printlogo

کمپرسورها در دنیای امروز به یکی از پراستفاده ترین ابزارها تبدیل شده‌اند. در حال حاضر انواع کمپرسور در صنایع کوچک و بزرگ متفاوتی مورد استفاده قرار می‌گیرند و از این طریق نیاز مصرف‌کنندگان را به ‌طور کامل برطرف می‌سازند.
کد خبر : 23036
تاریخ انتشار : 18 خرداد 1402 - 11:20

کمپرسورها در دنیای امروز به یکی از پراستفاده ترین ابزارها تبدیل شده‌اند. در حال حاضر انواع کمپرسور در صنایع کوچک و بزرگ متفاوتی مورد استفاده قرار می‌گیرند و از این طریق نیاز مصرف‌کنندگان را به ‌طور کامل برطرف می‌سازند. این محصولات با توجه به زمینه استفاده در انواع گوناگون و متفاوتی طراحی و به بازار عرضه می‌شوند. معمولاً با توجه به نوع کارکرد این محصولات، مصرف‌کنندگان می‌توانند گزینه مورد نظر خودشان را تهیه نمایند و از آن بهره ببرند. برخی از معروف‌ترین انواع این محصولات شامل کمپرسور اسکرال، کمپرسور پیستونی، کمپرسور اسکرو کمپرسور دومرحله‌ای و ... می‌شود. ما در ادامه این مقاله قصد داریم که بیشتر برای شما در رابطه با مشخصات و ویژگی ‌های این محصولات صحبت کنیم و به مقایسه آن‌ها بپردازیم. در این شرایط شما به ‌طور کامل کاربرد های این محصولات را خواهید شناخت و می‌توانید با دید تخصصی‌تری گزینه مورد نظر خودتان را تهیه نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با ما همراه بمانید. 

 

کمپرسور چیست؟

 

قبل‌‌ از بررسی انواع کمپرسور، اجازه دهید که به ‌طور کلی برای شما بگویم که کمپرسور چیست و چه وظیفه‌ای در تجهیزات امروز برعهده دارد. کمپرسور یا به‌ عبارت ‌دیگر فشرده ساز، نوعی دستگاه مکانیکی است که همان ‌طور که از نام آن پیداست، وظیفه فشرده ‌سازی گازهای گوناگون را بر عهده دارد.

در واقع می‌توان گفت که با توجه به زمینه استفاده، در مرحله اول گازها با قدرت مکش بسیار بالا درون سیستم طراحی ‌شده کشیده می‌شوند. در مرحله بعد، با استفاده از قطعات متفاوت درون سیستم به گازهای بسیار پرفشار تبدیل می‌شوند. در نتیجه پرفشار شدن گاز، دمای آن نیز تا حد بسیار زیادی بالا می‌رود که همین موضوع باعث شده تا نیاز باشد سیستم کمپرسور ها سیستم نسبتاً پیچیده‌ای باشد. در ادامه ممکن است نیاز باشد دمای گاز خروجی برای استفاده پایین بیاید که باز هم با توجه به زمینه استفاده قطعات متفاوتی روی کمپرسورها برای این منظور سوار می‌شود. در انتها نیز گاز فشرده شده در شرایط گوناگون و متفاوتی مورد استفاده قرار می‌گیرد و نیاز مصرف‌کنندگان را برطرف می‌سازد. 

 

بررسی انواع کمپرسور 

 

بعد از صحبت در رابطه با این ‌که کمپرسور چیست و چه وظیفه‌ای دارد، حال نوبت به بررسی انواع انواع کمپرسور می‌رسد. اجازه دهید در ادامه برای شما بیشتر در رابطه با انواع متفاوت این محصول صحبتی داشته باشیم. 

