printlogo

شرکت آرین دیزل از به روزترین کامیون های باری و کمپرسی جفت محورتحت عنوان شکموتو X5000D و X5000L که تعریف جدیدی از استانداردهای خودروهای تجاری را دارا می با شند؛ رونمایی کرد.
کد خبر : 23335
تاریخ انتشار : 28 مرداد 1402 - 12:0

«خبرماشین» - شرکت آرین دیزل از به روزترین کامیون های باری و کمپرسی جفت محورتحت عنوان شکموتو X5000D و X5000L که تعریف جدیدی از استانداردهای خودروهای تجاری را دارا می با شند؛ رونمایی کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین»؛ آرین دیزل که یکی از موفق ترین خودروسازان تجاری در کشور بوده، پس از عرضه کامیونت های جک و کشنده شکموتو X5000، به منظور گسترش تنوع محصولات خود، کامیون کمپرسی 10 چرخ شک موتو X5000D و کامیون باری X5000L را از برند شاکمان رونمایی کرده است.

کمپرسی 10 چرخ شک موتو X5000D

کمپرسی 10 چرخ شک موتو X5000D

کمپرسی شک موتو X5000D، محصول جدید آرین دیزل مجهز به یک پیشرانه قدرتمند کامینز مدل ISM450ES با حداکثر توان 450 اسب بخار و گشتاور 2080 نیوتون متر است. نیروی تولید پیشرانه از طریق یک گیربکس FAST AMT با 16 دنده جلو و 2 دنده عقب به چرخ‌ها منتقل می‌شود.

این کمپرسی توان حمل 26 هزارکیلوگرم بار را دارد. طول این کمپرسی 7550 میلی‌متر، عرض 2550 میلی‌متر و ارتفاع 3270±30 میلی‌متر است. مرکز محورهای عقب نیز از یکدیگر 1400 میلی متر فاصله دارند. این کامیون از موتور 10.8 لیتری شش سیلندر خطی توربودیزل بهره مند شده است.

کمپرسی 10 چرخ شک موتو X5000D

فضای قسمت بار این کامیون معادل 17 متر مکعب بوده که برای حمل بارهای سنگین و حجیم مناسب است. نکته جالب تجهیز این کامیون به تایرهای آفرودی بوده که نشان از این دارد که آرین دیزل این کامیون 10 چرخ شک موتو X5000D را برای کاربری های معدنی و خارج از جاده ای نیز مناسب می داند.

کمپرسی 10 چرخ شک موتو X5000D

کمپرسی شک موتو X5000D با پیشرانه پرتوان و مشخصات فنی قابل توجه قابلیت صعود شیب حداکثر 30٪ با با حداکثر وزن بار را داراست. در بخش سیستم‌های ایمنی این محصولات به ترمز کمکی، سیستم AEBS، سیستم ESC، رتاردر FAST FHB400، سیستم ترمز موتور CUMMINS JACBO ADR مجهز هستند.

امکانات رفاهی کامیون کمپرسی 10 چرخ شک موتو  X5000D

امکانات رفاهی کامیون کمپرسی 10 چرخ شک موتو  X5000D

کامیون کمپرسی شکموتو X5000D دارای سیستم ترمز خودکار اضطراری، ترمز موتور جیکوب، سیستم هشدار خروج از خط، دوربین دید 360 درجه، سیستم پایش فشار باد تایرها، سیستم تعلیق هیدرولیکی برای کابین، غربیلک فرمان با کلیدهای کنترلی، کروز کنترل، شیشه بالابرهای برقی، کابین با فضای مناسب برای استراحت 2 نفر، صندلی راننده با تعلیق بادی به همراه گمرکن، گرمکن آینه دید عقب با قابلیت تنظیم به صورت برقی، مخازن باد آلومینیومی، نمایشگر لمسی سیستم مالتی مدیا، بخاری درجا و … است.

 

کامیون باری شک موتو X5000L

کامیون باری شک موتو X5000L

این خودرو اولین کشنده دو محور آرین دیزل محسوب می شود. وزن خودرو بدون بار 9800 کیلوگرم و وزن کلی با بار 26000 کیلوگرم اعلام شده است. از لحاظ ابعاد این محصول آرین دیزل با طول 9700 میلی‌متر، عرض2550 میلی‌متر و ارتفاع 3975±30 میلی‌متر به عنوان یک کامیون عرضه می‌شود.

کامیون باری شک موتو X5000L به پیشرانه 10.8 لیتری مدل ISM450E5 با توان 450 اسب‌ بخار در 1200 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 2080 نیوتن‌متر مجهز است. این پیشرانه مجهز به توربوشارژ با سیستم کنترل الکترونیکی و SCR مجهز است؛ نیروی تولید پیشرانه از طریق یک گیربکس FAST AMT با 16 دنده جلو و 2 دنده عقب به چرخ‌ها منتقل می‌شود.

این محصول آرین دیزل با پیشرانه پرتوان و مشخصات فنی قابل توجه قابلیت صعود شیب حداکثر 30٪ با با حداکثر وزن بار را داراست. در بخش سیستم‌های ایمنی این محصولات به ترمز کمکی، سیستم AEBS، سیستم ESC، رتاردر FAST FHB400، سیستم ترمز موتور CUMMINS JACBO ADR مجهز هستند.

