printlogo

با ترکیبی ایده آل از نظر ایمنی و راحتی
خط تولید هایما ۷X با حضور مدیران عامل ایران خودرو و هایما در سایت ایران خودرو خراسان به صورت بر خط به بهره برداری رسید.
کد خبر : 22720
تاریخ انتشار : 15 اسفند 1401 - 16:39

خط تولید هایما ۷X با حضور مدیران عامل ایران خودرو و هایما در سایت ایران خودرو خراسان به صورت بر خط به بهره برداری رسید.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین» به نقل از ایکوپرس- هایما 7X خودرویی خانوادگی و فوق لوکس است و یک خودروی MPV محسوب می شود، این محصول که توسط طراحان موسسه معتبر پینین فارینا طراحی شده یکی از ایمن ترین خودروهای موجود در بازار ایران است و موفق به کسب پنج ستاره ایمنی از موسسه تست تصادف چین CNCAP شده و با شش کیسه ایمنی هوا و نیز پرده هوای جانبی به بازار ایران عرضه می شود. شش عدد  کیسه هوا و پرده های هوای جانبی، کل کابین را پوشش می دهند و محافظت همه جانبه را برای همه سرنشینان فراهم می کنند.


ساختار فولادی با استحکام بالای استفاده شده برای بدنه این خودرو و طرح حالت قفس مانند، موجب مقاومت بالای کل ساختار بدنه خودرو شده و به همین دلیل هایما 7X تست تصادف CNCAP چین را با دریافت پنج ستاره و بالاترین امتیاز پشت سر گذاشته است.


هایما 7X گواهی نامه CN۹۵ Healthy Fresh Air کابین را از مرکز توسعه و تکنولوژی خودرو چین دریافت کرده است. این گواهی نامه به این مفهوم است که هایما 7X به موجب دریچه های سیستم تهویه متعددی که در داخل کابین دارد، می تواند پرتاب باد سیستم تهویه را به میزان تقریبا مساوی بین تمام سرنشینان توزیع کند و به موجب فیلترهایی که برای سیستم تهویه تعبیه شده، کیفیت هوای موجود داخل کابین را افزایش می دهد. 


هایما 7X دارای سیستم هشدار یادآور حضور کودک در خودروست. این سیستم متشکل از چهار سنسور الترا سونیک (دو عدد در لامپ های سقفی جلو و دو عدد در لامپ های سقفی عقب) است که پس از این که خودرو قفل شد، وجود حرکت در خودرو را تشخیص می دهد و با هشدار به راننده، فلاشر خودرو روشن می شود. این سیستم یادآور حضور کودک در خودرو بوده و از رها شدن کودک در خودرو جلوگیری می کند.


هایما 7X یک خودروی خانوادگی لوکس بوده که دارای سه ردیف صندلی است. کنترل کودک و افراد خانواده در هر سه ردیف صندلی در خودرویی با این ابعاد شاید کار دشواری باشد، اما هایما 7X این کار را برای شما ساده کرده است. زمانی که شما در حال رانندگی هستید، می توانید سرنشینان عقب را در هر زمان به وسیله دوربینی که روی سقف تعبیه شده در نمایشگر میان داشبورد مشاهده کنید و در هر لحظه از وضعیت فرزند خود در مسیر مطلع شوید و رانندگی ایمن تری داشته باشید.
یکی از ویژگی های کلیدی هایما 7X دوربین دید ۳۶۰ درجه آن بوده که دید به مراتب بهتری به راننده نسبت به محیط پیرامونی ارایه می دهد که در عبور از مسیرهای باریک و همچنین پارک کمک زیادی به راننده می کند. این سیستم قابلیت دید از بالا را هم دارد و موانع پیرامون خودرو را به خوبی و با کیفیت بالا به راننده نشان می دهد. 