 

 

کمپرسور اسکرال

 

کمپرسور اسکرال یکی از پر استفاده ترین انواع کمپرسورها می‌باشد که معمولاً در در صنایع تهویه مطبوع مورد استفاده قرار می‌گیرد. این محصول معمولاً برای مناطق گرمسیری گزینه مناسب‌تری است و ممکن است که در سیستم‌هایی مثل چیلرها، اسپلیت‌های ایستاده و ... مورد استفاده قرار بگیرد. در این نوع کمپرسور، دو مارپیچ حلزونی وجود دارند که یکی از آن‌ها ثابت و دیگری متحرک است. هنگامی ‌که قرار است کمپرسور روند فعالیتش را شروع کند، حلزونی متحرک به حرکت درمی‌آید و حلزونی ثابت بدون حرکت باقی می‌ماند. همین روند باعث می‌شود تا متراکم سازی گاز شروع شود. 

 

 

ویژگی‌های این نوع کمپرسور 

 

بعد از معرفی کمپرسور اسکرال، اجازه دهید در رابطه با ویژگی‌های این کمپرسور برای شما صحبت کنیم. معمولاً زمینه استفاده این محصول در سیستم‌های تهویه مطبوع و همچنین سردخانه‌ها خلاصه می‌شود. البته در برخی موارد ممکن است که از این نوع کمپرسور برای ساخت دستگاه‌های آزمایشگاهی، رطوبت‌گیری، برش لیزر و ... بهره برد. مزایای این محصول شامل مصرف انرژی پایین، صدا کم، لرزش کم، جثه‌ی کوچک و اشغال فضای کم‌تر و... هستند. معمولاً قیمت این محصول نیز با توجه به برند تولید کننده، ظرفیت و ... متفاوت است. اما اگر شما به ‌دنبال گزینه‌ای کاربردی برای تهویه هوا هستید مطمئن باشید که این گزینه، گزینه عاقلانه ای برای شما می‌باشد.

مطالعه بیشتر در خصوص قیمت و انواع کمپرسور های اسکرال

 

 

کمپرسور اسکرال

 

کمپرسور پیستونی

 

کمپرسور پیستونی که با نام کمپرسور مینروپ نیز شناخته می‌شود یکی از کمپرسورهای پر استفاده موجود در بازار می‌باشد که در صنایع متفاوتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این محصولات با عنوان کمپرسورهای جابجایی مثبت شناخته می‌شوند که معمولاً روند متراکم سازی هوا در آن‌ها از طریق رفت‌ و برگشت سیلندر آغاز می‌شود. این محصولات با اندازه‌های متفاوتی به بازار عرضه می‌شوند که هرکدام از آن‌ها می‌توانند برای استفاده در زمینه‌ی خاصی مناسب باشند. از لحاظ ساختاری کمپرسور‌‌های پیستونی می‌توانند در انواع نیمه‌باز، رفت و برگشتی باز، و همچنین بسته تولید شوند و مورد استفاده قرار بگیرند. 

 

 

 

ویژگی‌های این نوع کمپرسور 

 

بعد از صحبت در رابطه با کمپرسور پیستونی از انواع کمپرسورها، حال بد نیست در رابطه با ویژگی‌ها و کاربردهای این محصول نیز صحبتی داشته باشیم. فاکتورهایی مانند عمر بالا، مصرف انرژی پایینی، کاربردهای بسیار گسترده و فراوان در صنایع گوناگون، قیمت مناسب و روند راحت تعمیر، جزو آن دسته از فاکتورهایی هستند که می‌تواند به‌ عنوان مزایای این محصول شناخته شوند. از این نوع کمپرسورها می‌توان برای پردازش گاز طبیعی، کارخانه‌ها، در پالایشگاه‌های نفت و کارخانه‌های شیمیایی استفاده کرد. اما علاوه ‌بر این صنایع، می‌توان از این نوع کمپرسورها در غواصی، اتومبیل‌سازی، دندان‌پزشکی و ... نیز بهره برد.

مطالعه بیشتر در خصوص ویژگی ها، انواع و قیمت کمپرسور های پیستونی

 

 

کمپرسور پیستونی

 

کمپرسور اسکرو

 

این کمپرسورها از انواع کمپرسور، مکانیزم عملکرد دورانی دارند و از این طریق به فشرده‌سازی گاز کمک می‌کنند. کمپرسور‌های اسکرول معمولاً گازهای فشرده با محدوده فشار 8 تا 12 بار تولید می‌کنند و یکی از بهترین گزینه‌ها برای صنایع بخصوصی هستند که در ادامه نام خواهیم برد. معمولاً برندهای متفاوتی به تولید انواع متفاوت این محصولات می‌پردازند. دما و آب ‌و هوا تاثیر بسیار زیادی در نحوه عملکرد این نوع کمپرسورها دارند. 

