printlogo

رشد فروش خودرو در چین که بزرگترین بازار خودروی جهان است، طی فوریه با وجود دو برابر شدن خرید شاسی بلندهای ساخت چین، کند شد.
کد خبر : 3981
تاریخ انتشار : 21 اسفند 1393 12:21:00

انجمن تولیدکنندگان خودروی چین اعلام کرد فروش خودرو در این کشور 6.4 درصد افزایش یافت و به 1.4 میلیون خودرو رسید که در مقایسه با نرخ 10.3 درصد ژانویه، کمتر بود.

تقاضا برای خودرو در پی کندی رشد اقتصادی این کشور ضعیف شده است. فروش فوریه همچنین تحت تاثیر تعطیلات سال نوی چینی قرار گرفت که طی آن بسیاری از شرکت‌ها به مدت دو هفته تعطیل بودند.

فروش خودروهای سواری در مدت دو ماه ژانویه و فوریه 8.7 درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد کرد و به 3.4 میلیون دستگاه رسید. مجموع فروش خودرو در این کشور شامل کامیون و اتوبوس 4.3 درصد رشد کرد که 6.5 درصد کمتر از نرخ رشد مدت مشابه سال گذشته بود.

خودروسازان جهانی چین را منبع درآمد آتی خود می‌بینند و سرمایه‌گذاری بالایی برای ساخت مدل‌های جذاب برای مصرف کنندگان چینی انجام می‌دهند. این امر برندهای خودروسازی چینی مانند گیلی، چری و گریت وال را تحت فشار قرار داده است.

فروش شاسی بلندهای برند چینی در فوریه 94.7 درصد رشد کرد و به 187 هزار دستگاه رسید. این رشد قابل توجه کاهش 3.3 درصدی فروش سدان‌های چینی را جبران کرد. فروش سدان‌های چینی که سال گذشته 17.4 درصد کاهش داشت، در فوریه به 174 هزار دستگاه رسید.

سهم بازار خودروسازان چینی در فوریه رشد کرد اما سال گذشته با کاهش 2.1 درصدی سهم بازارشان روبرو شدند.

بر اساس گزارش آسوشیتدپرس، چین از نظر تعداد فروش خودرو بزرگترین بازار جهان است اما از نظر ارزش بازار کوچک‌تر از آمریکا به شمار می‌رود زیرا رانندگان چینی خودروهای کوچک‌تر و ارزان‌تر خریداری می‌کنند.

برندهای خارجی در چین طی فوریه رشد کمتری نسبت به کل بازار خودروی این کشور داشتند. فروش جنرال موتورز 1.3 درصد و فروش فورد موتور 9 درصد رشد کرد. برند لوکس ب ام و اعلام کرد فروش برندهای بی ام و و مینی در چین طی فوریه 2.7 درصد رشد کرد.

 

منبع: ایسنا