پاویون اختصاصی B۲B بیستمین نمایشگاه قطعات خودرو تهران برای نخستین بار با هدف تعامل و ارتباط موثر بین تولیدکنندگان داخلی و شرکت های فن آور در سالن ویژه شرکت های دانش بنیان برپا شده است.
بیستمین نمایشگاه قطعات خودرو تهران در حالی روز گذشته آغاز شد که در این دوره، سالنهای ویژهای برای استارتاپها و شرکتهای دانشبنیان اختصاص یافته است تا نوآوریهای صنعت قطعات خودرو بیش از گذشته به نمایش گذاشته شود.
در این دوره از نمایشگاه قطعات خودرو تهران، فضای پیشرفته و اختصاصی برای جلسات B۲B در نظر گرفته شده است تا ارتباط موثرتری بین تولیدکنندگان داخلی و شرکت های دانش بنیان و فن آور فراهم شود.
دبیر پاویون B۲B بیستمین نمایشگاه قطعات خودرو تهران، در خصوص فعالیتهای این پاویون در این دوره از نمایشگاه گفت: با آغاز بکار بیستمین نمایشگاه قطعات خودرو تهران برای اولین بار و پس از برگزاری ۱۹ دوره از نمایشگاه قطعات خودرو تهران، غرفه اختصاصی B۲B به صورت مجزا از سازمان ها، نشست های B۲B را برگزار می کند تا ارتباط و تعاملی موثر و برد-برد بین شرکت ها و مجموعه های تولیدی و واحدهای دانش بنیان ایجاد شود.
مهرزاد عباس نژاد، یکی از کاربردهای بخش B۲B بیستمین نمایشگاه قطعات خودرو تهران که در سالن ۴۳ این نمایشگاه قرار دارد را ایجاد فضایی برای ارتباط موثرتر بین شرکت های تولیدی کوچک و شرکت های فن آور برشمرد و افزود: ایجاد پاویون اختصاصی B۲B در این دور از نمایشگاه قطعات خودرو، ضمن اینکه می تواند فرصتی را برای تولیدکنندگان کوچک برای دست یابی به بازار وسیع تری فراهم کند، بستری مناسب برای ارتباط موثرتر بین شرکت های بزرگ تولیدی و صنعتی با شرکت های فن آور و دانش بنیان و به نوعی حلقه وصل این واحدها با صنایع و تامین کنندگان بزرگ تر و زنجیره ارزش است.
وی همچنین به اهمیت ایجاد فضای اختصاصی برای تعامل شرکت های تامین کننده قطعات خودرو با شرکت های دانش بنیان در دوره های گذشته نمایشگاه قطعات خودرو تهران اشاره کرد و گفت: در دوره های قبلی نمایشگاه قطعات خودرو تهران، در بخش B۲B چنین فضایی برای تعامل شرکت های تامین کننده قطعات خودرو با شرکت های دانش بنیان فراهم نبود اما در این دوره از نمایشگاه قطعات به دلیل اهمیت و ضرورت، غرفه اختصاصی برگزاری جلسات B۲B برپا شد تا فضایی بی طرف، با آرامش خاطر و حس مناسب را برای مراجعان و شرکتها فراهم کند.
دبیر پاویون B۲B بیستمین نمایشگاه قطعات خودرو تهران در ادامه به بخشی از امکانات و خدمات بخش اختصاصی B۲B این نمایشگاه اشاره کرد و افزود: در این دور از نمایشگاه قطعات و در بخش اختصاصی B۲B، این امکان برای مراجعان و شرکت ها فراهم شده که جلسات آنها در کنار مشاوره های تخصصی و حقوقی، و مترجم های هم زمان پشتیبانی شود تا افرادی که وارد جلسات B۲B می شوند با شرایط خوبی به تفاهم رسیده و قراردادهای مناسبی را منعقد کنند.
