printlogo

یک کارشناس صنعت خودرو با اشاره به اینکه حمایت از مصرف کننده در حوزه کیفیت حاصل می شود نه در تعیین قیمت ، گفت : قیمت خودرو باید در رقابت با بازار تعیین شود و تصمیم گیری در خصوص آن بر عهده مشتری است.
کد خبر : 474
تاریخ انتشار : 08 تیر 1393 10:52:00

احمدیان افزود : روندی که هم اکنون در خصوص تعیین قیمت خودرو وجود دارد صحیح نیست و شرکت های خودروساز باید در تعیین قیمت محصولات آزادی عمل داشته و قیمت ها در حاشیه بازار تعیین شود.

وی تصریح کرد : شرایطی که امروز برای قیمت گذاری خودرو تعیین شده قطعا قطعه سازی و به دنبال آن خودروسازی کشور را نابود خواهد کرد.  

وی تاکید کرد : در حالی که هم اکنون تولید قطعات داخلی با مشکل مواجه است تعیین قیمت خودرو قطعا مشکلات این حوزه از صنعت را بیشتر خواهد کرد  به طوری که سرمایه ای که قطعه ساز در این صنعت هزینه می کند چنانچه در بانک ها سرمایه گذاری نماید سود بیشتری را نصیب وی خواهد نمود. 

عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف با تاکید بر اینکه دستگاهها خارج از صنعت نباید برای یک کالای تولیدی قیمت تعیین کنند، اظهار داشت : با تعیین قیمت خودرو به شیوه فعلی و توسط مجموعه ای خارج از صنعت قطعا مسائل و مشکلات خودروسازان را بیشتر خواهد کرد.

احمدیان تصریح کرد: هر گونه تقابل و همکاری شرکتهای خودروساز و قطعه ساز در تعیین قیمت ها ، مسلما محصول نهایی به لحاظ قیمت در بازار قابل رقابت خواهد نمود.

وی گفت : با آزادسازی قیمت خودرو و محاسبه آن توسط تولید کننده ، مسئولیت این کار نیز بر عهده خودروساز خواهد بود در حالی که تعیین قیمت خودرو توسط مجموعه ای بیرون از این صنعت به ضرر و زیان این بخش از صنعت را به دنبال خواهد داشت. 

وی تصریح کرد : محصولی که در  شرکتی تولید می شود ، خودروساز با در نظر گرفتن میزان سرمایه گذاری ، هزینه تمام شده و همچنین سودی متعادل تعیین قیمت می کند .

وی افزود : در صورتی که مجموعه ای بیرون از خودروسازی برای خودرو تعیین قیمت کنند با ورشکست شدن خودروساز ، دستگاه مذکور باید ضرر و زیان پرداخت کند.

 

 

منبع: خبرخودرو