printlogo

جک ها وسیله ای مکانیکی و هیدرولیکی هستند که با به وجود آوردن نیرو و فشار زیاد، منجر به حرکت اجسام سنگین مانند: خودرو و موتور سیکلت و غیره از روی سطح زمین می شوند.
کد خبر : 22935
تاریخ انتشار : 25 اردیبهشت 1402 - 13:25

جک ها وسیله ای مکانیکی و هیدرولیکی هستند که با به وجود آوردن نیرو و فشار زیاد، منجر به حرکت اجسام سنگین مانند: خودرو و موتور سیکلت و غیره از روی سطح زمین می شوند. در واقع، این ابزار ها به گونه ایی در مدل های مختلفی طراحی شده اند که افراد بتوانند به راحتی با توجه به نیاز و محل کار مورد نظر، بهترین مدل را برای تعمیر یا تعویض لاستیک خودرو خود انتخاب کنند.

علاوه بر این، جک ها از ضروری ترین ابزار های اتوسرویس های تعویض روغنی، گالری های ماشین، مکانیکی ها و لاستیک فروشی ها به حساب می آیند زیرا باعث سهولت در جابجایی، تعمیر و بازیابی تجهیزات تعمیرگاهی می شود. بنابراین همراه ما باشید تا شما عزیزان را با انواع جک ها و کاربرد آن ها آشنا کنیم.

معرفی انواع جک های تعمیرگاهی

همانطور که مطلع هستید، جک یکی از ابزار های پرکاربرد در صنعت اتومبیل برای انجام امور مکانیکی و جلوبندی، بالا بردن و غیره به حساب می آید که شرایط و روند کار را بدون صرف انرژی زیاد برای افراد راحت تر می کند. علاوه بر این، جک ها در طرح های مختلفی تولید می شوند که هر کدام از آن ها مزایا و کاربرد منحصر به فردی دارند. در بخش زیر انواع جک های تعمیرگاهی را برای شما عزیزان لیست کرده ایم.

·جک دو ستون و کارایی های آن

یکی از متداول ترین انواع جک ها، جک دو ستون می باشد که حاوی مکانیزم های هیدرولیکی مستقل، برای چک کردن چرخ مصارف کارواش، تعمیرات گیربکس و اگزوز و غیره استفاده می شود. از مزایای کلیدی جک دو ستون می توان به: سازگاری با خودروهای جهانی، طراحی ساده، نصب راحت، جابجایی آسان، قابل تنظیم برای هر ارتفاعی، متناسب با محیط کاری، اشاره کرد.

 علاوه بر این، این ابزار از ایمنی و استاندارد های بالایی برخوردار است و برای افراد خطری ایجاد نمی کند زیرا قفل های ایمنی در دو سوی آن وجود دارند. شایان ذکر است، قیمت جک دو ستون پایین تر از سایر جک ها می باشد و فروش بسیار زیادی دارد.

جک های تعمیرگاهی

 

·جک های چهار ستون و کاربرد آن

این جک دارای چهار پایه است، مجهز به دو صفحه بالابر با پمپ هیدرولیکی برای بلند کردن اتومبیل ها استفاده می شود. این نوع بالابر خودرو یکی از بهترین جک ها و بالابرهای مکانیکی و کارگاهی در ایران از نظر قطعات می باشد.

شایان ذکر است، برای نصب این دستگاه به فضایی به عرض 4 متر و طول تقریبا 6 متر نیاز دارید زیرا دارای ستون های قطور می باشد.

علاوه براین، این دستگاه در کارخانجات خودروسازی، نمایندگی ها، تعمیرات موتور و گیربکس، بررسی چرخ ها، میزان فرمان، مصارف مکانیکی و غیره کاربرد بسزایی دارد.

 از مهمترین مزیت های جک چهار ستون می توان به: بدنه مقاوم، پایه های مستحکم، امنیت و ظرفیت بسیار بالا، مصرف برق پایین، قفل کن های ضد سقوط، پیچ کمکی فولادی و ساختار ساده اشاره کرد.

·جک شاسی کش و کارایی آن

این نوع جک، جک صافکاری و اتاق کش نامیده می شود که جایگزین روش سنتی و غیراستاندارد شاسی کشی اتومبیل ها شده است. در واقع، این جک برای کشیدن و صاف کردن شاسی خودرو و ترازبندی دقیق شاسی ها نقش بسزایی دارد. یکی از مهمترین خصوصیات این دستگاه بالا بردن قسمت های مختلف بدنه ماشین می باشد.

