printlogo

شامگاه جمعه این شرکت طی مراسمی با حضور مدیران ارشد این شرکت، نمایندگان فروش و اصحاب رسانه از مدل جدید این خودرو یعنی آریزو 5 اسپرت رونمایی کرد.
کد خبر : 22955
تاریخ انتشار : 30 اردیبهشت 1402 - 12:44

«خبرماشین» - امسال حدود 7 سال است که شرکت مدیران خودرو  مدل سدان آریزو ۵ را به بازار ایران عرضه کرده است، در طول این مدت همواره آریزو ۵ به عنوان یک خودروی مطرح و قابل قبول شناخته شده است؛ شامگاه جمعه این شرکت طی مراسمی با حضور مدیران ارشد این شرکت، نمایندگان فروش و اصحاب رسانه از مدل جدید این خودرو یعنی آریزو 5 اسپرت رونمایی کرد.

ام وی ام آریزو 5 اسپرت

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین»؛ نسل اول آریزو ۵ اولین بار در نسل ۱۳۹۵ توسط مدیران خودرو به بازار ایران معرفی شد و به دلیل استقبال گسترده، تا سه نسل به‌روزرسانی شد. حالا در سال ۱۴۰۲، نسل چهارم این سدان با زبان طراحی جدید و با نام New Arrizo ۵s رونمایی و آماده عرضه به بازار است؛ آریزو ٥ اسپرت، نسخه به روزرسانی شده آریزو ۵ توربو است که با ظاهری اسپرت تر و امکانات جدید انتظار می رو توجه بسیاری را در میان خودرو های هم رده به خود جذب کند.

تفاوت آریزو 5 اسپرت با نسخه قبلی

تفاوت آریزو 5 اسپرت با نسخه قبلی

از جمله تغییرات ظاهری ایجاد شده در آریزو ۵ اسپرت می‌ توان به جلو پنجره جدید به کار رفته در این خودرو و همچنین دیفیوزرهای جدید عقب اشاره کرد که در مجموع حس اسپرت بیشتری را به سدان جدید ام وی ام بخشیده اند. از نظر امکانات اضافه شده به آریزو ۵ اسپرت نیز می توان به گرم کن صندلی های جلو، صندلی برقی راننده، ریموت استارت انجین با قابلیت خاموش و روشن ماشین، تنظیم جهت وزش باد از مانیتور و … اشاره کرد. از  موارد دیگر نیز می توان  تودوزیجدید این خودرو  که با نسخه قبلی این خودرو متفاوت است را برشمرد. همچنین طراحی داخلی جدید و  استفاده از رنگ بندی های خطی در آریزو اسپرت را نیز می توان از نکات قابل توجه سدان ام وی ام دانست.

آریزو ۵ اسپرت همچون آریزو ۵ توربو از پیشرانه 1.5 لیتری توربو شارژ بهره می برد که از طریق گیربکس CVT ۹ سرعته ۱۴۷ اسب بخار  توان و ۲۱۰ نیوتن متر گشتاور را دراختیار سرنشینان خودرو قرار می دهد و مى توان گفت این خودرو، نسخه جذاب تر، آریزو ۵ توربو، سدان پرطرفدار ام‌وی‌ام است. با در نظر گرفتن محبوبیت خانواده آریزوها در میان خودروهای مجموعه مدیران خودرو، پیش بینی می شود آریزو ۵ جدید بتواند جایگاه مناسب خود را در میان علاقمند خود پیدا نماید.

آریزو ۵ به دلیل هماهنگی بالای موتور توربو و گیربکس، یکی از پرشتاب‌ترین سدان‌های بازار ایران به حساب می‌آید. همین مؤلفه، این خودرو را به‌عنوان سدان اسپرت ام‌ وی ‌ام معروف کرده است. حالا در نسل چهارم آریزو، طراحی ظاهری جدید  بر پایه زبان طراحی محصولات مدرن است. طراحی‌ای که در آن جلوپنجره مشبک ماتریکسی با طرح «واترفال» و مه شکن‌های جدید با طرح «ویندنایف» در دو طرف ماشین و استفاده از طرح‌های ورزشی، در کنار دیفیوزرهای عقب جدید، رینگ ۱۷اینچی و کالیپرهای قرمز  در مجموع طرحی ساده اما چالاک و مدرن برای  آریزو ۵ جدید اسپرت به ارمغان آورده است. در داخل جلو پنجره آن حرف قرمز رنگ S وجود دارد که نشان از طراحی اسپرتی تر این نسخه است.

