printlogo

در روز گذشته، فرصتی دست داد تا پشت فرمان خودروی بایک بیجینگ  U5 پلاس بنشینم؛ سدان جمع‌وجور چینی که قرار است توسط شرکت دیار خودرو وارد بازار ایران شود. این خودرو با طراحی مدرن، امکانات مناسب و قیمتی اقتصادی، می‌تواند گزینه‌ای جذاب برای خریداران ایرانی باشد.
کد خبر : 25810
تاریخ انتشار : 1 خرداد 1404 - 13:8

«خبرماشین» - در روز گذشته، فرصتی دست داد تا پشت فرمان خودروی بایک بیجینگ  U5 پلاس بنشینم؛ سدان جمع‌وجور چینی که قرار است توسط شرکت دیار خودرو وارد بازار ایران شود. این خودرو با طراحی مدرن، امکانات مناسب و قیمتی اقتصادی، می‌تواند گزینه‌ای جذاب برای خریداران ایرانی باشد.

بایک بیجینگ U5 پلاس

طراحی ظاهری؛ ترکیبی از سادگی و جسارت

بایک بیجینگ U5 پلاس با زبان طراحی جدید، ظاهری مدرن و هماهنگ دارد. جلوپنجره پهن با طرح مشبک ساده، چراغ‌های جلو با امضای نوری C شکل و خطوط شکسته در دو طرف سپر، ظاهر خودرو را تهاجمی و درعین‌حال مینیمال کرده‌اند. رینگ‌های ۱۶ یا ۱۷ اینچی (بسته به تیپ)، دستگیره‌های هم‌رنگ بدنه و خط کمر تیز، نمای جانبی پویایی به آن داده‌اند. در عقب نیز چراغ‌هایی با گرافیک LED و نوار کرومی بین آن‌ها، هماهنگی خوبی با نمای جلو ایجاد کرده است.

بایک بیجینگ U5 پلاس

کابین؛ فضای مدرن با امکانات مناسب

با ورود به کابین، آن‌چه در نگاه اول جلب توجه می‌کند، دو نمایشگر دیجیتال (پشت‌آمپر و لمسی میانی) است که نمایی تکنولوژیک به فضای داخلی داده‌اند. داشبورد طراحی ساده و خلوتی دارد، اما کیفیت پلاستیک‌ها متوسط ارزیابی می‌شود. صندلی‌های چرمی با دوخت متضاد، فرم نسبتاً ارگونومیکی دارند و فضای پا برای سرنشینان عقب، برای کلاس سدان‌های جمع‌وجور مناسب است.

داخل بایک بیجینگ U5

مشخصات فنی؛ مناسب برای استفاده روزمره

نسخه‌ای که توسط دیار خودرو عرضه خواهد شد، مجهز به پیشرانه ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی با قدرت ۱۱۳ اسب‌بخار و گشتاور ۱۴۲ نیوتن‌متر است که با یک گیربکس CVT جفت می‌شود. در تست شهری، شتاب اولیه برای یک سدان اقتصادی رضایت‌بخش بود و گیربکس CVT انتقال قدرت نرمی داشت، هرچند در سبقت‌های ناگهانی کمی کند عمل می‌کرد. صدای موتور در دورهای بالا به کابین نفوذ می‌کرد اما در دورهای میانی شرایط قابل قبولی داشت.

فرمان برقی سبک عمل می‌کند و برای رانندگی درون‌شهری مناسب است، اما در سرعت‌های بالا دقت فرمان‌پذیری تا حدی کاهش می‌یابد.

 

سیستم تعلیق و سواری؛ نرمی شهری با پایداری متوسط

سیستم تعلیق جلو مک‌فرسون و عقب نیمه‌مستقل، روی راحتی شهری تمرکز دارد. در مسیر تست، ضربات ناشی از دست‌اندازهای معمولی به‌خوبی جذب شد و خودرو تعادل مناسبی در پیچ‌های تند شهری داشت. اما در پیچ‌های با سرعت بالا، مقداری بادی‌رول (حرکت گهواره‌ای بدنه) حس می‌شد که البته با توجه به کلاس خودرو، کاملاً قابل انتظار است.

 

ایمنی و تجهیزات رفاهی؛ فراتر از انتظار یک سدان اقتصادی

این خودرو همراه با سانروف برقی، دوربین ۳۶۰ درجه، رادار نقطه کور، تریم داخلی چرم مصنوعی، کروز کنترل، کلاستر دیجیتال، نمایشگر لمسی، ترمز پارک برقی، اتوهلد، استارت دکمه ای، سنسور نور، فناوری LED چراغ ها، تهویه الکتریکی، کیسه هوای جانبی جلو و… توسط دیار خودرو مونتاژ خواهد شد.

قیمت بایک U5 پلاس

قیمت بایک U5 پلاس

در مقام یک راننده آزمایشی، باید بگویم بایک بیجینگ U5 پلاس با طراحی جسورانه، امکانات قابل‌قبول، کابین مدرن و مصرف سوخت اقتصادی، می‌تواند گزینه‌ای جذاب برای قشر متوسط شهری باشد. هرچند که نباید از آن انتظار عملکرد اسپرت یا کیفیت پریمیوم داشت، اما با درنظر گرفتن محدوده قیمتی حدود ۱.۵ میلیارد تومان و خدمات پس از فروش دیار خودرو، این سدان چینی می‌تواند حضور مؤثری در بازار ایران داشته باشد؛ به‌ویژه برای کسانی که به‌دنبال خودرویی کم‌مصرف، خوش‌چهره و مجهز هستند.