 

 

 

ویژگی‌های این نوع کمپرسور

 

کمپرسور اسکرو از انواع کمپرسورها، محصولی است که در زمینه‌های متفاوتی مانند لوازم خانگی، تجهیزات دندان‌پزشکی، سیستم‌های پنوماتیک، صنایع هواپیماسازی، و... مورد استفاده می‌گیرد. علاوه ‌بر این موضوع، مزایای این محصول نیز بسیار بی‌شمار هستند. برای مثال نصب راحت و سریع، توانایی کارکرد با حداکثر ظرفیت برای مدت زمان نسبتاً طولانی، عدم وجود نوسان در حداکثر فشار، ظرفیت هوادهی بالا، کم‌حجم بودن، نشتی کم، مصرف انرژی مقرون ‌به ‌صرفه، فونداسیون بسیار ساده و ... از مزایای این محصول هستند.

مطالعه بیشتر در خصوص ویژگی ها، انواع و قیمت کمپرسور های اسکرو

 

کمپرسور اسکرو

 

کمپرسور دو مرحله‌ای

 

از دیگر انواع کمپرسورها، ما می‌توانیم به کمپرسور دو مرحله‌ای اشاره کنیم. در این نوع کمپرسور همان‌ طور که از نام آن‌ها پیداست، روند فشرده سازی گاز در دو مرحله متفاوت انجام می‌شود. این محصول راندمان عملکرد مناسبی دارد و اگر توسط برندها و شرکت‌های سرشناسی تهیه شود می‌تواند به خوبی نیاز شما را برطرف سازد. 

 

 

 ویژگی‌های این نوع کمپرسور 

 

کمپرسورهای دومرحله‌ای از انواع کمپرسورهای موجود در بازار مزایای بی‌شماری دارند. مواردی مانند طول عمر بالا، اندازه مناسب، نوسان دمایی پایین، بازدهی بالا، استهلاک کم، نگه‌داری آسان مصرف انرژی پایین و ... جزو مزایای استفاده از این محصول می‌باشند. این محصولات در صنایع زیادی مورد استفاده قرار می‌گیرند. برخی از معروف‌ترین صنایع شامل نجاری، حفاری، میخکوبی، سمباده زنی، برش زنی، فلزکاری، سنگ‌زنی، قالب‌گیری، بسته‌بندی و... می‌شوند. همان طور که مشاهده کردید، زمینه‌های استفاده از این کمپرسور بسیار بی‌شمار و گسترده می‌باشند. در واقع می‌توان گفت که این کمپرسورها از انواع کمپرسورهای موجود در بازار، به ‌عنوان پراستفاده ترین محصولات شناخته می‌شود.

 

 

خرید انواع کمپرسور

 

کمپرسورها محصولات کاربردی هستند می‌توانند در صنایع گوناگون مورد استفاده قرار بگیرند. شناخت انواع کمپرسور به شما کمک می‌کند هنگام تهیه این محصولات به سراغ باکیفیت‌ترین و بهترین گزینه بروید و دقیقاً محصولی را تهیه کنید که می‌تواند به ‌خوبی پاسخ‌گوی نیاز شما باشد. ما در این مقاله سعی کردیم که با معرفی انواع کمپرسورها، راهنمای شما در مسیر شناخت این محصولات باشیم و به شما بگوییم که چگونه می‌توانید دقیقاً گزینه‌ای را تهیه نمایید که می‌تواند نیاز شما را برطرف سازد. امیدواریم که با خواندن محتوا توانسته باشید به ‌خوبی یک تصمیم عاقلانه در زمینه خرید این محصولات بگیرید. همچنین برای اطلاع از قیمت انواع کمپرسور کلیک کنید.

 

این مطلب، یک رپورتاژ آگهی بوده و پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین» در محتوای آن هیچ نظری ندارد.