printlogo

لئو MX8 محصولی مشترکی بین ژاپن و چین است که با قابلیت‌های بی‌نظیر خود می‌تواند بازار خودروهای شاسی بلند تو شهری را دگرگون کند.
کد خبر : 22756
تاریخ انتشار : 27 اسفند 1401 - 11:6

لئو MX8 محصولی مشترکی بین ژاپن و چین است که با قابلیت‌های بی‌نظیر خود می‌تواند بازار خودروهای شاسی بلند تو شهری را دگرگون کند.
شرکت ژاپنی و معروف نیسان در سال ۲۰۱۸ لئو MX8 را طراحی و با نام ترا در چین رونمایی کرد. این شاسی بلند متوسط که توسط شرکت دانگ فنگ چین به تولید رسید از نظر اندازه بین کراس اوور کامپکت نیسان ایکس تریل و نیسان پاترول دسته بندی می‌شود.

مشخصات ظاهری لئو MX8

چهره خشن و عضلانی لئو MX8 اولین چیزی است که جلب توجه می‌کند. اندازه مناسب این خودرو باعث شده تا بتوان از آن برای مسافرت‌های خارج شهری هم استفاده کرد. جلو پنجره بزرگ این خودرو که تقریبا همه بخش جلویی تا زیربندی را شامل می‌شود در نمای جلویی جلب توجه می‌کند. چراغ‌های جلویی لئو MX8 نسبتا کشیده است و زیبایی بیشتر را به نمای جلویی داده است. چراغ‌های عقب دو تکه و عریض هستند.
یک بخش چراغ‌ها بر روی صندوق عقب و بخش دیگر آن روی بدنه قرار گرفته است. همچنین جای قرار گرفتن پلاک ماشین بر روی صندوق عقب است. در نمای بغل پله‌های جانبی برای راحت‌تر شوار شدن سرنشینان دسده می‌شود. همچنین رینگ‌های اسپرت R18 با طرح دایمون کات آن جلب توجه می‌کند.
نمای داخلی لئو MX8 بسیار به روز و مدرن طراحی شده است. کنسول کنار دست راست راننده بزرگ و متصل به داشبورد طراحی شده است. بر روی این کنسول دنده و یک سری دکمه‌ها برای مدیریت آپشن‌های اتومبیل طراحی شده است. داشبورد این اتومبیل تقریبا خالی و خلوت است. یک نمایشگر در وسط داشبورد و بالای آن هم کانال‌های کولر قرار گرفته است.
فرمان لئو MX8 بسیار زیبا به همراه یک دور فرمان چرمی طراحی شده که بر روی آن یک سری دکمه برای کنترل بخش‌های مختلف در نظر گرفته‌اند. صندلی‌ها دارای روکش چرمی هستند که زیبایی بی‌نظیری را به نمای داخلی خودرو داده‌اند.

 

جهت مشاهده تصاویر روی لینک زیر کلیک کنید:

تصاویر لئو MX8

 

 

مشخصات فنی و پیشرانه لئو MX8

نیسان برای این خودرو یک پیشرانه ۲ لیتری با ۴ سیلندر را در نظر گرفته که توانایی تولید ۲۲۰ اسب بخار قدرت را دارد. این موتور ساخت میتسوبیشی ژاپن و سری ساخت آن هم ۴K31 است. موتور لئو MX8 ۱۶ سوپاپ با قابلیت پاشش سوخت بنزین و تکنولوژی GDI است. حداکثر گشتاور این موتور هم ۳۶۰ نیوتون متر است. سیستم انتقال قدرت لئو MX8 ۸ دنده اتوماتیک تیپ ترونیک ساخت شرکت ZF آلمان است. این گیربکس قابلیت‌های متفاوتی برای رانندگی مانند عادی، اسپرت، برف، اقتصادی و … را دارد. دور دنده این خودرو یک پوشش چرمی قرار گرفته است که زیبایی بیشتری را به آن بخشیده است.
سیستم انتقال نیرو به محورها به صورت دو دیفرانسیل صورت می‌گیرد. نوع سیستم تعلیق جلو جناغی دوبل مستقل آزاد به همراه میل تعادل است. همچنین نوع سیستم تعلیق عقب هم ۵ مفصلی است. فرمان این اتومبیل برقی و حساس به سرعت با قابلیت تنظیم دستی است. دکمه‌های مربوط به نمایشگر و کروز کنترل به همراه تنظیم صفحه کیلومتر و آمپرها بر روی فرمان قرار دارد. سیستم فرمان‌پذیر صوتی هم بر روی فرمان لئو MX8 قرار گرفته است.

