printlogo

مدیران خودرو طی مراسمی با حضور مسئولین این شرکت و اصحاب رسانه از فونیکس FX، محصول جدید خود در هتل استقلال تهران رونمایی کرد.
کد خبر : 22377
تاریخ انتشار : 1 دی 1401 - 14:39

«خبرماشین» - مدیران خودرو طی مراسمی با حضور مسئولین این شرکت، جمعی از نمایندگان، مشتریان و اصحاب رسانه از فونیکس FX، محصول جدید خود در هتل استقلال تهران رونمایی کرد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین»؛ این خودرو از جدیدترین زبان طراحی این برند چینی موسوم به Art in Motion بهره می برد؛ اف ایکس از لحاظ ابعاد و فرم بدنه در سگمنت کراس اوورهای کامپکت قرار می‌گیرد و شیوه طراحی آن به‌گونه‌ای است که می‌شود آن را چیزی بین کراس‌اوورهای خانوادگی و کوپه دسته‌بندی کرد. فونیکس FX حاصل سبک طراحی جدید این خودروساز چینی بوده که در نمای جلو هرچند شباهتی به محصولات خانواده یونی چانگان دارد، اما سبک طراحی خاص خود را داشته و چهره ای زیبا و تهاجمی را به نمایش می گذارد.

فونیکس FX دارای یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژر MPi بوده که با مدل فونیکس تیگو ۷ پرو نیز مشترک بوده و در مقایسه با پیشرانه‌های GDi، سازگاری بهتری با بنزین ایران دارد. این پیشرانه توان تولید حداکثر قدرت ۱۵۷ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه و حداکثر گشتاور۲۳۰ نیوتن متر در ۱۷۵۰ دور در دقیقه را داراست و یک گیربکس ۹ سرعته وظیفه انتقال نیرو به چرخ‌های جلو را برعهده دارد.


کراس اوور جدید نشان فونیکس مدیران خودرو در سطح بالایی از امکانات رفاهی و ایمنی قرار دارد ویژگی هایی مانند شش کیسه هوای ۱۰ نقطه ای، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سنسور نور، سنسور باران، رادار نقطه کور، رادار خطی، سامانه رانندگی خودکار بین خطوط، سامانه رانندگی خودران سطح ۲.۵ اتونوموس، کروز کنترل تطبیقی، فناوری LED چراغ ها، تهویه اتوماتیک دوکاناله، سامانه پاکسازی هوای کابین، سردکن و گرمکن صندلی های جلو، صندلی برقی راننده و شاگرد، فرمان کمکی برقی، دوربین ۳۶۰ درجه، نمایشگر لمسی، دسته دنده الکتریکی، ترمز پارک برقی و اتوهلد، شارژر بی سیم تلفن همراه، سیستم صوتی سونی، سانروف، درِ صندوق عقب برقی، نورپردازی متغییر کابین، استارت دکمه ای، فرمان پذیر صوتی تجهیزات الکتریکی خودرو، سامانه اخطار برخورد از جلو، ترمز اضطراری اتوماتیک، رینگ آلومینیومی ۱۸ اینچی دو رنگ و… در آن دیده می شود.

قیمت فونیکس FX

فونیکس FX با قیمتی بالاتر از تیگو ۷ و پایین تر از تیگو ۸ عرضه خواهد شد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.