printlogo

عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان با اشاره به ارائه پیشنهادات اخیر قطعه سازان به وزارت صنعت ، معدن و تجارت گفت : بی شک کلیه پیشنهادات ارائه شده قطعه سازان قالبیت اجرا خواهد داشت در صورتی که خودروسازان باور نمایند که صنعت خودرو ایران توانایی تولید محصولات بهتر از این را دارد .
کد خبر : 2619
تاریخ انتشار : 28 آذر 1393 08:28:00

ابوالقاسم آروند افزود : در جلسه ای که اخیرا قطعه سازان با وزیر صنعت ، معدن و تجارت داشتند وزیر  صنعت به طور جدی بر افزایش ظرفیت تولید و داخلی سازی قطعات در شرکتهای قطعه ساز تاکید داشتند .

وی گفت : همچنین از شرکتهای ساپکو و سازه گستر در خواست شد که موضوع طراحی پلت فرم را با همکاری قطعه سازان به طور جدی پی گیری نمایند تا در این زمینه خودکفایی حاصل شود.

وی با اشاره به طرح موضوع رقابتی شدن صنعت قطعه سازی ، خاطر نشان کرد : برای اینکه قطعه سازی کشور رقابتی شود باید واحدهای بزرگ  قطعه سازی ایجاد و در جهت توسعه و افزایش ظرفیت تولید در این صنعت تلاش شود .

وی گفت : مسلما افزایش سورس های جدید در این شرایط موجب افزایش هزینه در واحدهای قطعه سازی خواهد شد به همین منظور باید از ایجاد سورس های جدید جلوگیری شود تا هزینه های بالاسری در این صنعت کاهش یافته و واحدهای قطعه سازی به سوددهی مناسبی دست یابند.

این فعال صنعت قطعه سازی کشور در ادامه با اشاره به تاکید وزیر بر افزایش داخلی سازی در صنعت خودرو و قطعه سازی کشور ، یاد آور شد : همان گونه که وزیر صنعت و معدن مطرح کردند هر گونه واردات خودرو و قطعات در شرایط کنونی به ضرر خودروسازی کشور خواهد بود.

آروند با توجه به لزوم حمایت دولت جهت تامین سرمایه لازم برای توسعه فعالیت و تمرکز بر داخلی سازی در صنعت خودرو ، اظهار داشت : مشکلات که هم اکنون صنعت خودرو و قطعه در تامین منابع مالی دارند مسلما نیازمند حمایت دولت است اما اینکه تا چه میزان دولت می تواند در این راستا حمایت و کمک نمایند مشخص نیست چرا که امروز دولت با مشکلات اقتصادی و تامین بودجه در بخش های مختلف مواجه است بنابراین  در این شرایط امکان حمایت مالی دولت از این بخش از صنعت بعید خواهد بود. 

وی در ادامه 60 تا 70 درصد مشکلات کنونی صنعت قطعه سازی کشور را مربوط به مشکلات مالی دانست و گفت : پرداخت 23 درصد حق بیمه ، افزایش مالیات و همچنین بهره 27 درصدی بانک ها امروز فشار مالی زیادی را به قطعه سازان وارد کرده است.

وی افزود : البته 30  تا 40 درصد مشکلات در این صنعت به مسائل تحریم ، عدم تکنولوژی روز و نبود پارتنرهای خوب باز می گردد.

 

منبع: خبرخودرو