printlogo

آوسبیلدونگ مکانیک خودرو آلمان، راهی آسان برای مهاجرت به آلمان و کسب اقامت این کشور پیشرفته است. افرادی که به شغل مکانیک خودرو علاقه داشته و از طرفی رؤیای مهاجرت به آلمان را در سر دارند، از طریق آوسبیلدونگ شانس زیادی برای اخذ اقامت آلمان دارند.
کد خبر : 22993
تاریخ انتشار : 6 خرداد 1402 - 18:40

آوسبیلدونگ مکانیک خودرو آلمان، راهی آسان برای مهاجرت به آلمان و کسب اقامت این کشور پیشرفته است. افرادی که به شغل مکانیک خودرو علاقه داشته و از طرفی رؤیای مهاجرت به آلمان را در سر دارند، از طریق آوسبیلدونگ شانس زیادی برای اخذ اقامت آلمان دارند. اما آوسبیلدونگ مکانیک خودرو آلمان چیست؟ مزایای این دوره و شرایط آن به چه صورتی است؟ آیا با شرکت در این دورها می‌توان گفت آینده شغلی تضمین شده‌ای داریم؟ به تمام این سؤالات در ادامه پاسخ می‌دهیم پس با ما همراه باشید.

 

آوسبیلدونگ آلمان چیست؟

آوسبیلدونگ آلمان یک دوره کارآموزی است که متقاضیان بدون نیاز به تحصیلات دانشگاهی و بدون پرداخت شهریه، حرفه خاصی را یاد می‌گیرند. مدت‌زمان آوسبیلدونگ، بین 2 تا 3 (بسته به رشته) سال است. فرد علاوه بر یادگیری، مقدار مشخصی حقوق نیز دریافت می‌کند. مدرکی که پس از اتمام دوره‌های آوسبیلدونگ آلمان برای کارآموزان صادر می‌شود، از اعتبار بالایی برخوردار است و شانس اخذ اقامت آلمان را برای آنها به همراه دارد.

آوسبیلدونگ مکانیک خودرو چیست؟

یکی از دوره‌های پرطرف‌دار آوسبیلدونگ، آوسبیلدونگ مکانیک خودرو آلمان است. متقاضیانی که در این دوره شرکت می‌کنند، به‌نوعی به تحصیل در رشته مکانیک می‌پردازند و مهارت‌های کافی به آنها آموزش داده می‌شود. پس از گذراندن این دوره، کارآموزان به‌عنوان تکنسین مکانیک قادر به پیداکردن شغل در آلمان هستند. اما یک تکنسین مکانیک خودرو در آلمان چه وظایفی بر عهده دارد؟ فارغ‌التحصیلان آوسبیلدونگ مکانیک خودرو آلمان، با انواع وسایل نقلیه شما هستند. آنها قادر به عیب‌یابی سیستم مکانیکی و الکتریکی این وسایل نقلیه هستند. همچنین این مهارت را کسب می‌کنند که به اصلاح عیب‌ها و خطاها بپردازند. به‌طورکلی وظایف تکنسین مکاترونیک موارد زیر هستند:

  • تعمیر وسایل نقلیه
  • تعویض قطعات
  • بازرسی و معاینه فنی وسایل نقلیه
  • مشاوره به مشتریان
  • آشنایی با تکنولوژی و نرم‌افزارهای مربوط به عیب‌یابی وسایل نقلیه

شرایط و مدت‌زمان دوره آوسبیلدونگ مکانیک خودرو آلمان

حداکثر زمان برگزاری دوره کارآموزی مکانیک در المان (آوسبیلدونگ) 3 سال و نیم است. آموزش‌ها هم به‌صورت تئوری و هم به‌صورت عملی است. به‌طوری‌که توانایی متقاضیان به‌عنوان تکنسین مکانیک، از هر نظر افزایش می‌یابد. همان‌طور که قبلاً گفته شد، به کارآموزان آوسبیلدونگ مکانیک خودرو مقداری کمک‌هزینه تعلق می‌گیرد.

 این کمک‌هزینه باتوجه‌به اینکه کارآموز در چندمین سال از آموزش خود قرار دارد، متغیر است. مثلاً کارآموزان سال اول از 706 تا 979 یورو حقوق می‌گیرند. به کارآموزان سال دوم 745 تا 1041 یورو اعطا می‌شود. دانشجویان سال سوم با 820 تا 1144 یورو از سال‌های قبل، حقوق بیشتری دریافت می‌کنند. در نهایت به کارآموزان سال چهارم نیز حداکثر 1202 یورو اعطا می‌شود.

