printlogo

اغلب زمانی که صحبت از اجاره خودرو می‌شود، افراد به دلیل ترس از رسیدن آسیب به اتومبیل و پرداخت خسارت‌های سنگین منصرف می‌شوند، اما این گونه افراد از شرایط اجاره خودرو با راننده باخبر نیستند.
کد خبر : 23275
تاریخ انتشار : 14 مرداد 1402 - 14:5

اغلب زمانی که صحبت از اجاره خودرو می‌شود، افراد به دلیل ترس از رسیدن آسیب به اتومبیل و پرداخت خسارت‌های سنگین منصرف می‌شوند، اما این گونه افراد از شرایط اجاره خودرو با راننده باخبر نیستند. شما با دلایل مختلفی می‌توانید برای رنت خودرو در هر کجای دنیا مانند دبی، کیش، تهران و هر شهر دیگری به شرکت‌های اجاره اتومبیل مراجعه کنید. این شرکت‌ها اتومبیل‌های خود را بر اساس قرارداد اجاره در دو صورت با راننده و بدون راننده در اختیار مشتریانشان قرار می‌دهند. اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که قراردادهای اجاره با راننده را ترجیح می‌دهید، اما نمی‌دانید به چه مدارکی نیاز است در ادامه این مطلب با ما همراه شود.

 

برای اجاره خودرو چه مدارکی نیاز است؟

همان‌طور که توضیح دادیم زمانی که شما برای اجاره خودرو به مراکز مربوطه مراجعه می‌کنید دو گزینه پیشروی شما قرار دارد. یکی از آن‌ها اجاره سواری با راننده و دیگری اجاره سواری بدون راننده است. این دو نوع رنت ماشین هر کدام از مزایا و معایبی برخوردار هستند. درصورتی‌که قصد اجاره خودرو بدون راننده را داشته باشید حتماً باید مدارک زیر را آماده کرده و به شرکت موردنظر ارائه دهید:

  • حتماً باید گواهینامه داشته باشید که حداقل 6 ماه اعتبار داشته باشد.
  • کارت ملی
  • حداقل سن 20 سال
  • گواهی احراز موقعیت شغلی که می‌تواند فیش حقوقی، جواز کسب و کار، دفترچه تأمین اجتماعی و مهر رئیس شرکتی که در آن کار می‌کنید، باشد. به طور کلی شما باید مدرکی را که نشان‌دهنده شاغل بودن شماست به شرکت اجاره‌دهنده تحویل دهید.
  • پرداخت مبلغی به عنوان ودیعه برابر با ارزش خودرو به صورت چک یا سفته

توجه کنید که اجاره خودرو بدون راننده به هیچ‌عنوان به افرادی که دارای گواهینامه نباشند تعلق نمی‌گیرد. همچنین اگر فرد موردنظر جزء اتباع خارجی باشد لازم است تا گواهینامه بین‌المللی خود را ارائه دهد.

 

قیمت اجاره خودرو با راننده

 

مزایای اجاره خودرو با راننده

قبل از آن که درمورد شرایط ماشین‌های اجاره‌ای با راننده صحبت کنیم بهتر است مزایای این نوع رنت ماشین را بیان کنیم. از مهم‌ترین مزایای اجاره خودرو با راننده می‌توان به این مسئله اشاره کرد که شما دیگر هیچ مسئولیتی در قبال آسیب‌های وارده به اتومبیل ندارید و تمام مسئولیت‌های فنی، بیمه‌ای و موارد دیگر به عهده شرکت و راننده قرارداد. از این نظر شما خیالتان راحت خواهد بود و بدون دلواپسی از اتومبیل برای انجام کارهای خود استفاده می‌کنید. همچنین وجود یک راننده همراه با شما در شرایطی که آدرس‌های مربوطه را نمی‌دانید و یا در شرایط روحی خوبی قرار ندارید می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد. علاوه بر این شما در صورت نداشتن گواهینامه نیز می‌توانید به راحتی از شرکت اجاره‌دهنده، درخواست کرایه اتومبیل با راننده را داشته باشید.

شرایط اجاره خودرو با راننده

افرادی که گواهینامه رانندگی ندارند یا به هر دلیلی تمایل به رانندگی نداشته باشند، می‌توانند از شرایط اجاره خودرو با راننده استفاده کنند. لازم است بدانید که در بیشتر مراکز اجاره‌دهنده، برای کرایه اتومبیل با راننده هزینه کم‌تری نسبت به کرایه اتومبیل بدون راننده دریافت می‌کنند. البته این مورد بستگی به شرکت مربوطه دارد. در برخی شرکت‌ها برعکس این قضیه صادق است. بر اساس تحقیقات صورت‌گرفته بیشتر افراد اجاره خودرو با راننده را به اجاره خودرو بدون راننده ترجیح می‌دهند، زیرا خیال آن‌ها از بابت تصادفات جاده‌ای راحت‌تر است و بدون نگرانی از اتومبیل استفاده می‌کنند. در اجاره خودرو با راننده شما می‌توانید هم خودروهای لوکس و گران‌قیمت مانند بنز و بی ام و را انتخاب کنید و هم به سراغ انتخاب خودروهای داخلی بروید. رانندگی با خودروهای لوکس می‌تواند کمی دلهره‌آور باشد، از این رو بهتر است از رئیس شرکت درخواست راننده شخصی داشته باشید.

