دبیر انجمن خودروسازان ایران قیمتهای جدید اعلام شده از سوی شورای رقابت را رد میکند.
عضو هیئت مدیره انجمن قطعه سازان با اشاره به اعلام دستور العمل نهایی قیمت خودرو گفت : دستورالعمل شورای رقابت و درصد افزایش قیمتی که مصوب شده، هزینه های تولید خودروسازان را پوشش نخواهد داد.
«رکود» و «کمی افت قیمت»؛ بازار خودرو این روزهای کشور را میتوان در همین چند کلمه خلاصه کرد، چه آنکه با وجود افزایش عرضه و کاهش قیمت خودروهای داخلی، مشتریان تمایل چندانی برای خرید، از خود نشان نمیدهند...
اما فرمول فعلی در یک نقطه ابهامی بزرگ دارد که آن بحث قیمت خودروی پژو 206 است.
برآوردهایی که مورد تایید وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار گرفته نشان می دهد خودروسازان ایرانی طی سه سال گذشته 4 هزار و 694 میلیارد تومان زیان داشته اند.
رییس شورای رقابت از افزایش 3.7 تا 6.9 درصدی قیمت خودرو خبر داد.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت : افزایش قیمت خودرو به تنهایی مشکل صنعت خودرو را برطرف نخواهد کرد.
قیمت گذاری خودرو موضوعی است که در یکی، دو سال گذشته چالش های فراوانی داشته است، اما؛ این که چرا چالش ها منجر به رضایت مصرف کننده و تولید کننده نشده است می تواند نشانه ای از نبود برنامه مدون برای مهمتر...
شورای رقابت در حالی احتمالا امروز فرمول قیمتگذاری خودرو را نهایی و اعلام میکند که رئیس این شورا میگوید، خودروسازان بخشی از سرمایههای خود را در بازارهای دیگر به کار گرفتهاند و بخشی از هزینه تولید ...
اگرچه این روزها عرضه خودرو به بازار افزایش یافته و قیمتها کمی افت کردهاند، اما هنوز هم شکافی میلیونی میان قیمت کارخانه و بازار و خودروهای داخلی به چشم میآید.
از سال ۱۳۸۶، روند صعودی قیمت خودروها آغاز شد.
به گفته رییس شورای رقابت با ابلاغ فرمول جدید قیمتگذاری خودرو فاصله قیمتی خودروها در بازار آزاد و کارخانه از بین خواهد رفت.
شورای رقابت تاکنون ابلاغیهای به خودروسازان در رابطه با قیمت جدید خودروهای داخلی نداشته است.
از اوایل هفته گذشته بازار خودروهای داخلی از رکود خارج و با دگرگونی مواجه شده است.
داود نوروزبیگی