printlogo

بهترین فروشگاه لوازم یدکی خودروهای چینی کجاست و چه نکاتی را باید در زمان خرید لوازم یدکی برای ماشین ‌های چینی در نظر بگیریم؟
کد خبر : 22926
تاریخ انتشار : 23 اردیبهشت 1402 - 13:55

بهترین فروشگاه لوازم یدکی خودروهای چینی کجاست و چه نکاتی را باید در زمان خرید لوازم یدکی برای ماشین ‌های چینی در نظر بگیریم؟ این روزها خیابان‌ها ایرانمان پر شده از خودروهای چینی. ماشین ‌هایی که گاهی اوقات ظاهر زیبا ولی کیفیت پایینی دارند و گاهی اوقات نیز می‌توان روی کیفیت فنی آنها نیز حساب کرد. سیاست‌های کلان کشوری به سمتی رفته که ورود برندهای خودروساز چینی روز به روز به کشور ما بیشتر هم می‌شود. حالا که بسیاری از کاربران ایرانی ماشین چینی زیر پای خود دارند، برای تامین و فروش قطعات یدکی آنها نیز باید فکری کرد.

جالب است بدانید که بسیاری از شرکت‌هایی که به عنوان وارد کننده ماشین ‌های چینی فعالیت دارند، در بازار عرضه قطعات یدکی فعالیت گسترده‌ای نداشته و اگر وارد کننده‌های شخصی نبودند، مشکل بزرگی در تامین لوازم خودروهای چینی وجود دارد. از طرف دیگر عدم شناخت کافی نسبت به فروشگاه لوازم یدکی خودروهای چینی توسط راننده‌ها نیز دوباره همین مشکل نبود و کمبود قطعات را برای آنها رقم میزند. سوال بسیار مهمی که در این مقاله به دنبال پاسخ دادن به آن هستیم، این است که چگونه می‌توان با اطمینان کامل برای خرید قطعات ماشین ‌های چینی از نظر کیفیت و همچنین با قیمت ارزان و مقرون به صرفه اقدام کرد؟

لوازم یدکی خودروهای چینی در ایران

قبل از اینکه وارد بحث انتخاب بهترین فروشگاه لوازم یدکی خودروهای چینی شویم، لازم است تا یکی دو نکته بسیار مهم درباره این محصولات در بازار ایران داشته باشیم. نکته اول این است که تولید کنندگان بسیار زیادی در چین در فرایند تولید لوازم خودرو فعالیت دارند که خیلی از آنها تحت لیسانس کمپانی اصلی و بسیاری از آنها نیز بدون هیچ استاندارد کیفیتی فعالیت می‌کنند. مثلا به عنوان نمونه می‌توانیم به تولید و عرضه لوازم یدکی جک اشاره کنیم. خود کمپانی جک برای این منظور شرکت‌های همکاری دارد که در تولید و عرضه قطعات یدکی خودروهای آن فعالیت و همکاری دارند.

وقتی شما یک قطعه را از کمپانی اصلی جک موتورز یا شرکت‌های همکار آن بخرید، در واقع محصولی را در اختیار دارید که با کیفیت قطعات اصلی جک تولید شده و همان طول عمر و کیفیت را دوباره روی ماشین شما خواهند داشت. اما وقتی خرید شما از شرکت‌های متفرقه‌ای باشد که در این زمینه فعال هستند، هیچ تضمینی از این بابت وجود نداشته و احتمالا حتی ممکن است با چالش‌های خرید لوازم یدکی غیراصلی و بی‌کیفیت نیز روبرو شوید.

نکته دوم هم این است که در بازار ایران هر دو نوع این محصولات در دسترس است و نوع دوم یعنی محصولات غیراورجینال به دلیل قیمت پایین‌تر و فرایند واردات راحت‌تر بیشتر هم هستند. پس درک می‌کنید که انتخاب بهترین فروشگاه لوازم یدکی خودروهای چینی به این سادگی‌ها هم نیست.

بهترین فروشگاه لوازم یدکی خودروهای چینی

بهترین فروشگاه لوازم یدکی خودروهای چینی بایستی ویژگی‌های خاصی داشته و خدمات ویژه‌ای را برای مشتری‌های خود داشته باشد تا بتوان روی کیفیت محصولات آن اطمینان حاصل نمود. به عنوان مثال از جمله نکاتی که شما را در شناخت چنین فروشگاهی یاری می‌سازد، می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

ارائه ضمانت اصالت کالا: البته ضمانت اصالت کالا همه مشکلات شما را حل نمی‌کند، اما تا حدی نشان دهنده این است که فروشنده روی کیفیت قطعات اطمینان دارد.

