمایی شد، در نهایت در اواخر سال 98 تحت عنوان شاهین به بازار معرفی شد.

شاهین نخستین سدانی است که بر روی پلتفرم SP100 ساخته شده و نحوه طراحی آن نسل‌‌های قبلی خودروهای هیوندایی و کیا را تداعی می‌کند. از لحاظ فنی مجهز به موتور توربوشارژM15TC 4 سیلندر و 8 سوپاپ با حجم پیشرانه‌ 1.5 لیتری است که قدرتی برابر با 110 اسب بخار و 178 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

شاهین در نمای جلو، عقب و کناری هماهنگی در طراحی را به رخ می‌کشد و این طراحی مدرن و خطوط شیک روی بدنه به همراه ایمنی، سواری نرم و کابین و صندوق جادار از ویژگی‌های این خودرو است که در مقایسه با خودروهای هم رده موجود در بازار، توانسته نظرات کارشناسان، خریداران و خودروبازها را به خود جلب نموده و به عنوان یک خودروی اقتصادی شناخته شود.

فرمان کمکی برقی، سانروف، مولتی مدیا با نمایشگر 7 اینچی لمسی، استارت دکمه‌ای، آینه‌های جانبی تاشونده برقی، کنترل صدا از روی فرمان، رهیاب ماهواره‌ای، سنسور پارک دنده عقب، کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، سیستم ترمز (ABS، EBD و BAS) و سامانه مدیریت خودرو از جمله تجهیزات رفاهی و ایمنی شاهین دنده‌‌ای در تیپ G است.

شاهین با عبور موفقیت ‌آمیز از تست استانداردR95 ECT به عنوان مجوز فروش خودرو در اروپا، لقب ایمن‌ترین خودروی ملی در ردیف خودروهای سدان را با خود یدک می‌کشد و در ارزیابی کیفی ISQI در دی ماه 1400 نیز موفق به کسب چهاره ستاره کیفی شد.