امکانات رفاهی کامیون باری شک موتو X5000L

امکانات رفاهی کامیون باری شک موتو X5000L

نوع کابین شکموتو X5000L از نوع بلند و مجهز به 2 تخت خواب است. از دیگر تجهیزات این محصول می‌توان به تهویه هوا اتوماتیک، کنترل کروز، پنجره‌های برقی، قفل مرکزی با کنترل از راه دور، صندلی راننده با سیستم گرمایش الکتریکی، سیستم هشدار کمربند ایمنی، آینه‌های داخلی با گرمایش الکتریکی، چراغ‌های روز LED، چراغ‌های خودکار، سیستم هشدار کمربند ایمنی، پرده‌های پنجره، مخزن هوا فشرده آلومینیومی، سیستم مدیریت چندرسانه‌ای خودرو، سیستم LDWS، سیستم نظارت نقطه کور 360 درجه با دوربین‌ها، سیستم نظارت بر فشار تایر، گرمایش خودرو در پارکینگ، سقف شیشه‌ ، مخزن سوخت با ظرفیت 600 لیتر (آلیاژ آلومینیوم) اشاره کرد.

محمودی مدیرعامل آرین دیزل

مدیرعامل آرین دیزل در مراسم رونمایی محصولات جدید این شرکت گفت : در بخش خودروهای تجاری سنگین همیشه این بحث وجودداشته که زمینه عرضه آن‌ها کم و تقاضا بسیار زیاد است. همیشه جای خالی جفت باری، جفت محوری، جفت کمپرسور در بازار خالی بوده است.۶۰ هزار کامیون کمپرسی به صورت رسمی تردد دارند، البته از این عدد سی درصد آن فرسوده هستند نزدیک به بیست هزار دستگاه نیاز وجود دارد؛ در همین راستا شرکت آرین دیزل تلاش کرده تا با تولید و عرضه محصولات به‌ روز به این نیاز بازار پاسخ دهد.

مهندس محمودی ادامه داد : حدود ۲۰ هزار دستگاه ماشین نیاز به نوسازی داشته و این مهم، نیاز به عرضه بیشتر محصولات تجاری دارد.

وی در خصوص شک موتو X5000D  گفت : این محصول ۴۵۰ اسب بخار قدرت داشته که با این قدرت، خودروهای ولوو را به خاطرمشتریان می‌آورد زیرا اکثر خودروهای موجود در کشور از موتور ۲۴۰ اسب بخار قدیمی بهره مند هستند. همچنین این محصول از یک گیربکس مدرن فست استفاده می‌کند. این گیربکس زیرمجموعه گروه شاکمن است و به نرمی قدرت را به چرخ‌ها منتقل می‌کند.

محمودی افزود : این محصول دارای ترمز اظطراری و همچنین ترمز کمکی است که باعث می‌شود در سراشیبی ها، راننده با ایمنی کاملبه راه خود ادامه دهد. در این محصول علاوه بر قوای محرکه و قدرت، آرامش و آسایش را به کمک سیستم تعلیق هیدرولیک برای رانندهفراهم می‌کند.

مدیرعامل آرین دیزل گفت : طراحی کابین بسیار مدرن بوده و به کمک آپشن‌هایی نظیر گرمکن صندلی و دوربین ۳۶۰ درجه و همچنین مجهز بودن به شاسی دوبل، باعث می‌شود تا راننده بهترین حالت آرامش و آسایش را تجربه کند.

وی ادامه داد : محصولات شکمن مورد اعتماد ارتش چین بوده و در حال حاضر نیز در ارتش قدرتمند چین مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مهندس محمودی در پایان گفت : ما همیشه سعی کرده‌ایم ارتباط خوب و سازنده‌ای با مشتریان خود برقرار ‌کنیم. به عنوان مثال برایهمین محصول به دفعات از بازار و کلینیک‌های مرتبط نیازسنجی شده و در همین راستا سعی کردیم علاوه بر نیاز امروز، نیازهای آتیمشتریان نیز شناسایی شود.

مجتبی ضیایی مدیر بازاریابی آرین دیزل

در ادامه برنامه مجتبی ضیایی مدیر بازاریابی آرین دیزل ضمن بیان توضیحاتی در مورد محصول جدید این شرکت گفت: کشنده X5000L دوام قابل مقایسه ای با سایر رقبا دارد. یکی از تمایزات این محصول گیربکس آن می‌باشد.

وی در خصوص میزان داخلی ساز این محصول گفت: قرار است در ابتدا با داخلی سازی 20 درصدی شروع کنیم که به مرور این میزان افزایش پیدا می‌کند که باعث ارزش افزوده می‌شود. همچنین با توجه به وجود قطعات مشترک این محصول با سایر محصولات آرین دیزل باعث می شود در تامین لوازم یدکی دچار مشکل نشویم.

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر روی لینک زیر کلیک کنید

کامیون باری و کمپرسی شکموتو X5000D و X5000L