عرضه مستقیم لوازم یدکی خودروهای چینی: احتمالا شما هم متوجه شده‌اید که برای خرید لوازم یدکی ‌ام وی‌ ام در فروشگاه‌های مختلف، ممکن است هزینه‌های متفاوتی پرداخت کنید. فارغ از کیفیت این محصولات، این موضوع می‌تواند به دلیل واردات غیرمستقیم و وجود واسطه‌های تجاری متعدد در مسیر عرضه آنها باشد.

ارسال سریع و راحت: ارسال سریع محصولات نیز از جمله خدماتی است که از چنین فروشگاهی انتظار می‌رود.

فروش اینترنتی و حضوری در مراکز معتبر: وجود یک فروشگاه در بازارهایی مانند بازار چراغ برق تهران و عرضه لوازم یدکی خودروهای چینی هم به صورت حضوری و هم به صورت اینترنتی، برگ برنده بهترین فروشگاه قطعات ماشین ‌های چینی خواهد بود. این نکته را نیز می‌توانید به نکات انتخاب چنین فروشگاهی اضافه کنید.

افزایش سلطه خودروهای چینی در بازار ایران

جالب است که مرور اخبار جراید و خبرگزاری‌ها نشان از این دارد که ورود خودروهای کره‌ای با چالش‌های بسیار زیادی به کشور ما روبرو بوده و حتی تلاش‌هایی برای ممنوعیت ورود ماشین ‌های کره‌ای به کشور وجود دارد که احتمالا به ثمر هم خواهد نشست. با این ترتیب بدیهی است که در آینده‌ای نه چندان دور باید سلطه ماشین ‌های چینی در کشور را بیشتر هم ببینیم. چینی‌ها می‌توانند بازار ایران را دو قبضه نمایند و شعار هر ایرانی یک ماشین چینی هم چندان بعید و دور از دسترس نخواهد بود. با این حساب تمام کاربران ایرانی بایستی در کمپین پیدا کردن بهترین فروشگاه لوازم یدکی خودروهای چینی آستین بالا بزنند و یک فروشگاه مناسب را در آستین داشته باشند تا در مواقع ضروری لنگ گیربکس، بوستر، میل لنگ، دینام و سایر قطعات ماشین ‌های چینی نشوند.

اهمیت لوازم یدکی اصلی خودروهای چینی

شاید با خود بیندیشید که خرید از بهترین فروشگاه لوازم یدکی خودروهای چینی و دست گذاشتن روی محصولات اصلی و با کیفیت بالا چه ضرورتی دارد و چرا نباید محصولات مورد نظر خود را از میان قطعات ارزان قیمت بخریم؟ اتفاقا این موضوع وقتی جالب‌تر می‌شود که بدانید بسیاری از فروشنده‌ها برای توجیه عرضه محصولات بی‌کیفیت خود، کیفیت آنها را با لوازم یدکی ام وی ام از نوع اصلی اصلی یا اصلی ‌جک، لیفان، گریت وال، دانگ فنگ و ... یکسان می‌دانند. اما موضوع مهم اینجاست که وابستگی کیفیت فنی ماشین ‌های چینی به کیفیت قطعات بسیار زیاد است.

فراموش نکنید که شما یک ماشین سوپر هیولای آلمانی یا آمریکایی سوار نشده‌اید که هر 10 سال یک بار نیاز به تعمیر و تعویض قطعات پیدا می‌نمایند. فقط کافی است که ماشین ‌های چینی به اصطلاح بازاری‌ها روی دنده لج افتاده و به خرج بیفتند؛ بلافاصله است که خرابی‌های متعدد و پی در پی را در آنها شاهد خواهید بود و اتفاقا همین عدم دقت به خرید لوازم یدکی لیفان، جک و ... و کیفیت این محصولات، اولین قدم برای این منظور است. توصیه می‌کنیم که حتما از خدمات فروشگاه‌ های شناخته شده و معتبر برای این منظور استفاده کنید.

فروشگاه‌ هایی که مانند آریان یدک Arian Yadak تامین کننده مستقیم لوازم ماشین ‌های چینی بوده و این محصولات را هم به صورت حضوری و هم اینترنتی با بهینه‌ترین قیمت‌ها برای شما آماده کرده‌اند.

 

این مطلب، یک رپورتاژ آگهی بوده و پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین» در محتوای آن هیچ نظری ندارد.