printlogo

شرکت آرین دیزل طی مراسمی در محل کارخانه خود در شهر خمین، اولین سری از کشنده شک موتو X5000 را تحویل مشتریان داد.
کد خبر : 22737
تاریخ انتشار : 21 اسفند 1401 - 23:39

«خبرماشین» - شرکت آرین دیزل طی مراسمی در محل کارخانه خود در شهر خمین، اولین سری از کشنده شک موتو X5000 را تحویل مشتریان داد.

آذر ماه سال جاری مجتبی ضیایی، مدیر بازاریابی آرین دیزل در حاشیه شانزدهمین نمایشگاه صنعت خودرو اصفهان از عرضه کشنده شک موتو X5000 در اسفند ماه خبر داده بود و امروز طی مراسمی این محصول تحویل خریداران شد.

مدیر بازاریابی آرین دیزل در این مراسم گفت: تا پایان سال به طور مرتب تحویل ها ادامه خواهد داشت. مابقی نیز با توجه به تحویل ۹۰ روزه در اوایل سال آینده سر موعد به مشتریان تحویل داده خواهد شد.

وی ادامه داد: سال آینده علاوه بر ادامه اولید کشنده x5000، چهار محصول دیگر نیز به خانواده شک موتو افزوده خواهد شد.

همچنین مدیرعامل شرکت آرین دیزل در این مراسم از تحویل ۵۰دستگاه از این کشنده تا پایان سال خبر داد و همچنین اظهار کرد که سال آینده ۸۰۰ تا ۱هزار دستگاه از این کشنده تولید و به بازار عرضه خواهد شد.

سعید محمودی بیان کرد: «برنامه‌ریزی ما این بود که حداقل ۱۲۰ دستگاه از این خودرو را تا پایان سال ۱۴۰۱ تحویل دهیم اما به دلیل محدودیت‌های زمانی احتمالا بیش از ۵۰ دستگاه از این خودرو را در برنامه تحویل قرار دهیم.»

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین»؛ کشنده شاکمن X5000 یا شک موتو X5000، یکی از تولیدات شرکت آرین دیزل است که با همکاری گروه خودروسازی شاکمن طراحی و ساخته شده است. این کشنده تک محور، در مشخصات فنی و طراحی ظاهری خود با سایر کشنده‌های موجود در بازار ایران تفاوت‌های قابل توجهی دارد و عرضه آن به بازار، تجربه جدیدی را برای رانندگان خودروهای سنگین و شرکت‌های باربری فراهم کرده است.

 

مشخصات فنی کشنده شک من X5000

 

این کشنده به پیشرانه ۱۳ لیتری دیزلی مجهز است که آرایش ۶ سیلندر خطی دارد و ۲۴ سوپاپی است. فناوری توربوشارژ را برای قدرت بیش تر در این پیشرانه داریم و خنک کاری این پیشرانه با آب انجام می شود.

آلایندگی کشنده جدید آرین دیزل از استاندارد یورو ۵ پشتیبانی می‌کند. این پیشرانه توان تولید حداکثر ۵۲۰ اسب بخار و گشتاور ۲۴۶۰ نیوتن‌متر برخودار است. یک جعبه دنده اتوماتیک مدل FAST F۱۶JZ۲۴ با ۱۶ دنده به جلو و ۲ دنده عقب نیز وظیفه انتقال قدرت را برعهده دارد.

در این کشنده امکانات خوبی نظیر کولر درجا، بخاری درجا، کروز کنترل، بالابر هیدرولیکی و الکترونیکی کابین، قفل مرکزی، آینه های کناری با تنظیمات برقی، چراغ روشنایی روز، سنسور نور و فناوری ال ای دی چراغ ها، سنسور باران، صفحه نمایش ۱۰ اینچی سیستم مالتی مدیا، سیستم مانیتورینگ نقاط کور با دوربین ۳۶۰ درجه، سیستم پایش فشار باد تایرها (TPMS)، خروجی برق ۲۲۰ ولت و… را در این کشنده می بینیم که باعث می شود شاکموتو X۵۰۰۰ از نظر آپشن سرتر از دیگر رقبای چینی خود باشد.

کامیون کشنده شک موتو X۵۰۰۰ آرین دیزل با توجه به پیشرانه قدرتمند خود، در رنج کشنده های ۴۴ تن قرار می گیرد. کشنده شک موتو X۵۰۰۰ دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل۶۳۵۰، ۲۵۵۰ و ۳۹۷۵ میلی متر بوده و فاصله بین دو محور آن نیز ۳۸۰۰ میلی متر اعلام شده است. وزن خالص کامیون کشنده شک موتو X۵۰۰۰ آرین دیزل هم ۶۸۸۶ کیلوگرم اعلام شده و حداکثر توان شیب روی این کامیون کشنده با بار ۳۶ درصد اعلام شده است.