printlogo

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ درباره کشیدن کروکی در صحنه تصادف توسط پلیس توضیحاتی ارائه داد.
کد خبر : 22348
تاریخ انتشار : 26 آذر 1401 - 12:9

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ درباره کشیدن کروکی در صحنه تصادف توسط پلیس توضیحاتی ارائه داد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین» به نقل از تسنیم، سرهنگ احسان مؤمنی درباره دریافت خسارت در تصادفات خسارتی زیر 20 میلیون تومان و نحوه و شرایط مراجعه به بیمه توضیح داد و گفت: در صورت وقوع تصادف خسارتی، ابتدا رانندگان باید ضمن حفظ  خونسردی، وسیله نقلیه را به منتهی الیه سمت راست راه و به یک محل امن هدایت کنند.
وی افزود: اگر تصادف خسارتی باشد و خسارت زیر 20 میلیون تومان باشد و رانندگان با یکدیگر توافق داشته باشند و مقصر حادثه، تقصیر خود را قبول داشته و اختلافی بین آنها وجود نداشته باشد و هر دو وسیله نقلیه دارای بیمه نامه شخص ثالث معتبر باشند، می‌توانند به اتفاق یکدیگر به شرکت بیمه مراجعه کنند و تا سقف 20 میلیون تومان بدون کروکی پلیس و بدون گزارش پلیس خسارت خود را دریافت کنند.
وی افزود: پس نیازی نیست در تصادفات خسارتی زیر 20 میلیون تومان منتظر حضور پلیس باشند و ترافیک ایجاد کنند و می‌توانند با توجه به موارد ذکر شده به بیمه مراجعه و خسارت خود را دریافت کنند.
سرهنگ مؤمنی افزود: برابر آئین‌نامه راهور، رانندگان مکلفند در تصادفات خسارتی وسیله نقلیه را به سمت راست راه منتقل کنند اما در تصادفات جرحی و فوتی باید صحنه حفظ شود تا پلیس در صحنه تصادف حضور یابد.