مشخصات رانندگان شرکت‌های معتبر

قیمت اجاره خودرو با راننده

اگر می‌خواهید خودرویی با راننده را اجاره کنید بهتر است قبل از هر چیز از قیمت آن باخبر شوید. احتمالاً تا این جای مقاله متوجه شده‌اید که اجاره خودرو با راننده شرایط بسیار راحتی نسبت به اجاره خودرو بدون راننده دارد و شما تنها باید خودروی موردنظرتان را انتخاب کنید و با پرداخت هزینه آن را همراه با راننده برای مدت‌زمان مشخصی تحویل بگیرید. تنها مدارکی که شما برای اجاره خودرو با راننده باید تحویل دهید کارت ملی و فیش مبلغ واریزی به حساب موردنظر است. این که برای اجاره خودرو با راننده چه مقدار باید هزینه کنید به مدل ماشین انتخابی شما و مدت زمانی که می‌خواهید ماشین در اختیارتان باشد، بستگی دارد.

مدارک لازم در اجاره خودرو با راننده برای اتباع خارجی

اتباع خارجی برای راحتی خودشان بهتر است به سراغ اجاره خودرو با راننده بروند، زیرا شرایط اجاره خودرو بدون راننده کمی برایشان سخت خواهد بود، چون آن‌ها باید گواهینامه کشوری خود را به گواهینامه بین‌المللی تبدیل کرده باشند. بدون داشتن گواهینامه بین‌المللی ماشین بدون راننده در اختیارشان قرار نخواهد گرفت. از دیگر شرایط لازم اجاره خودرو برای اتباع خارجی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تحویل کارت شناسایی معتبر
  • اصل پاسپورت
  • ارائه یک چک به مبلغ خودرو برای رنت ماشین بدون راننده
  • پرداخت مبلغ اجاره خودرو
  • در برخی شرکت‌ها اصل پاسپورت را به جای ودیعه نقدی گرو می‌گیرند تا زمانی که اتومبیل به آن‌ها سالم تحویل داده شود.

کاربردهای اجاره خودرو با راننده

از جمله کاربردهای رایج اجاره خودرو با راننده می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. مراسم‌های تشریفاتی

در مراسم‌های تشریفاتی و مجلل مانند مراسم عروسی اغلب عروس و دامادها و برخی افراد معروف به سراغ اجاره خودرو با راننده می‌روند. به خصوص که در این روز عروس و داماد به اندازه کافی استرس دارند و خسته می‌شوند. پس بهتر است با اجاره یک خودرو مناسب با خیال راحت به دیگر کارهایشان بپردازند.

  1. ترانسفر فرودگاه

برای استقبال از مهمانان خارجی یا رساندن آن‌ها به فرودگاه می‌توانید برای بالا بردن کلاس کاری خود یک خودروی لوکس و باکیفیت همراه با راننده مسلط به زبان خارجی کرایه کنید.

  1. حمل و نقل کارکنان ادارات

در جا به جایی مدیران و مهمانان شرکت‌ها و ارگان‌های مهم اغلب ماشین‌هایی همراه با راننده کرایه می‌شود. همچنین برخی از شرکت‌ها برای جابه جایی راحت کارمندان خود نیز از خدمات اجاره خودرو با راننده استفاده می‌کنند.

  1. مسافرت

توریست‌ها و مسافران برای لذت‌بردن از سفر خود می‌توانند اتومبیل موردنظرشان را همراه با راننده کرایه کنند و با خیال راحت از هم‌صحبتی با همراهان خود و مناظر زیبای مسیر لذت ببرند. اغلب مسافران ایرانی در کیش به دنبال کرایه خودرو هستند تا خودشان به طور مستقل به مکان‌های موردنظر در هر ساعت از شبانه‌روز بروند.

مشخصات رانندگان شرکت‌های معتبر

برای کرایه اتومبیل با راننده به سراغ شرکت‌هایی بروید که رانندگانی با مشخصات زیر داشته باشند:

  • خوش‌لباس و تمیز
  • مسلط به رانندگی حرفه‌ای
  • اجرای تمام قوانین راهنمایی رانندگی
  • مؤدب و کاملاً مسلط به آداب تشریفات
  • مسلط به زبان‌های خارجی مانند انگلیسی، فرانسه، عربی، ترکی

اجاره خودرو با راننده یا بدون راننده کدام یک بهتر است؟

این که اجاره خودرو با راننده بهتر است یا بدون راننده کاملاً بستگی به شما و شرایط موردنظرتان دارد. در صورتی که به هر دلیلی تمایل به رانندگی ندارید یا نمی‌خواهید مسئولیت چیزی بر گردن شما باشد، اجاره خودرو با راننده گزینه بهتری برایتان خواهد بود. اگر از رانندگی لذت می‌برید و کاملاً حرفه‌ای و مسلط هستید، اجاره خودرو بدون راننده مشکلی برایتان ایجاد نخواهد کرد.

جمع‌بندی

شما می‌توانید از خدمات اجاره خودرو با راننده و بدون راننده شرکت‌های معتبر بر اساس نیازهای خود بهره‌مند شوید. بهتر است قبل از درخواست اجاره خودرو درمورد شرکت‌های معتبر به خوبی تحقیق کنید و به سراغ مراکزی بروید که رانندگانی متعهد و درستکار را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهند. همچنین مسیرهای موردنظرتان و ساعاتی که قصد دارید تا اتومبیل و راننده در اختیارتان باشد را حتماً با شرکت مربوطه در میان بگذارید.

 

این مطلب، یک رپورتاژ آگهی بوده و پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین» در محتوای آن هیچ نظری ندارد.