printlogo

شرکت‌های کره‌ای هیوندای و کیا در ایران اسم و رسم شناخته شده‌ای دارند. محصولات این دو برند از جمله هیوندا آزرا، کیا سراتو، سانتافه، اسپورتیج، جنسیس، و توسان از جمله خودروهای محبوبی هستند که این روزها در بازار ایران خرید و فروش زیادی دارند.
کد خبر : 24062
تاریخ انتشار : 5 اسفند 1402 - 8:18

شرکت‌های کره‌ای هیوندای و کیا در ایران اسم و رسم شناخته شده‌ای دارند. محصولات این دو برند از جمله هیوندا آزرا، کیا سراتو، سانتافه، اسپورتیج، جنسیس، و توسان از جمله خودروهای محبوبی هستند که این روزها در بازار ایران خرید و فروش زیادی دارند. باتری یکی از قطعات مصرفی برای تمامی این خودروهاست که باید بین هر دو تا سه سال تعویض شود. مدت عمر یک باتری به کیفیت و نحوه نگهداری و میزان مصرف آن بستگی دارد. اما برای خرید باتری این ماشین‌های خارجی باید به چه نکاتی توجه داشته باشید؟ در ادامه به این سوال پاسخ داده‌ایم.

توجه به آمپراژ باتری‌های کره‌ای

شدت جریان یا آمپراژ میزان قدرت یک باتری را مشخص می‌کند. شرکت هیوندای برای خودروی النترا از یک باتری 60 آمپری استفاده کرده است. اما اگر روی خودروی خود سیستم صوتی نصب کرده‌اید، می‌توانید برای آن باتری 66 یا 74 آمپری نیز تهیه کنید. خرید باتری هیوندا و یا خودروهای کیا باید با توجه مشخصاتی که در دفترچه راهنمای آن‌ها آمده است، انجام شود.

در جدول زیر هم اطلاعات باتری پرفروش‌ترین خودروهای کیا و هیوندا آمده است تا راهنمای شما برای خرید این قطعه مصرفی باشد.

نام خودرو

آمپراژ باتری (حداقل)

آمپراژ باتری (حداکثر)

نوع باتری

باتری هیوندای النترا

60

66 و 74

 کوتاه

کیا سراتو مونتاژ داخلی

60

70

بلند

کیا سراتو وارداتی

60

74 و 66

کوتاه

هیوندای سوناتا

70

-

کوتاه

هیوندای جنسیس سدان

100

  •  

کوتاه

هیوندای جنسیس کوپه

70

-

بلند

باتری کیا اسپورتیج قبل از 2017

70

-

بلند

کیا اسپورتیج بعد از 2017

74

-

کوتاه

هیوندای سانتافه

70

-

بلند

باتری هیوندای آزرا

70

-

بلند

سورنتو 2009 - 2015

70

-

بلند - راست

باتری کیا سورنتو بعد از 2015

70

-

بلند

 

 

خرید باتری ایرانی یا خارجی؟

اگرچه با خرید باتری خارجی برای خودروهای کره‌ای از کیفیت این قطعه مطمئن خواهید بود، اما برندهای ایرانی نیز در سال‌های اخیر در تولید باتری پیشرفت‌های چشمگیری داشته‌اند. به طوری که شما می‌توانید برای خرید باتری کیا یا هیوندا یکی از برندهای ایرانی را انتخاب کنید.

در حال حاضر شرکت‌هایی مثل سپاهان باتری، صبا باتری، وایا باتری، پاسارگاد صنعت باتری، دورنا باتری و برنا باتری محصولات باکیفیتی را راهی بازار کرده‌اند. اگر وارد سایت ایران باتری شوید، می‌توانید مجموعه کاملی از باتری‌های این برندها را مشاهده کنید. برای خرید باتری هیوندای یا کیا کافیست مشخصات باتری خودرو را داشته باشید تا بتوانید آن را از این فروشگاه اینترنتی سفارش دهید.

قیمت باتری ماشین‌های کره‌ای چقدر است؟

باتری یک قطعه مصرفی است که بین 2 تا 3 سال به آن نیاز دارید. به همین دلیل یک قطعه گران قیمت محسوب نمی‌شود. البته عوامل زیادی در تعیین باتری کیا و هیوندای تاثیر دارد که عبارتند از:

  • کیفیت محصول
  • برند سازنده
  • ایرانی یا خارجی بودن باتری
  • اسیدی یا اتمی بودن باتری
  • ظرفیت آمپراژ باتری

همچنین اگر فروشنده باتری را با ضمانتنامه به شما تحویل دهد، قیمت محصول افزایش می‌یابد. هر یک از برندها محصولات متنوعی را تولید می‌کنند که از نظر کیفیت با هم متفاوت هستند. از سوی دیگر مدت زمان گارانتی آن‌ها نیز با هم فرق دارد. به همین دلیل قیمت باتری هیوندای و کیا می‌تواند متفاوت باشد و در این مورد قاعده یکسانی وجود ندارد.

چند نکته برای خرید باتری ماشین‌های کره‌ای

برای اینکه در خرید خود دچار اشتباه نشوید به این نکات دقت داشته باشید:

  • محل قرار گرفتن قطب مثبت و منفی باتری در محصولات متنوع هیوندای و کیا با هم تفاوت دارد. پس قبل از خرید باتری حتما به این نکته توجه داشته باشید.
  • باتری‌های اسیدی عمر کوتاه‌تری دارند و باید به طور مرتب بررسی شوند. اما باتری‌های اتمی با وجود گرانتر بودن، برای مدت طولانی‌تری عمر می‌کند.
  • به تاریخ تولید باتری توجه کنید که بیش از شش ماه از زمان آن نگذشته باشد.

سخن پایانی

باتری یک قطعه مصرفی است که بین 2 تا 3 یا 40 هزارکیلومتر سال عمر می‌کند. اما نحوه مراقبت شما نیز در طول عمر آن تاثیر زیادی دارد. اگر برای مدت طولانی از خودروی خود استفاده نمی‌کنید، باتری را از آن جدا کنید. در روزهای گرم تابستان خودرو را در سایه و جای خنک و در روزها سرد زمستان آن را در جای گرم پارک کنید. امیدواریم این راهنمای خرید باتری خودروهای کره‌ای برایتان مناسب باشد. برای اطلاع از لیست قیمت باتری خودروهای کیا و هیوندای به سایت ایران باتری مراجعه کنید.

این مطلب، یک رپورتاژ آگهی بوده و پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین» در محتوای آن هیچ نظری ندارد.