مهاجرت از طریق آوسبیلدونگ مکانیک خودرو با چه شرایطی امکان‌پذیر است؟

اینکه بدون تحصیلات دانشگاهی و همراه با دریافت کمک‌هزینه بتوان حرفه مکانیک خودرو را در آلمان یاد گرفت، فرصت بسیار خوبی است. البته کسب این فرصت خوب، نیازمند شرایط خاصی است. به‌طورکلی مهم‌ترین شرایط آوسبیلدونگ مکانیک خودرو آلمان موارد زیر هستند:

  • داشتن مهارت در زبان آلمانی ضروری است چرا که دوره‌ها به زبان انگلیسی برگزار نمی‌شوند. البته از نظر قانونی الزامی برای داشتن مدرک وجود ندارد اما مدرک زبان آلمانی حداقل سطح B1 پذیرفته می‌شود.
  • اگرچه تحصیلات دانشگاهی ضروری نیست اما داشتن مدرک دیپلم الزامی است.
  • متقاضی باید اثبات کند که حداقل برای یک ماه زندگی در آلمان، توانایی مالی دارد.
  • شرط سنی حداقل 17 سال برای شرکت در دوره مکاترونیک آلمان تعیین شده است.

آوسبیلدونگ مکانیک خودرو آلمان

آینده شغلی برای مکاترونیک خودرو در آلمان

باتوجه‌به نوآوری‌های فراوان در صنعت خودروسازی آلمان و همچنین استقرار شرکت‌های بزرگ خودروسازی دنیا در این کشور، آینده شغلی بسیار خوبی در انتظار تکنسین‌های مکاترونیک آلمان است. این افراد می‌توانند در شرکت‌های خودروسازی و یا تعمیرگاه‌ها مشغول به کار شده و یا کارگاه شخصی خود را راه‌اندازی کنند. بر اساس گزارش وب‌سایت salaryexpert پیش‌بینی می‌شود که میزان حقوق دریافتی تکنسین مکاترونیک خودرو تا 5 سال آینده 15 درصد افزایش داشته باشد. به‌طورکلی دوره‌های آوسبیلدونگ برای مشاغل پرتقاضا در آلمان ارائه می‌شوند. برای آشنایی با پرتقاضاترین دوره‌های آوسبیلدونگ مطلب بهترین آوسبیلدونگ‌ها در آلمان را مطالعه کنید. همچنین برای پیشرفت بیشتر در این حرفه و آینده شغلی بهتر می‌توانید در دویه‌های آموزشی اضافی شرکت کنید. شرکت در دوره‌های مدیریتی و مهارتی به شما کمک می‌کند که به درجات بالای شغلی دست پیدا کنید.

چگونه از طریق آوسبیلدونگ مکانیک خودرو به آلمان مهاجرت کنیم؟

بازار کار مکانیک خودرو در آلمان رونق خوبی دارد به همین دلیل تکنسین مکاترونیک به یک شغل محبوب و پرطرف‌دار تبدیل شده است. از طریق آوسبیلدونگ مکانیک  آلمان می‌توان هم به آلمان مهاجرت کرد و هم یک دوره کاملاً تخصصی و کارآمد را در این کشور گذارند. مراحل مهاجرت به المان از طریق آوسبیلدونگ مکانیک خودرو را در ادامه بررسی می‌کنیم.

  • مرحله اول: ابتدا از طریق وب سایت ausbildung.de، دوره‌های کارآموزی مکانیک خودرو را در طی یک سال آینده بررسی کنید. معمولا این مراکز از 1 سال پیش برای جذب کارآموز اقدام می‌کنند.
  • مرحله 2: مدارک ترجمه شده خود به آلمانی، رزومه و انگیزه نامه خود را به محل کارآموزی ارسال کنید. در رزومه اطلاعات مربوط به سوابق کاری باید درج شود.
  • مرحله 3: کارفرما در صورت رضایت از رزومه و شرایط متقاضی، دعوتنامه ای به او ارسال می‌کند.
  • مرحله 4: در صورت نیاز باید از آژانس کار فدرال آلمان نیز تاییدیه دریافت کرد.
  • مرحله 5: متقاضی باید اثبات کند از تمکن مالی برای حداقل یک ماه زندگی در آلمان (قبل از شورع دوره) برخوردار است.
  • مرحله آخر نیز به اثبات اقامت در آلمان مربوط می‌شود.

سخن پایانی

آیا به شغل مکانیک خودرو در آلمان که پر از موقعیت‌های شغلی است، علاقه‌مند هستید؟ پس بدون معطلی طبق مراحلی که در بالا معرفی شدند، برای این دوره درخواست دهید. البته همه چیز به این آسانی نیست و هر مرحله شامل جزئیات زیادی است. اگر به این جزئیات و قوانین آگاه نباشید، برای مهاجرت از طریق آوسبیلدونگ مکانیک خودرو آلمان، شانس کمتری دارید. خوشبختانه مؤسسات مهاجرتی به کمک مهاجران آمده‌اند و پروسه مهاجرت را به‌کلی آسان کرده‌اند. یکی از این مؤسسات معتبر، مؤسسه پارسی کانادا است که در تمام مراحل از جمله پیداکردن دوره آوسبیلدونگ و درخواست برای آن، نوشتن رزومه، ترجمه مدارک، نوشتن انگیزه نامه موثر و.... به متقاضیان کمک می‌کند.

 

این مطلب، یک رپورتاژ آگهی بوده و پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین» در محتوای آن هیچ نظری ندارد.