printlogo

خودرو برقی نبکا با نام اسکای ول ET5 طی مراسمی در محل نمایشگاه بین المللی تهران رونمایی شد.
کد خبر : 23562
تاریخ انتشار : 8 آبان 1402 - 11:17

عکس: محمدجواد شبیری - «خبرماشین» | خودرو برقی نبکا با نام اسکای ول ET5 طی مراسمی در محل نمایشگاه بین المللی تهران رونمایی شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین»؛ شرکت نبکا با سرمایه‌گذاری مشترک صنایع خودروسازی کرمان و شرکت مپنا و در راستای بهبود برقی‌سازی صنعتی خودرو راه‌اندازی شده است.

اسکای ول اولین محصول مشترک شرکت خودروی برقی نوین ماهان (نبکا) است. این شرکت با هدف ایجاد تحولی  جدید در صنعت خودرو سازی  توسط گروه صنایع خودرو سازی کرمان و گروه مپنا تاسیس گردیده است که ماموریت اصلی شرکت  تولید خودروهای برقی و ایجاد زیرساخت شارژ این نوع از خودروهادر ایران تعریف شده است.

اسکای وی ET5

مشخصات فنی نبکا اسکای وی ET5

اسکای ول ET5 مجهز به یک پیشرانه برقی با حداکثر قدرت 203 اسب بخار و گشتاور 320 نیوتون متر است؛ باتری این خودرو می تواند فقط با صرف زمان 30 دقیقه از 30% تا 80% شارژ شود و با این شارژ تا 520 کیلومتر پیمایش کند.

اندازه کامل ماشین ۴۶۹۸*۱۹۰۸*۱۶۹۶ میلی متر، فاصله بین دو محور ۲۸۰۰ میلی متر، فضای عقب جادار و راحت، و حالت صندلی را می‌توان به دلخواه تغییر داد و مجهز به بزرگترین سانروف پانوراما و درب عقب برقی القایی هوشمند است.

امکانات رفاهی این خودرو شامل صندلی‌های برقی با تنظیم ۴ جهته در جلو به همراه سردکن و گرمکن، و همچنین تنظیم گودی کمر، زیرپایی و پشت سری صندلی راننده، سیستم اطلاعات و سرگرمی با نمایشگر ۱۲.۸ اینچ، پشت‌آمپر دیجیتال ۱۲.۳ اینچی، سانروف پانورامیک، تهویه اتوماتیک با سیستم تصفیه هوا، نورپردازی قابل‌تنظیم فضای داخلی در ۱۲۸ طیف رنگی هماهنگ با موزیک، کول‌باکس و پد شارژ بی‌سیم برای گوشی‌های هوشمند است.

امکانات ایمنی این خودرو شامل سیستم دید ۳۶۰ درجه به همراه دوربین دنده عقب، کروزکنترل هوشمند، سیستم کنترل حرکت در سربالایی و سرازیری، اتوهُلد، هشدار خواب‌آلودگی راننده، چراغ‌های اتوماتیک جلو، کنترل پایداری الکترونیک، کنترل هرزگردی و ترمز اضطراری اتوماتیک است.

پویا سالاری در مراسم گفت: دانش فنی موجود در گروه کرمان موتور و مپنا به گونه ای است که امید داریم در آینده تولید و داخلی سازی محصولات برقی را گسترش دهیم.
وی تصریح کرد: در خصوص شارژ باتری ها؛ اگر باتری های این خودرو خالی خالی باشد حدود ٢٠ ساعت نیاز به شارژ دارد.
مدیرعامل نبکا درباره میزان داخلی سازی این خودرو گفت: خودروی برقی ترند جهان است و به زودی به کشور ما هم خواهد رسید.
سالاری اضافه کرد: هر چند امروز تیراژ خودروی برقی بسیار پایین است، اما با بررسی های صورت گرفته، به این نتیجه رسیده ایم که در دو سال آینده تیراژ این خودروها در سگمنت A و B، یا همان رده اکونومی، در کشور بالا می رود و ما نیز بر این اساس به داخلی سازی وارد می شویم.


عضو هیئت مدیره نبکا نیز در تکمیل این بحث گفت: داخلی سازی خودروهای برقی صرفاً سخت افزاری نیست و نرم افزارهای زیادی در این خودرو وجود دارد که می توان برای داخلی سازی به آن سمت حرکت کرد.
دمشقی در خصوص تأمین سلول های باتری این خودرو نیز گفت: در گروه مپنا حدود یک سال است که در حوزه تولید و ایجاد ساختارهای باتری تلاش هایی شده است و یک کارخانه در حال احداث در این حوزه داریم که در یک سال آینده راه اندازی خواهد شد.
قیمت اسکای ول ET5

قیمت اسکای ول ET5

پویا سالاری، مدیرعامل شرکت نبکا در این مراسم قیمت اسکای ول ET5 را ۲ میلیارد و ۷۹۰ میلیون تومان اعلام کرد.