printlogo

آیا می دانید بهترین خودروهای کیا در ایران کدامند؟ کمپانی کیا و هیوندا موتورز جزء معدود خودروسازهای خارجی و غیرچینی فعال در ایران هستند.
کد خبر : 23149
تاریخ انتشار : 12 تیر 1402 - 13:30

آیا می دانید بهترین خودروهای کیا در ایران کدامند؟ کمپانی کیا و هیوندا موتورز جزء معدود خودروسازهای خارجی و غیرچینی فعال در ایران هستند.  

خودروهای کیا در مقایسه با سایر گزینه های مشابه تولیدات داخلی و همچنین چینی، با کیفیت تر و به روزتر محسوب می شوند. همچنین خوشبختانه صاحبان این نوع خودروهای کره ای معضلی در هنگام خرید قطعات کیا و هیوندای اصلی در کشور ندارند؛ چرا که بسیاری از فروشگاه های معتبر به طور اختصاصی در زمینه فروش قطعات کیا و هیوندای فعالیت دارند. بنابراین اگر بودجه خرید خودروهای کیا و هیوندای را دارید خیالتان بابت خدمات پس از فروش و همچنین بازار لوازم یدکی این محصولات در داخل کشور راحت باشد.

 

بهترین مدل های ماشین های کیا در ایران

به جرات می توان گفت که تقریبا تمامی  ماشین های کیا از کیفیت بالایی برخوردار هستند و محصولات این کمپانی روز به روز ایمن تر، با کیفیت تر و همچنین جذاب تر می شوند. در ادامه با ما همراه باشید تا به معرفی 5 نمونه از بهترین خودروهای کیا در ایران بپردازیم.

1.کیا اسپورتیج ۴ سیلندر GT لاین

یکی از معروف ترین و پرطرفدارترین شاسی بلندهای خارجی و غیر چینی موجود در کشور ما، کیا اسپورتیج 4 سیلندر GT لاین است. خوشبختانه صاحبان این مدل از محصولات کیا در تامین لوازم یدکی اسپورتیج اصلی با قیمت مناسب هیچ معضلی ندارند و شاید یکی از دلایل پرطرفدار بودن این شاسی بلند کره ای در ایران، همین آپشن باشد.

نسل چهارم کیا اسپورتیج حدود هفت سال پیش معرفی شد و در سال 2016 میلادی به دلیل طراحی با صلابتی که داشت جایزه دریافت کرد. مدل GT لاین این خودرو مانند تمامی محصولات هم رده کمپانی کیا، از کیفت ساخت بالایی برخوردار است و مجهز به موتور 2400 سی سی GDI و گیربکس اتوماتیک 6 سرعته است.

مصرف سوخت کیا اسپورتیج به نسبت سایر شاسی بلندهای هم رده خود کمتر است و حدود 5/8 لیتر بنزین در 100 کیلومتر است.

2.کیا سراتو

یکی دیگر از بهترین خودروهای کیا در ایران، سراتو است که البته طرفداران زیادی نیز دارد. قطعا شما هم روزانه تعداد زیادی کیا سراتو در جاده های کشور می بینید که همین موضوع می تواند تاییدی بر پرطرفدار بودن این سدان باشد.

کیا سراتو 2022 مدل SX مجهز به موتور 1.6 لیتری با 128 اسب بخار قدرت و 154 نیوتن متر گشتاور است که جوابگوی نیاز شما در جاده ها خواهد بود.

3.کیا اپتیما

اپتیما یکی دیگر از بهترین ماشین های کیا در ایران است. در چندین سال گذشته نسل چهارم این محصول با نام کیا اپتیما JF وارد بازار کشور شد. البته نسل دوم و سوم این سدان زیبا هم از قبل به بازار کشور ما وارد شده بود، اما فروش خوب نسل سوم اپتیما، باعث واردات نسل چهارم شد.

اکثر کیا اپتیماهای موجود در کشور ما در تیپ GT لاین هستند. ویژگی های این تیپ از محصولات کیا اپتیما؛ ارتقاع کمتر، چراغ های عقب طیف دودی، رکاب ها و رینگ ها جذاب تر، صندلی های پوشش چرمی و ... است.

4.کیا سورنتو ۴ سیلندر GT لاین

به کیا سورنتو لقب بردار دوقلوی هیوندای سانتافه را داده اند؛ بنابراین همین ابتدای کار باید بفهمید که این محصول کیا هم از نظر زیبایی و هم کیفیت می تواند یکی از بهترین کراس اوورها باشد.

کیا سورنتو همانند اپتیما مدل ساده و GT لاین دارد و حدود 6 سال پیش وارد بازار کشور ما شد. نسل سوم سورنتو به دلیل همکاری دو کمپانی کیا موتورز و هیوندای، هم از نظر طراحی و همچنین ساختار فنی ویژگی های مشترک زیادی با سانتافه های هم نسل خود دارد.

سورنتو یکی از شاسی بلندهای با کیفیت و خوش ساخت کمپانی کیا است که در فهرست بهترین خودرهای کیا در ایران قرار دارد. کیفیت ساخت بالا در کنار ایمنی و آپشن های متنوع به همراه موتور قدرتمند آن را به یکی از پرطرفدارترین خودروها در ایران تبدیل کرده است.

 

5.کیا موهاوی

کیا موهاوی یکی از خاص ترین شاسی بلندهای کیا در بازار ایران است که با پیشرانه های 6 و 8 سیلندری به خریداران عرضه می شود.

طراحی موهای به گونه ای است که در عین سادگی جزء زیباترین ماشین های کیا در ایران است. از جمله تجهیزات موهای می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ۹ کیسه هوا
  •  درب پشتی برقی
  • سیستم کمک به حرکت در سربالایی
  •  دیفرانسیل لغزش محدود
  •  کروز کنترل
  •  استارت بدون کلید
  •  و…

نکته: با اینکه کیا موهاوی شتاب گیری فوق العاده ای دارد اما در صورت رانندگی پر سرعت مصرف سوخت آن بالا خواهد بود.

کلام آخر

ما در اینجا 5 نمونه از بهترین ماشین های کیا در ایران را به شما معرفی کردیم. تمامی این محصولات از نظر ظاهر، ساختار فنی و ایمنی هم رده بهترین برندهای خودرو در جهان هستند. بنابراین با خیال راحت می توانید نسبت به خرید آنها اقدام کنید.

نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که، به دلیل گران قیمت بودن این خودروها، در صورت بروز هر گونه مشکل باید به تعمیرگاه های معتبر سراسر کشور مراجعه کنید و در هنگام خرید قطعات کیا به اصلی بودن آنها توجه داشته باشید. برای خرید لوازم یدکی حتما به دنبال فروشگاه های تخصصی ماشین های خارجی باشید تا از کیفیت و اصل بودن آنها اطمینان حاصل کنید؛ چرا که در صورت تقلبی بودن قطعات ممکن است به سایر قطعات خودرو نیز آسیب وارد شود و همچنین باعث کاهش طول عمر ماشین شما می شود.

 

این مطلب، یک رپورتاژ آگهی بوده و پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین» در محتوای آن هیچ نظری ندارد.