printlogo

حدود ۷ سال است که شرکت مدیران خودرو مدل سدان آریزو ۵ را به بازار ایران عرضه کرده است، در طول این مدت همواره این خودرو به عنوان یک خودروی مطرح و قابل قبول شناخته شده است.
کد خبر : 23801
تاریخ انتشار : 5 دی 1402 - 14:7

«خبرماشین» - حدود ۷ سال است که شرکت مدیران خودرو مدل سدان آریزو ۵ را به بازار ایران عرضه کرده است، در طول این مدت همواره این خودرو به عنوان یک خودروی مطرح و قابل قبول شناخته شده است؛ این مدل چری یکی از محصولات استراتژیک چری در بازارهای صادراتی به حساب می آید و جالب است بدانید که آریزو ۵ در ایران پرفروش ترین سدان چینی بازار بوده است.

آریزو ۵ FL اسپرت

ام وی ام آریزو ۵ اسپرت چهارمین نسخه از این سدان پر فروش در ایران است و تا کنون بیش از ۵۰ هزار دستگاه از نسخه های مختلف این سدان در ایران فروخته شده است.

نسل چهارم این سدان با زبان طراحی جدید و با نام آریزو ۵ FL اسپرت در سال جاری رونمایی و عرضه آن آغاز شده است؛ آریزو ٥ اسپرت، نسخه به روزرسانی شده آریزو ۵ توربو است که با ظاهری اسپرت تر و امکانات جدید، توجه بسیاری را در مقایسه با خودروهای هم رده به خود جذب کرده است.

آریزو 5 FL اسپرت

اگر بخواهیم دلایلی که این خودرو را از سایر رقبا متمایز و به گزینه منتخب برای خرید تبدیل می کند، نام ببریم به موارد زیر می رسیم:

1- طراحی ظاهری مدرن با به کارگیری آیتم های جدید و ایجاد حس اسپرت بودن.

2- آپشن های رفاهی به کار رفته در این خودرو

3- طراحی داخل متمایز با تودوزی اسپرت

4- پیشرانه قوی هماهنگ با گیربکس و شتاب گیری مناسب

5- تجهیزات ایمنی به کار رفته در این خودرو دریافت 5 ستاره ایمنی

6- فضای حمل بار مناسب نسبت به سایر رقبا

7- مصرف سوخت مناسب

8- گارانتی 5 ساله یا 150 هزار کیلومتر

9- قیمت گذاری مناسب و تحویل سریع خودرو

10- گستردگی شبکه خدمات پس از فروش در سراسر کشور

 

مشخصات فنی آریزو 5 اسپرت

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین»؛ از جمله تغییرات ظاهری ایجاد شده در آریزو ۵ اسپرت می‌ توان به جلو پنجره جدید به کار رفته در این خودرو و همچنین دیفیوزرهای جدید عقب اشاره کرد که در مجموع حس اسپرت بیشتری را به سدان جدید ام وی ام بخشیده اند. از نظر امکانات اضافه شده به آریزو ۵ اسپرت نیز می توان به گرم کن صندلی های جلو، صندلی برقی راننده، ریموت استارت انجین با قابلیت خاموش و روشن ماشین، تنظیم جهت وزش باد از مانیتور و … اشاره کرد.

از موارد دیگر نیز می توان  تودوزی جدید این خودرو که با نسخه قبلی این خودرو متفاوت است را برشمرد. همچنین طراحی داخلی جدید و  استفاده از رنگ بندی های خطی در آریزو اسپرت را نیز می توان از نکات قابل توجه سدان ام وی ام دانست؛ کابین آریزو ۵ FL اسپرت نیز نسبت به نسخه قبلی تغییراتی داشته است. داشبورد جدید با طراحی مدرن تر و ارگونومیک تر، جلوه زیبایی به کابین بخشیده است. همچنین، استفاده از چرم مشکی در روکش صندلی ها و فرمان، فضایی اسپرت تر را ایجاد کرده است.

آریزو 5 FL اسپرت

در نمای جلو، شاهد چراغ های هالوژن با طرح جدید، جلو پنجره مشکی هستیم. در نمای جانبی، رینگ های ۱۷ اینچی اسپرت جلب توجه می کنند. در نمای عقب نیز، چراغ ها LED عقب با طراحی منحصربه فرد و دیفیوزر مشکی رنگ دیده می شوند.

آریزو ۵ اسپرت همچون آریزو ۵ توربو از پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو شارژ بهره می برد که از سری موتورهای چری با فناوری AVL اتریش است. موتور ۱.۵ لیتر ۴ سیلندر توربوشارژ توان تولید نهایت قدرت ۱۴۷ اسب بخار و نهایت گشتاور ۲۱۰ نیوتن متر را دارد. قدرت از طریق جعبه دنده CVT (با ۹ دنده مصنوعی) به چرخ های جلو منتقل می شود.

آریزو ۵ به دلیل هماهنگی بالای موتور توربو و گیربکس، یکی از پرشتاب ‌ترین سدان‌های بازار ایران به حساب می‌آید. همین مؤلفه، این خودرو را به‌عنوان سدان اسپرت ام‌ وی ‌ام معروف کرده است.

آریزو ۵ جدید اسپرت به کیسه هوای ایمنی برای سرنشینان جلو، کیسه‌های جانبی و کیسه هوای پرده‌ای مجهز است. همچنین سیستم‌های پایداری بوش (TCS, HAC, EBA) ، سیستم نمایش میزان فشار باد تایرها، ترمزهای دیسکی مجهز به ABS+EBD، ترمز پارک برقی و اتوهولد مجموعه امکاناتی هستند که ۵ ستاره ایمنی C-NCAP  چین را برای خانواده آریزو ۵ به ارمغان آورده‌اند.

از مزایای مهم دیگر خودروی آریزو ۵ اسپرت می توان به فضای داخلی و حمل بار جادار در مقایسه با رقبا اشاره نمود که برای خودرویی در این سگمنت کاملا ایده آل و جادار است. همچنین آریزو ۵ اسپرت دارای امکانات گسترده تر ایمنی در مقایسه با رقبای خود است، ایربگ های جانبی و پرده ایی در کنار سیستمهای پایداری الکترونیکی ، کنترل ضد لغزش و کنترل در سربالایی مجموعه کاملی از امکانات ایمنی را فراهم آورده تا در مجموع آسایش خاطر را برای دارندگان این خودرو پدید آورد.

مصرف سوخت ترکیبی آریزو ۵ FL اسپرت ۷.۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است که برای یک سدان با این ابعاد و قدرت، رقم قابل قبولی محسوب می شود. لازم به ذکر است این خودرو دارای گارانتی ۵ ساله یا ۱۵۰۰۰۰ کیلومتر می باشد.