عباس نژاد همچنین استفاده از هرگونه خدمات و مشاوره در جلسات B۲B را برای شرکت های تولیدی و دانش بنیان فاقد هزینه عنوان کرد و گفت: پاویون B۲B در فرصت ۴ روزه برگزاری نمایشگاه قطعات خودرو تهران مصمم است تا برای نخستین بار ضمن نهادینه کردن این فرایند به عنوان بخش مستقل نمایشگاهی، فضایی آرام برای تعامل شرکت های دانش بنیان با واحدهای تولید و زنجیره ارزش صنعت قطه سازی و خودروسازی فراهم کند. همچنین در این دور از نمایشگاه قطعات خودرو تهران غرفه B۲B با ایجاد چنین فضای تعاملی تلاش می کند تا امکان بهره مندی از هر گونه سرویس و خدمات مورد نیاز در نشست ها فراهم شود.
وی در ادامه با توجه به برخی اقدامات لازم برای امکان تعامل بهتر شرکت ها، به شناسایی و فعالیت بالغ بر ۱۵۰ شرکت تخصصی و دانش بنیان در حوزه قطعات خودرو اشاره کرد و افزود: برای برگزاری و تعامل بهتر شرکت های دانش بنیان با واحدهای تولیدی و صنعتی تمام این شرکت ها شناسایی و در این دور از نمایشگاه قطعات خودرو تهران دعوت شدند و بسیاری از این شرکت ها استقبال خوبی از فضای اختصاصی ایجاد شده برای جلسات B۲B در بیستمین نمایشگاه قطعات داشتند.
دبیر پاویون B۲B بیستمین نمایشگاه قطعات خودرو تهران همچنین با توجه به حضور نزدیک به ۳۰۰ هیات تجاری خارجی از کشورهای مختلف در بیستمین نمایشگاه قطعات خودرو تهران گفت: یکی از اتفاقات خوب تعاملات و مذاکرات B۲B در نمایشگاه در کنار ایجاد فضایی برای شرکت های داخلی، امکان مذاکره و تعامل شرکت های دانش بنیان با هیات های تجاری خارجی بوده است که در این دور از نمایشگاه قطعات خودرو تهران نیز با توجه به حضور نزدیک به ۳۰۰ هیات تجاری، تا به امروز نشست های خوبی با بخشی از این هیات های تجاری در پاویون B2B برگزار شده است.
عباس نژاد در ادامه در خصوص استقبال تولیدکنندگان و شرکت های صنعتی و فن آور از پاویون B2B در بیستمین نمایشگاه قطعات خودرو تهران گفت: با فرایند و نشست های خوبی که تاکنون در بخش B2B برگزار شده است انتظار می رود تا پایان این دور از نمایشگاه قطعات خودرو، شاهد خبرهای خوبی از نتایج این تعاملات و مذاکرات بین شرکتهای تولیدی و دانش بنیان باشیم.
وی افزود: تلاشمان این است که برای اولین بار جلسات B2B از شرکت های تامین کننده قطعات خارج و این فرایند و تعاملات مثبت در بدنه نمایشگاه و بدور از هر گونه جانبداری در فضای اختصاصی که ایجاد شده، اتفاق بیافتد.
دبیر پاویون B2B بیستمین نمایشگاه قطعات خودرو تهران در پایان با توجه به وسعت و گستردگی زنجیره ارزش صنعت خودرو خاطرنشان کرد: مجموعه شرکت و واحدهای تولیدی زیادی در زنجیره تامین و ارزش صنعت خودرو فعالیت دارند اما مصرف کنندگان این قطعات، شرکت های محدودتری چه در بخش خودروسازان بزرگ داخلی و مونتاژکاران هستند به همین دلیل تلاش شده در این دور از نمایشگاه قطعات خودرو تهران، پاویون B2B کارکرد و نقشی اثرگذار تر ایفا کند و امیدواریم تلاش امسال سالن اختصاصیB2B دریچه ای برای تعاملات بهتر و متوازن سازی این صنعت در نمایشگاه بعدی باشد و این فرایند در اکوسیستم فن آوری و جامعه صنعتی کشور اتفاق بیافتد و شاهد پیشرفت متوازن این دو محور در کنار یکدیگر باشیم.
بیستمین نمایشگاه بین المللی قطعات، لوازم و مجموعه های خودرو از ۸ تا ۱۱ خردادماه ۱۴۰۴ و از ساعت ۸ صبح تا ۱۵ عصر در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران پذیرای علاقمندان و بازدیدکنندگان خواهد بود. پاویون B2B بیستمین نمایشگاه قطعات خودرو تهران نیز در سالن ۴۳ قرار دارد.