داشبورد هایما 7X متشکل از دو نمایشگر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی یکی در پشت فرمان و یکی با عملگر لمسی در میان داشبورد است، این خودرو دارای قابلیت فرمان پذیری صوتی برای سرنشینان جلو است.
هایما 7X دارای در صندوق عقب برقی است که با ریموت هوشمند و با نزدیک شدن به خودرو و یا حرکت پا در زیر سپر عقب، در صندوق عقب به صورت برقی و خودکار قابل باز و بسته شدن است. 
یکی از ویژگی های بسیار مهم هایما 7X که در کم تر خودرویی در بازار ایران مشاهده می شود، سیستم رانندگی خودران و همچنین کمکی پارک است. این سیستم فضاهای پارک موجود در اطراف شامل پارک عمودی و افقی را به کمک سنسورهای التراسونیک اطراف خودرو می سنجد. به لطف فناوری Auto Parking Assistant، رانندگان تازه کار هم می توانند خودروی خود را به راحتی و بدون دخالت راننده (با دست و پای آزاد)  پارک کنند. 
هایما 7X ایران خودرو علاوه بر دارا بودن ۱۲ رادار در اطراف خود، دارای سیستم کروز کنترل تطبیقی بوده که بین سرعت های ۳۰ تا ۱۵۰ کیلومتر بر ساعت عمل می کند و به صورت دائم جاده و مسیر پیش رو را پایش کرده و سرعت خودرو را بر مبنای فاصله از خودروی جلویی تنظیم می کند. همچنین کروز کنترل تطبیقی این خودرو قابلیت ترمزگیری خودکار و توقف و شروع مجدد حرکت را هم دارد. کروز کنترل تطبیقی این خودرو قابلیت استفاده در مسیرهای درون شهری و بزرگ راهی را دارد که به موجب آن راننده دخالت کم تری روی کنترل خودرو دارد و یقینا کم تر خسته می شود.  
سیستم ترمز اضطراری هایما 7X قابلیت تشخیص عابر پیاده و خودرو و موتورسوار را دارد. در شرایطی که خودرو به عامل برخورد و مانع نزدیک می شود و راننده هیچ گونه ترمزی نمی کند، این سیستم به صورت خودکار ترمز را وارد مدار کرده و با ترمزگیری خودکار مانع برخورد می شود. این سیستم در سرعت های پایین می تواند به صورت کامل مانع برخورد شود و در سرعت های بالاتر شدت برخورد را با خودرو یا مانع پیش رو کاهش می دهد که یکی از سیستم های ایمنی روز دنیا محسوب می شود.
هایما 7X دارای سیستم هشدار خروج از خط موسوم به LDW است. زمانی که خودرو در بازه سرعت ۶۰ تا ۱۷۲ کیلومتر بر ساعت قرار داشته باشد و بدون زدن راهنما خودرو خط را تغییر بدهد، به راننده هشدار صوتی و تصویری داده می شود تا تمرکز بیش تری روی کنترل خودرو داشته باشد.
هایما 7X در عین این که تجهیزات ایمنی و رفاهی بسیار کاملی را ارایه می دهد، کابین بسیار جاداری هم دارد که از ابعاد بزرگ این خودرو نشات گرفته شده است. این خودرو بیش ترین طول و فاصله بین دو محور را در این سگمنت داشته و صندلی های آن در موقعیت های مختلفی تنظیم می شود و در عین حال فضای بار زیادی را هم ارایه می دهد. 
هایما 7X دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل ۴۸۱۵، ۱۸۷۴ و ۱۷۲۰ میلی متر بوده و فاصله بین دو محور آن نیز ۲۸۶۰ میلی متر اعلام شده است. چیدمان صندلی های هایما 7X به صورت ۲/۲/۳ بوده و سرنشینان به سادگی از بین صندلی های مجزا از هم ردیف دوم می توانند به صندلی های ردیف سوم دسترسی داشته باشند. 
در کنار همه این موارد هایما 7X خودروی بسیار سریعی بوده و از یک پیشرانه قدرتمند و پر بازده بهره می برد. این خودرو به یک پیشرانه ۱.۶ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ با سیستم سوخت رسانی تزریق مستقیم GDI مجهز شده که قادر به تولید ۱۹۵ اسب بخار قدرت و ۲۹۳ نیوتن متر گشتاور است. این نیرو توسط گیربکس شش سرعته اتوماتیک با قابلیت تعویض دنده ها به صورت تیپ ترونیک به چرخ های جلو منتقل می شود و عملکرد خیره کننده ای را برای این خودروی لوکس ۱۶۷۰ کیلوگرمی رقم زده است.