 از دیگر مزیت های آن می توان به، بازو های شاسی کشی، سیستم برش لیزری، قفل کن ایمنی، پمپ هیدرولیک قوی، سیستم پیوماتیک وگواهی استاندارد اشاره کرد. حائز اهمیت است، این نوع جک در مراکز مدرن و پیشرفته مورد استقبال افراد زیادی قرار گرفته است زیرا توانایی کشیدن یا تسطیح شاسی را در هر جهت به صورت دقیق و ایمن دارد. علاوه بر این، به نیروی انسانی زیادی در مراکز نیازی نخواهد بود.

 

·جک پارکینگی و کاربرد آن

این نوع از جک، جک درب برقی یا کنترل از راه دور در بین عموم مردم شناخته شده است که برای باز و بسته کردن درب پارکینگ مجتمع های مسکونی و اداری، تعمیرگاه و نمایندگی های خودرو کاربرد دارد. علاوه بر این، مهمترین مزایای جک پارکینگی، ابعاد مناسب و طراحی ساده آن می باشد که قابلیت تنظیم با انواع درب ها را دارد.

جک های تعمیرگاهی

 

·جک قیچی چیست و چه کاربردهایی دارد؟

جک قیچی یکی از مهمترین ابزار های تعمیرگاهی محسوب می شود که خودروها را با سهولت بیشتری بالا می برند تا دسترسی تکنسین های خودرو را به قطعات آن ها، برای تعمیر و تعویض قطعات راحت تر کنند. حائز اهمیت است، این جک دارای بدنه مقاوم جهت تحمل فشار حدودا در بازه 2 الی 40 تن می باشد. استفاده از جک در سالن های تعمیر و غیره مزایای زیادی برای کاربر به همراه دارد.

 یکی از مزایای جک این است که ضمن اشغال فضای کمی، نیاز افراد را به خوبی برآورده می کند. از آنجایی که در هر طرف دو جک وجود دارد، قدرت و سرعت خوبی برای بلند کردن خودرو ایجاد می کند. از مزیت های دیگر این جک می توان به: استهلاک پایین، قفل کن ایمن، تسمه های فولادی، بدنه مقاوم، کلید های بالا و پایین آورنده و قیمت جک قیچی که بسیار مناسب هستند، اشاره کرد.

 علاوه بر این، با وجود این دستگاه بسیاری از مسائل فیزیکی تعمیرکاران مانند کاهش و تسلط بر کار تعمیر است به طور مثال: میزان فرمان و جلو بندی سازی، قدرت مانور تعمیرکار به مقدار گسترده ایی افزایش یافته است.

شایان ذکر است، جک قیچی در انواع بسیار زیادی در بازار وجود دارد مانند: جک قیچی توکار، جک قیچی روکار، جک قیچی میزان فرمان. جک بالابر قیچی، جک قیچی صنعتی، جک بالابر مکانیکی، جک آسانسوری خودرو، جک بالابر صنعتی.

جمع بندی

همانطور که می دانید، در این مقاله سعی کردیم شما عزیزان را با انواع جک های تعمیرگاهی مانند: جک پارکینگی، جک قیچی، جک دو ستون، جک چهار ستون، جک شاسی کش و کاربرد آن ها آشنا کنیم.

علاوه بر این، جک های نامبرده از تنوع بالا و کیفیت های مختلفی برخوردار هستند و انواع مختلفی از آن ها در بازار وجود دارند که هر کدام را می توان در مصارف مکانیکی، تعمیر لاستیک، ترازبندی شاسی ها، تعمیرات موتور و گیربکس و غیره استفاده کرد.

 بنابراین، در فروشگاه کیا صنعت پدیده فرزان به راحتی می توانید جک های مورد نظر خود را که دارای گارانتی، نصب و راه اندازی می باشند تهیه کنید.

این فروشگاه علاوه بر انواع جک های تعمیرگاهی، انواع دستگاه ها مانند دستگاه گاز شارژ کولر، دستگاه لاستیک درار و... و تمامی تجهیزات تعمیرگاهی را موجود دارند. برای سفارش و مشاوره با شماره های موجود در سایت تماس بگیرید.

 

این مطلب، یک رپورتاژ آگهی بوده و پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین» در محتوای آن هیچ نظری ندارد.