printlogo

خودروسازی ایلیا که پیش از این دایون Y۵ را در ایران تولید و عرضه می کرد، قصد دارد یک خودرو لوکس تحت عنوان VGV U۷۵ پلاس را به سبد محصولات خود اضافه کند؛ این خودرو محصول شرکت سینوتراک است.
کد خبر : 23218
تاریخ انتشار : 26 تیر 1402 - 21:40

خودروسازی ایلیا که پیش از این دایون Y۵ را در ایران تولید و عرضه می کرد، قصد دارد یک خودرو لوکس تحت عنوان VGV U۷۵ پلاس را به سبد محصولات خود اضافه کند؛ این خودرو محصول شرکت سینوتراک است.

سینوتراک که سابقه طولانی در تولید خودروهای سنگین دارد از سال ۲۰۱۴ وارد حوزه خودروهای سواری شد و در این بخش از بازار با نام سینوتراک VGV شناخته می‌شود. هر چند چینی‌ها آن را با نام Weichai نیز می شناسند. خودروسازی نوپا در حوزه سواری که فروش سالانه آن در محدوده ۲۰ هزار دستگاه است. کراس اوور جدید سینوتراک یعنی VGV U۷۵ Plus در حقیقت نسخه‌ای به روز شده از مدل U۷۰ است که در سال ۲۰۱۹ وارد بازار شد.

کراس‌ اوور سینوتراک VGV U۷۵ plus که قزار است در بازار ایران با فونیکس تیگو ۸ پرو رقابت کند توسط صنایع خودروسازی ایلیا تولید خواهد شد؛ این شرکت قرارداد فول رنج با وی جی وی منعقد کرده و قرار است همه محصولات این برند را مونتاژ و وارد کند.

مشخصات فنی VGV U۷۵ پلاس
مشخصات فنی VGV U۷۵ پلاس


این محصول که توسط شرکت سینوتراک VGV ساخته شده است، مجهز به یک پیشرانه ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه ۲ لیتری توربوشارژ با حداکثر قدرت ۲۲۴ اسب بخار است و ۳۸۵ نیوتن‌متر گشتاور است. این موتور با یک جعبه دنده ۸ سرعته جفت شده که نیرو را به چرخ‌های جلو انتقال می‌دهد.
VGV U۷۵ Plus از نظر اندازه دارای طول عرض و ارتفاع ۴۸۲۵، ۱۸۷۰ و ۱۶۹۱ میلی‌متری است و فاصله بین دو محور آن ۲۸۰۰ میلی‌متر اعلام شده است.

طراحی وی جی وی U۷۵ پلاس

طراحی وی جی وی U۷۵ پلاس


طراحی VGV U۷۵ plus شباهت بسیاری به خودروهای بورگوارد دارد. به عبارت دیگر، می‌توان الگوهای طراحی اروپایی را در ظاهر این خودرو مشاهده کرد. طراحی VGV U۷۵ plus به‌صورت منطقی انجام شده است و از الگوهای فانتزی و عجیب آسیایی در آن خبری نیست. رینگ‌های ۱۸ اینچی در نمای جانبی نیز تناسب خوبی با ابعاد خودرو دارند و طراحی ظاهری آن‌ها نیز قابل‌توجه است.


در نمای عقب شاهد یک طراحی خشن و جذاب هستیم. چراغ‌های عقب به صورت کشیده و بزرگ طراحی شده که بخشی از آنها به روی درب صندوق آمده و توسط یک نوار مشکی رنگ هر دو چراغ به‌هم متصل شده‌ است. علاوه بر خطوط عمیقی که بر روی درب صندوق وجود دارد بر روی سپر نیز یک دیفیوزر مشکی - کرومی با طراحی جذاب و همچنین چراغ‌های مه‌شکن و دنده عقب به صورت نواری نازک بر روی آن قرار گرفته است.


در نمای داخلی از تزیینات و پوشش دو رنگ چرمی استفاده شده است. یک نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی پشت فرمان قرار دارد تا اطلاعات را به راننده نمایش دهد. یک نمایشگر لمسی ۱۰.۱ اینچی نیز در مرکز داشبورد و با زاویه‌ای ارگونومیک قرار گرفته که بر اساس اعلام منابع چینی سرعت واکنش خوبی دارد. به جا اهرم تعویض دنده سنتی، یک کلید دوار در نظر گرفته شده که می‌توان وضعیت دنده را با آن تنظیم کرد. VGV U۷۵ Plus با ترکیب ۵، ۶ و ۷ صندلی ارائه می‌شود.

امکانات رفاهی و ایمنی وی جی وی U۷۵ پلاس شامل فرمان برقی، رینگ‌های آلیاژی، تریم چرمی کابین، شش کیسه هوا، اتوهلد، سیستم پایش فشار باد تایرها، سیستم کنترل پایداری و کنترل کشش، دوربین ۳۶۰ درجه، دوربین عقب، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی، سیستم کنترل حرکت در سراشیبی، آینه الکتروکرومیک و کروز کنترل. برای این کراس‌اوور سه حالت رانندگی اقتصادی (اکو)، نرمال و اسپرت در نظر گرفته شده است. همچنین گیربکس خودرو از حالت رانندگی در برف نیز پشتیبانی می‌کند.

قیمت VGV U75 پلاس

هنوز قیمت VGV U۷۵ پلاس از سوی خودروسازی ایلیا اعلام نشده اما پیش بینی می شود این خودرو در محدوده رقبای خودرو یعنی تیگو ۸ پرو به بازار عرضه شود.