آریزو ۵ جدید اسپرت

آریزو ۵ جدید اسپرت از نظر طراحی داخلی نیز تغییر کرده‌است. داشبورد این سدان همچون محصولات مدرن ظاهری لوکس به خود گرفته‌است و دکمه‌های سیستم تهویه‌ مطبوع آن لمسی شده‌اند که حسی مدرن و لذت‌بخش به سرنشینان القا می‌کنند. همچنین آرم رست، کنسول وسط و دکمه حالت رانندگی از جمله مواردی هستند که در طراحی داخلی آریزو ۵ جدید اسپرت ظاهر جدیدی به خود گرفته‌اند تا این سدان اسپورت در سگمنت قیمتی خود کاملا متفاوت از رقبا شده در مجموع حسی متفاوت از نظر طراحی داخلی ارائه دهد. فرمان برقی آریزو ۵ جدید اسپرت از حالت گرد به دی کات تغییر شکل داده تا حس اسپرت تری را هنگام رانندگی منتقل کند. همچنین این سدان به صندلی برقی ۶ جهته راننده و گرمکن صندلی‌های جلو مجهز شده است.

آریزو ۵ جدید اسپرت به کیسه هوای ایمنی برای سرنشینان جلو، کیسه‌های جانبی و کیسه هوای پرده‌ای مجهز است. همچنین سیستم‌های پایداری Bosch ۹.۱ (TCS, HAC, EBA) ، سیستم نمایش میزان فشار باد تایرها، ترمزهای دیسکی مجهز به ABS+EBD، ترمز پارک برقی و اتوهولد مجموعه امکاناتی هستند که ۵ ستاره ایمنی C-NCAP  چین را برای خانواده آریزو ۵ به ارمغان آورده‌اند.

از مزایای مهم دیگر خودروی آریزو ۵ اسپرت می توان به فضای داخلی و حمل بار جادار در مقایسه با رقبا اشاره نمود که برای خودرویی در این سگمنت کاملا ایده آل و جادار است. همچنین آریزو ۵ اسپرت دارای امکانات گسترده تر ایمنی در مقایسه با رقبای خود است، ایربگ های جانبی و پرده ایی در کنار سیستمهای پایداری الکترونیکی ، کنترل ضد لغزش و کنترل در سربالایی مجموعه کاملی از امکانات ایمنی را فراهم آورده تا در مجموع آسایش خاطر را برای دارندگان این خودرو پدید آورد.

قیمت آریزو 5 اسپرت

قیمت آریزو 5 اسپرت 

قیمت آریزو 5 اسپرت هنوز به صورت رسمی از سوی مدیران خودرو اعلام نشده اما به احتمال زیاد با عددی بین 1 میلیارد و صد تا یک میلیارد و 200 میلیون تومان عرضه خواهد شد.

 

شیائو معاونت بازاریابی و فروش ام وی ام طی مراسم رونمایی آریزو 5 اسپرت New Arrizo 5 S اظهار کرد که برند ام وی ام در مدت اخیر توجه ویژه ای به نسل جوان و ورزش داشته که از جمله اقدامات اخیر این برند می توان به اسپانسرینگ برند ام وی ام برای مسابقات تنیس 1000 امتیازی ام وی ام کاپ در باشگاه انقلاب بوده که از 24 اردیبهشت آغاز شده است.

هانی هردانیان

هانی هردانیان مدیر بازاریابی برند ام وی ام اظهار کرد که اکنون در دنیا بیش از یک میلیون دستگاه از انواع آریزو 5 فروخته شده و در ایران نیز فروش این خودرو از مرز 50 هزار دستگاه عبور کرده است. وی اظهار کرد که مدیران خودرو به واسطه مشتریان وفادار خود اکنون یک خانواده بیش از 500 هزار نفری بوده و این شرکت سعی کرده در سالهای گذشته به مراتب بیش از یک شرکت عرضه کننده خودرو باشد.