printlogo

اتوخسروانی به عنوان یکی از باسابقه ترین مجموعه های فروش و خدمات پس از فروش خودرو، شوروم جدید خود در خیابان جمهوری را افتتاح کرد.
کد خبر : 23700
تاریخ انتشار : 10 آذر 1402 - 19:4

اتوخسروانی به عنوان یکی از باسابقه ترین مجموعه های فروش و خدمات پس از فروش خودرو، شوروم جدید خود در خیابان جمهوری را افتتاح کرد.

علی خسروانی، مالک مجموعه اتوخسروانی در خصوص هدف افتتاح این شوروم گفت: به منظور گسترش فعالیت عرضه محصولات اقدام به افتتاح این نمایشگاه مولتی برند جدید کردیم و در آینده نیز نمایندگی های بیشتر به شبکه اتوخسروانی اضافه خواهد شد.

علی خسروانی با اشاره به انتخابات اتحادیه فروشندگان خودرو گفت : باید تشکل‌های صنفی را طبق قانون به رسمیت بشناسیم و در تصمیم‌گیری‌ها از نظرات کارشناسی آن‌ها استفاده کنیم.

علی خسروانی در افتتاحیه شعبه خسروانی خیابان جمهوری در جمع خبرنگاران گفت : انتخابات هیئت مدیره اتحادیه بسیار مهم است. یکی از اهداف ما این است که اعضای اتحادیه و فروشندگان رسمی‌ در تصمیم‌گیری ها باید دخیل شوند و این یک قانون است که اجرا نمی‌شود.

وی ادامه داد : عدم حضور فعالین رسمی این صنف باعث شده که تبعات تصمیم‌گیری‌های اشتباه، دامنگیر فعالین   صنف شود. اینکه برای تشکل‌های این چنینی ارزشی قائل نشوند درست نیست.

علی خسروانی افزود : از اول انقلاب هر نقش منفی بوده به فروشندگان خودرو داده اند. ما باید اتحادیه‌های رسمی را به رسمیت بشناسیم و در تصمیم‌گیری‌ها از نظرات کارشناسی این افراد استفاده کنیم.

وی ادامه داد : در خصوص تسهیل صدور مجوز‌ها نیز مشکلاتی وجود دارد. حرف ما این نیست که مجوز صادر نشود اما اهلیت و مهارت چه می‌شود؟

خسروانی گفت : یکی از موضوعات بسیار مهم دیگر تبلیغات در حوزه فروش خودرو است. ما باید طبق قانون عمل کنیم، قانون می‌گوید برای تبلیغ فروش خودرو باید مالک بوده و یا مجوز فروش داشته باشد.

وی افزود : مشکل عدم مالکیت و یا نداشتن مجوز باعث می‌شود در صورت بروز تخلف امکان هیچگونه پیگیری نداشته باشد. اتفاقات این حوزه را همه دیده‌ایم. باید این بخش به درستی ساماندهی شود.

علی خسروانی گفت : باید بر اساس پلاک صاحب خودرو کد تایید ارسال شود و یا برای کسی که جواز فروش خودرو دارد این کد ارسال شود.

وی افزود : صنف فروشندگان اتومبیل دچار مشکلات مالیاتی است. مساله مالیات بر ارزش افزوده مشکلات زیادی را برای فروشندگان مجاز خودرو به وجود آورده که باید به آن رسیدگی شود. مانند مدل جهانی آن که در حال اجرا است. هنگام خرید خودرو از کارخانه، ارزش افزوده کامل پر‌اخت شده، چگونه هنگام فروش مجدد باید از خریدار ارزش افزوده گرفته شود؟

خسروانی در پایان گفت : ارزش افزوده را باید مصرف کننده نهایی بدهد، اگر واقعا قصد اخذ ارزش افزوده دارید، مصرف کننده نهایی در زمان تعویض پلاک است که می‌توان آن زمان، ارزش افزوده را دریافت کرد.