ابعاد و اندازه لئو MX8

طول لئو MX8 چیزی معادل ۴۸۸۲ میلی‌متر و عرض آن هم ۱۸۵۰ میلی‌متر است. همچنین ارتفاع این خودرو ۱۸۳۵ میلی‌متر و فاصله بین دو محور هم ۲۸۵۰ میلی‌متر است. مشخصات اندازه‌ای لئو MX8 نشان دهنده ابعاد بزرگ این خودرو است که باعث می‌شود فضای داخلی کابین بسیار جادار باشد. وزن خالص خودرو ۱۹۵۰ کیلوگرم و وزن ناخالص آن هم ۲۵۰۵ گیلوگرم است که برای خودرویی با این ابعاد بسیار مناسب است. مشخصات وزن و موتور لئو MX8 باعث شده تا این خودرو بسیار چالاک و پر قدرت باشد.

آپشن و مشخصات رفاهی لئو MX8

نیسان برای این خودرو یک نمایشگر ۱۰ اینچی به همراه ۴ بلندگو با قابلیت اتصال به گوشی‌های هوشمند را در نظر گرفته است. ۳ عدد پورت USB ۱۲ ولتی برای اتصال انواع دستگاه و همچنین شارژ موبایل بر روی کنسول سمت راست راننده در نظر گرفته شده است.
وجود سیستم تهویه مطبوع تک‌گانه به همراه فیلتر گرد و غبار باعث شده که تحت هر شرایطی هوای داخل کابین برای سرنشینان مطبوع باشد. صندلی‌های ردیف دوم لئو MX8 دارای شبکه هوا است. روی درب‌های سمت راست و چپ محفظه بار به همراه جا لیوانی قرار گرفته است. در این خودرو ریموت کنترل قفل مرکزی به همراه سوئیچ هوشمند با قابلیت باز و بسته کردن قفل درب‌ها وجود دارد.
ورود و استارت این خودرو بدون کلید هم صورت می‌گیرد. این آپشن کار راننده را بسیار راحت و همچنین امنیت خودرو را هم بالا می‌برد. آینه‌های بغل برقی است و بر روی آن‌ها نوار چراغ راهنما قرار گرفته است. این امکان باعث می‌شود آینه‌ها با روشن و خاموش شدن اتومبیل باز و بسته شوند.
شیشه‌ جلویی اتومبیل سبز رنگ با قابلیت ضد اشعه ماورای بنفش و مقاوم در برابر حرارت محیط است. شیشه‌های عقب دارای سیستم یخ‌زدایی هستند که باعث می‌شود در زمستان بر اثر سرد و گرم شدن ترک نخورند. همچنین سانروف برقی به همراه سیستم حساس به مانع باعث شده تا بتوان در شرایط جوی مناسب از آن برای تغییر هوای داخل کابین استفاده کرد.

امکانات ایمنی لئو MX8

لئو MX8 مانند سایر بخش‌ها در بخش ایمنی هم بسیار عالی عمل کرده است. آینه وسط این خودرو قابلیت تغییر دید ضد نور را دارد. میله محافظ درب‌ها برای محافظت از سرنشینان در ضربه‌های جانبی باعث شده تا ایمنی آن‌ها بالاتر رود. کمبرندهای ایمنی سه نقطه‌ای از پیش کشنده این خودرو ایمنی سرنشینان در شرایط مختلف را به همراه خواهد داشت. نیسان برای این خودرو ۷ ایربگ ایمنی (راننده و سرنشین جلو، جانبی و پرده ای و زانویی راننده) را در نظر گرفته است. سیستم ضد سرقت موتور امنیت اتومبیل در برابر سارقین را بالا برده است. سیستم ترمز ABS به همراه سیستم کمکی EBD به راننده کمک زیادی در توقف‌های ناگهانی می‌کند.
رادار هشدار بین خطوط و رادار نقطه کور باعث می‌شود تا راننده از مسیر خارج یا با ماشین‌هایی که در نقطه کور قرار دارند برخورد نکند. سیستم ضد لغزش دیفرانسیل به همراه سیستم ضد هرز گرد چرخ‌ها کنترل خودرو را برای راننده به مراتب راحت‌تر کرده است. نمایشگر میزان باد لاستیک‌ها قبل از وقوع خطر راننده را برای تنظیم آن‌ها خبر می‌کند. سنسور دنده عقب و همچنین دوربین ۳۶۰ درجه کمک زیادی به راننده برای پارک اتومبیل می‌کند. قفل ایمنی صندلی کودک باعث محافظت بیشتر از افراد کم سن و سال می‌شود.