printlogo

شرکت کیا طی بیانیه ای اعلام کرده که کوشا خودرو نماینده ما نیست و برنامه ای برای اعطای نمایندگی در آینده نیز ندارد.
کد خبر : 22488
تاریخ انتشار : 27 دی 1401 - 19:14

شرکت کیا طی بیانیه ای اعلام کرده که کوشا خودرو نماینده ما نیست و برنامه ای برای اعطای نمایندگی در آینده نیز ندارد.
کوشا خودرو در ماه های گذشته با اکران بیلبوردهای تبلیغاتی مدعی نمایندگی رسمی کیا در ایران شده بود در حالی که با بیانیه اخیر این برند این موضوع تکذیب شد؛ با این تفاسیر بهتر است مشتریانی که قصد خرید خودرو وارداتی دارند تا مطمئن نشدن از موضوع خدمات پس از فروش و تامین قطعه فعلا صبر کنند. البته شرکت کوشا خودرو در بیلبوردهای جدید خود عنوان "نماینده رسمی کیا در ایران" را حذف کرد.
شایسته است اکنون که موضوع واردات خودرو در حال اجرایی شدن است، نهادهای امنیتی و قضایی به منظور صیانت از حقوق عامّه نظارت دقیق تری روی عملکرد این شرکت ها داشته باشند.
بر اساس ماده ۱ قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشاء، اختلاس و کلاهبرداری، هر کس از راه حیله و تقلب مردم را به وجود شرکتها یا تجارتخانه های یا کارخانه ها یا موسسات موهوم یا به داشتن اموال و اختیارات واهی فریب دهد یا به امور غیرواقع امیدوار نماید یا از حوادث و پیش‌آمدهای غیرواقع بترساند و یا اسم و یا عنوان مجعول اختیار کند و به یکی از وسایل مذکور و یا وسایل تقلبی دیگر وجوه و یا اموال یا اسناد یا حوالجات یا قبوض یا مفاصاحساب و امثال آنها تحصیل کرده و از این راه مال دیگری را ببرد کلاهبردار محسوب و علاوه بر رد اصل مال به صاحبش، به حبس از یک تا ۷ سال و پرداخت جزای نقدی معادل مالی که اخذ کرده است محکوم می‌شود.

 

بیلبورد جدید کوشا خودرو که عنوان نمایندگی رسمی کیا در ایران حذف شده است.

 

بیانیه رسمی کیا در خصوص فعالیت کوشا خودرو

شرکت کیا در بیانیه‌ای رسمی هرگونه فعالیت رسمی و غیر رسمی خود با مجموعه کوشا خودرو را رد کرده و طبق اطلاعات مندرج در این بیانیه، موضوع را به اطلاع وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز رسانده است. در متن این بیانیه مطبوعاتی آمده است:
شرکت کیا مطلع گردید که شرکت کوشا خودرو مستقر در تهران، ایران (به عنوان شرکت خودرویی و بازرگانی)، مدعی است نماینده وتوزیع کننده رسمی کیا بوده و برنامه خود را جهت واردات خودروهای کیا به صورت عمومی اعلام کرده است.
به اطلاع عموم می رساند کیا هیچ گونه رابطه قراردادی با کوشا خودرو نداشته و در آینده نیز قصد انجام آن را ندارد.
همچنین کیا به کوشا خودرو هیچ حق یا اختیاری برای واردات یا فروش خودروهای این شرکت و ارائه هرگونه خدمات پس از فروش یاخدمات مشتری، یا انجام هر گونه فعالیت بازاریابی و تبلیغاتی در مورد کیا یا هر یک از محصولات آن در قلمرو جمهوری اسلامی ایران(از کیا یا یا از هیچ توزیع کننده کیا) اعطاء نکرده است. شرکت کیا این موضوع را به اطلاع وزارت صنعت، معدن و تجارت رسانده و درتلاش است تا اقدامات لازم را جهت حفظ حقوق مالکیت خود انجام دهد.